Čínská značka Maxus vznikla na základech britského LDV. Modelem D60 poprvé míří mezi crossovery.
Čínský trh je i přes aktuální problémy stále velice perspektivním odbytištěm, a tak tam neustále přibývají nové a nové modely, které chtějí v nejlidnatější zemi zaujmout. Mezi letošní novinky patří i crossover D60 značky Maxus, která se až donedávna orientovala výhradně na užitková vozidla. Dnes však rozšiřuje i nabídku svých osobních aut.
Letos představená Maxus D60 je crossover, který velikostně odpovídá automobilům typu Hyundai Santa Fe nebo Škoda Kodiaq. Dlouhý je 4.720 mm, široký 1.860 mm a vysoký 1.736 mm, rozvor činí 2.760 mm.
Design je dalším důkazem, že čínské automobilky už umějí postavit originálně se tvářící auto. Příď s úzkými světlomety a obrovskou maskou chladiče je hodně výrazná, originálním prvkem je i napojení střešních ližin na orámování bočního prosklení.
Interiér se pak nepochybně inspiroval vozy Tesla. Středobodem je vertikálně orientovaná dotyková obrazovka s úhlopříčkou 14 palců, která zabírá vlastně celý středový panel. Nechybí ani digitální přístrojový štít s 12,3“ displejem, další to oblíbený detail aut čínských značek.
Interiér je až sedmimístný, zákazníci mohou vybírat z různých konfigurací sedaček. K dispozici jsou buď dvě řady sedaček, nebo tři. V druhém případě je možné si vybrat mezi šestimístným a sedmimístným provedením – prostřední řada má buď dvě oddělená sedadla nebo třímístnou lavici.
Nabídka motorů se v tuto chvíli omezuje na zážehovou patnáctistovku, která je naladěna na 124 kW a 250 N.m. Kombinována je buď s šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, ve všech případech jsou poháněná přední kola. Do budoucna se však počítá i s hybridem využívajícím benzinovou třináctistovku.
Základ vůz sdílí s modely Roewe RX5 a MG GS, které stejně jako značka Maxus patří do čínského koncernu SAIC. Platforma však potřeby D60 byla modifikována a zesílena, hlavně v oblasti zadního nezávislého zavěšení.
Maxus D60 se na čínském trhu začne prodávat na konci července. Do budoucna se počítá i s jeho vývozem do dalších zemí, značka Maxus je například přítomna na australském trhu nebo ve vybraných zemích Afriky. Naopak vstup do Evropy byl prozatím odsunut.
Značka Maxus vznikla na základech britského výrobce LDV. Když v roce 2009 vyhlásil bankrot, zbytky podniku koupila čínská automobilka SAIC. Ta obnovila výrobu, vozidla však nově prodávala pod značkou Maxus – toto označení nesla jedna z dodávek LDV. Zpočátku se orientovala na užitková vozidla jako původní LDV, v posledních letech však expanduje také v oblasti osobních vozů. Nabízí velké SUV D90 nebo MPV G20.