Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda 3 MPS: Nová generace bude, použije atmosféru

David Bureš
Diskuze (50)
Mazda v případě benzinových motorů rodiny Skyactiv sází na atmosférické plnění. Přeplňování nepoužije ani chystaný hot-hatch.

Na prezentaci nové generace Mazdy 3 jsme se dozvěděli, že by inženýři automobilky rádi vyvinuli novou generaci ostré verze MPS. Informace britského magazínu Auto Express tvrdí, že s novou Mazdou 3 MPS počítá i vedení firmy.

Japonský výrobce však v případě vrcholné verze trojky půjde vlastní cestou. Zatímco ostatní výrobci přecházejí k přeplňovaným motorům (pozdrav Renaultu a jeho aktuálnímu Cliu RS), Mazda chce zůstat u atmosférické jednotky.

Hot-hatche přecházejí k přeplňování kvůli emisním normám. Řada benzinových motorů Skyactiv japonského výrobce se však chlubí nízkou spotřebou paliva a nízkými emisemi CO2 i bez turbodmychadla. Proto Mazda může atmosférický agregát použít i u vrcholné varianty modelu 3.

Nejmenovaný inženýr Auto Expressu řekl, že benzinový dvoulitr z rodiny Skyactiv může být naladěn až na výkon 147 kW (200 koní). Motor by mohl točit až do 7000 min-1. S takto silnou jednotkou by chystaná 3 MPS mohla zrychlit z 0-96 km/h za méně než sedm sekund.

Proti odcházející generaci tak vůz patrně bude slabší. Přeplňovaný čtyřválec 2.3 MZR nynější 3 MPS totiž dává 191 kW. Nezapomeňme ale na to, že trojka mezigeneračně zhubla asi o 60 kilogramů, a tak by nižší výkon nemusel tolik vadit.

Mazda by po vzoru VW Group mohla nabídnout i 3 MPS s dieselovým motorem pod kapotou. Takový vůz by přímo zacílil na VW Golf GTD a dieselovou Škodu Octavia RS.

Jediným nabízeným turbodieselem pro trojku bude v době uvedení na trh 2.2D o výkonu 110 kW, se kterým akceleruje z 0-100 km/h za 8,1 sekundy.

Novou generaci Mazdy 3 MPS bychom měli spatřit již před koncem roku. Na přelomu listopadu a prosince se koná tokijský autosalon, a tak je pravděpodobné, že by ostrá Mazda mohla debutovat právě zde.

David Bureš
Diskuze (50)
Avatar - praděda7
3. 8. 2013 09:10
MPS
1) Mazda se v EU moc neprodává. V ČR bída.
2) EU emisní zákony vylučují atmosféru a vysoký výkon
3) Mazda nemá peníze na vývoj 2.0 L s turbem.
30. 7. 2013 19:39
Re: To ne
Základní verze mají své kouzlo v jednoduchosti, bez zbytečné elektroniky, zvláště u aut se zajímavými jízdními vlastnostmi.
30. 7. 2013 19:29
Re: To ne
Dvoulitr rozhodně málo není. Buďme v dnešní době rádi za každý poctivý výkon bez dopinku. ;-) :yes:
Avatar - Emel
16. 7. 2013 09:32
Re: To ne
Zahřát před plnou zátěží bys snad měl každý motor, v tomhle Wankel žádné specifikum není...
Avatar - Individualita
15. 7. 2013 20:37
Re: To ne
No přesně jak píšeš. Cena je příliš vysoká. Já to auto mám rád, ale nechtěl bych ho. Proč se asi dají ojeté RX8 koupit tak levně že? Žere to jako protržené, odchází to po pár desítkách tisíc km, musí se to pořádně zahřát než vyjedeš... ;-\