Mazda 3 má i motor 2.5G/135 kW, ovšem jen v Americe
Preference Evropy a Ameriky se při volbě pohonných jednotek značně liší. Výborně to ilustruje nová Mazda 3, která vstupuje na trh v USA a Mexiku s naprosto odlišnou strukturou nabídky motorů. Zatímco u nás ji tvoří trojlístek 1.5G/74 kW, 2.0G/88 kW a 2.0G/121 kW, v Americe je dvoulitr základem.
Nejlevnější Mazdu 3 s cenou 18.945 dolarů bez daně proto pohání agregát 2.0G naladěný na 114 kW. Maximum točivého momentu je sníženo z 210 na 200 N.m, na výběr je stejně jako u nás šestistupňová manuální a automatická převodovka. Nestačí? Pak Mazda může vyhovět čtyřválcem 2.5G s výkonem 135 kW a točivým momentem 250 N.m, standardem je v tomto případě automat. V Evropě se stejný agregát nabízí ve větší Mazdě 6, kde má 141 kW a 256 N.m.
Kdo by si přál do Mazdy 3 pořádný motor a nestačí mu ani 121kW dvoulitr, ani turbodiesel se 110 kW, ten musí si počkat na sportovní verzi MPS. Informace o něm se různí, pravděpodobně ale tentokrát dostane atmosférický dvoulitr, který by mohl dosáhnout až 200 koní (147 kW).