Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda 3 dostala nový diesel 1.5 Skyactiv-D 77 kW

Ondřej Chamilla Ondřej Chamilla 26. 11. 2015
50
49
Zobrazit náhledy (50)
Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3
Od prvního prosince by měla být na některých trzích dostupná Mazda 3 s menším turbodieselem 1.5 Skyactiv-D o výkonu 77 kW. Doposud měl vůz diesel pouze o objemu 2.2 litru.

Turbodiesel 1.5 Skyactiv-D známe již z menších modelů značky, konkrétně z Mazdy 2 a SUV CX-3. Bylo tedy jen otázkou času, kdy bude jednotka rovněž v modelu nižší střední třídy Mazda 3, kde má potenciál stát se oblíbenou verzí. Dostupná bude pro hatchback i sedan.

Patnáctistovka má výkon 77 kW (105 koní) ve 4000 otáčkách za minutu a točivý moment 270 N.m v rozmezí 1600 až 2500 ot/min. Síla je na přední kola posílána skrz šestistupňovou manuální převodovku, pro hatchback však má být k dispozici rovněž šestistupňový automat Skyactiv-Drive. S manuálem mají být emise CO2 99g/km, což odpovídá spotřebě 3,8 litry na sto kilometrů.

Mazda 3 s tímto agregátem dosprintuje z klidu na sto kilometrů v hodině za 11 sekund a maximální rychlost činí 187 km/h. Podle výrobce byla patnáctistovka vyráběna podle stejné předlohy jako větší agregát o objemu 2.2 litru a má nízký kompresní poměr 14.8:1. V Británii začínají ceny vozu s novým dieselem na částce 18.895 liber, tedy v přepočtu zhruba 727.000 Kč, což ale není pro náš trh směrodatné. České ceny budou jistě nižší, zatím je však neznáme.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Mazdě
Nicco
| 27. 11. 2015
Casty argument ludi je, ze maly fukany motor zere na max viac ako velky (a nefukany). Ze sa hodi iba do malej zataze. Pritom ten test ukazal opak. A aj dalsi test relnej prevadzky, kde Octavia 1.6TDI, brala menej nez 1.9TDI.
Mazdě
Ma007
| 27. 11. 2015
vozil, kombinácia 2,5i + AT je dobre zladená, automat je nadpriemerný a dovolím si povedať že spolu s 8st ZF vyčnievajú z radu.
Čo je len môj osobný problém, že mám rád manuály a ten mazďácky je tiež super.
Mazdě
parafine
| 26. 11. 2015
A už si sa s tým automatom vozil? Podľa mňa to nemá vôbec chybu. Mám teraz GH s 2.5i manuálom a s radosťou by som vymenil za Sky-G 2.5 s automatom.
Avatar - Wolfsteen
Mazdě
Wolfsteen
| 26. 11. 2015
Jednoduše, předvídám a nemám potřebu na křižovatce trhat asfalt. Brzda provozu ale rozhodně taky nejsem.
Avatar - Ji/Ri
Mazdě
Ji/Ri
| 26. 11. 2015
...možná poloměr ? :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku