Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati Quattroporte: Do nové generace se zamilovaly mladé Číňanky

Aleš Dragoun
Diskuze (37)
Maserati již před časem oznámilo, že by chtělo dosáhnout ročního prodeje 50 tisíc aut. Čísla to jsou optimistická, ale letošní odbyt za tři čtvrtiny roku už přesáhl 22,7 tisíce kusů.

Největším trhem pro novou, v pořadí již šestou generaci luxusní limuzíny Quattroporte je překvapivě Čína. Prodalo se tam skoro čtyři tisíce aut. Jak to? Do sportovních sedanů se totiž zadívaly mladé Číňanky, pochopitelně ty, které na jeho pořízení mají peníze. U nás si pod pojmem „auto pro ženy“ představujeme přece jen vůz trochu jiné kategorie, že? Šéf Maserati Harald Wester serveru Automotive News prozradil: „Čtyřicet procent našich klientů v Číně představují velmi úspěšné mladé ženy, které mají rády evropský styl a kvalitu a chtějí řídit Quattroporte“. V USA a Evropě přitom dámy tvoří pouze 5 % klientely značky s Neptunovým trojzubcem ve znaku.

Quattroporte je navíc v Číně pořádně drahé, stojí v přepočtu mezi 205 a 325 tisíci eury (5,6-8,8 mil. Kč). Je to opravdu hodně, protože na starém kontinentě se částky na jeho pořízení pohybují mezi 111 a 150 tisíci eury, tedy 3-4 miliony korun). Dovoz luxusních vozů do Říše středu je totiž zatížen vysokými daněmi, cly a poplatky. Letos našlo celosvětově zákazníky zatím 9.859 Quattroporte, nové menší Ghibli se s 7,9 tisíci exempláři také chytlo. Číňané jej však mohou objednávat až od září. Nejdražší aktuální model automobilky je však zároveň nejprodávanějším. Zajímavá je také statistika věkového průměru kupců současné palety: v Číně je 37 let, v Evropě a Severní Americe mnohem vyšších 55 let.

Obchodní rekord ze sezóny 2008 (9 tisíc vozů) je již více než dvojnásobně překonán. Minulý rok však prodalo Maserati pouze 6.288 kusů. 2.640 jich našlo majitele v USA, v Číně pak 950. Letos se karty obrátí, v nejlidnatější zemi světa jich najde odbyt 6,5 tisíce, ve Spojených státech o patnáct stovek méně. Pokud se italské značce i nadále bude dařit jako doposud, padesátitisícové prodeje v polovině této dekády nejsou vůbec nereálné. Přijde totiž crossover Levante, který se nakonec nebude vyrábět ve Spojených státech, nýbrž v turínské továrně Mirafiori. Alfa Romeo i Lancia, ke kterým se Fiat chová značně macešsky, mohou jen závidět...

Celosvětové prodeje Maserati za leden-září 2013 [ks]
ModelUSAČínaEvropaOstatníCELKEM
Quattroporte34163956116313249859
Ghibli510938418146027909
GranTurismo29195986717764964
CELKEM1144449383648270222732

Aleš Dragoun
Diskuze (37)
20. 11. 2013 00:06
Maserati
Nevim cim to je napred se mi Q vůbec nelíbilo, ale najednou dnes jsem se znovu podival na fotky a myslim, ze se mi libi vic nez G. Asi ma na tom podíl i ten displey s navigaci.

Ale jinak si musim postěžovat na prazsky servis. Takove idioty aby clovek pohledal. Trikrat jsem tam mel GrandCabrio na oprave, kdy se stavalo, ze byla vybita baterie. Svadeli to na neodborne nainstalovani GPS modulu. Az jednou prestalo startovat v zahranici a tu najednou zjistili, ze je spatny alternator. Dokonce tam je sleduji přes webove kamery italove jak to opravuji.....
19. 11. 2013 23:04
Re: Qporte vs. Ghibli
Jen se při pohledu na Ghibli musím znovu ptát, proč nejsou schopni Italové navrhnout auto, které má vpředu pěkné místo pro registrační značku. Nebo z jiného úhlu, proč musíme mít zatracené registrační značky i vpředu. :-)
19. 11. 2013 22:37
Re: Qporte vs. Ghibli
Už moc kilometrů nenajezdím, takže to není dilema.
Avatar - Hammunasakra
19. 11. 2013 22:24
Re: Qporte vs. Ghibli
S tim benzínem sis šplhnul, to je v Evropě kde se u některejch aut už prodá přes 95% naftovejch verzí skoro frajeřina :yes: ;-)
19. 11. 2013 21:51
Re: Qporte vs. Ghibli
Jel jsem jen benzínové. Diesel pro mne momentálně nedává žádný smysl, tak proč se namáhat (a ztrácet čas, který mohu strávit za volantem benzínového). Můj názor jen je, že Ghibli je Maserati. Naplnilo má očekávání. Čekal jsem milenku, proto jsem měl vůbec o zápůjčku zájem. A dostal jsem milenku. Rád bych ho měl doma na půl roku, rok. Ale to se nestane. Dlouhá čekací lhůta, příšerná ztráta ceny. Za to mi nestojí, jsou i lepší milenky. Kdyby se mi náhodou dostala do ruky zajímavá nabídka, všechno je možné.

Co bych volil jako partnerku? Nevím (opravdu je z čeho vybírat) a jsem rád, že to řešit nemusím. Užívám si svobody.