Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda CX-5: Na českém trhu od 499.900,- Kč

Aleš Jungmann
Diskuze (74)
Nová Mazda CX-5 je prvním vozem, přinášejícím moderní techniku Skyactiv. Zde jsou její české ceny.

Po úspěchu modelu CX-7 míří Mazda i mezi kompaktní crossovery. Model CX-5 stojí na nové odlehčené platformě označené Skyactiv-Body, která má snížit hmotnost a současně zvýšit bezpečnost – díky vyššímu podílu nezakřivených součástí lépe rozkládá síly při nehodě.

Pod kapotu si najdou cestu dvě zcela nové konstrukce: zážehový 2,0 Skyactiv-G a dvě výkonové varianty turbodieselu 2,2 Skyactiv-D.

Mazda CX-5 bude nabízena ve čtyřech výbavových stupních, které se však rozličně pojí k agregátům, nabízenému pohonu všech čtyř kol a k automatické převodovce. Žádnou verzi tak nekoupíte ve všech čtyřech výbavách.

Základní Emotion nabízí čelní, boční a okenní airbagy, systém jízdní stability DSC, manuální klimatizaci, elektrické otevírání všech oken, multifunkční volant, palubní počítač, přední loketní opěrku, audiosystém s CD a MP3 (4 repro, AUX i USB), zadní sedadla dělená v poměru 60/40 nebo ocelové disky o velikosti sedmnáct palců s ozdobnými kryty.

Druhý stupeň Challenge přináší navíc například duální automatickou klimatizaci, Bluetooth handsfree, informační rozhraní HMI s dotykovým displejem o úhlopříčce 5,8“, loketní opěrku vzadu, zadní sedadla dělená v poměru 40/20/40 se systémem sklápění Mazda Karakuri, rádio se šesti reproduktory, zatmavená zadní boční okna, zadní světlomety s LED či hliníková sedmnáctipalcová kola s pneu o rozměru 225/65 (shodné s Emotion).

Mazda CX-5: Ceny na českém trhu (část 1.)
Motor2,0 G2,0 G 4x42,0 G 4x42,2D2,2D
Převodovka6M6M6A6M6A
Zdvihový objem [cm3]19971997199721842184
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]121/6000118/6000118/6000110/4500110/4500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]210/4000208/4000208/4000380/1800-2600380/1800-2600
Max. rychlost [km/h]200197187202198
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,210,59,69,210,0
Komb. spotřeba [l/100 km]6,0--4,5-
Cena ve verzi Emotion [Kč]499.900,---549.900,--
Cena ve verzi Challenge [Kč]599.900,-649.900,-699.900,-649.900,-699.900,-
Cena ve verzi Attraction [Kč]645.900,-695.900,-745.900,-695.900,-745.900,-
Cena ve verzi Revolution [Kč]-719.900,-769.900,---

Třetí Attraction přidává kupříkladu systém hlídání mrtvého úhlu, systém varován před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, přední a zadní parkovací asistent nebo vyhřívaná přední sedadla.

Vrcholná výbava Revolution doplní Mazdu CX-5 o kožené čalounění, bezklíčový vstup, zadní parkovací kameru, elektricky nastavitelná přední sedadla, audiosystém BOSE s devíti reproduktory, bi-xenonové světlomety, automatické přepínání dálkových světel či devatenáctipalcová hliníková kola s pneumatikami o rozměru 225/55. Za 19 tisíc si můžete přikoupit panoramatické střešní okno.

Příplatek za metalízu je 12.400,- Kč, navigace TomTom může být vaše (kromě základního Emotion) za dalších 12.500,- Kč. Záruka prodloužená ze tří na čtyři roky stojí 8.400,- Kč, pětiletá pak 13.200,- Kč. Všechny verze jsou vybaveny sadou na opravu pneumatik.

Mazda CX-5: Ceny na českém trhu (část 2.)
Motor2,2D 4x42,2D 4x42,2 D (129 kW) 4x42,2 D (129 kW) 4x4
Převodovka6M6A6M6A
Zdvihový objem [cm3]2184218421842184
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]110/4500110/4500129/4500129/4500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]380/1800-2600380/1800-2600420/2000420/2000
Max. rychlost [km/h]197194207204
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,410,28,89,4
Komb. spotřeba [l/100 km]----
Cena ve verzi Emotion [Kč]----
Cena ve verzi Challenge [Kč]699.900,-749.900,---
Cena ve verzi Attraction [Kč]745.900,-795.900,---
Cena ve verzi Revolution [Kč]769.900,--781.900,-831.900,-

Model CX-5 se začne prodávat na jaře 2012 a jako první přinese kompletní balíček technologií Skyactiv.

Aleš Jungmann
Diskuze (74)
Avatar - Shr3k
9. 12. 2011 14:37
Re: nic moc
Důvěryhodné info? To neexistuje, Mazda takto konkrétně dlouhodobě neplánuje nebo plány nesděluje. Podle vyjádření zástupců Mazdy v Tokiu je spíš naděje, že bude další velké SUV o velikosti CX-9 - především kvůli zákazníkům v USA, Blízkém Východě, než že vyjede nová CX-7. Chtěli by přitom zachovat motorizaci V6 Cyclonem, ale rádi by stáhnuli emise CO2, takže možná dojde na přeplňovaný čtyřválec s technologiemi Sky-G. Nicméně není to teď prioritou, takže stávající CX-9 vydrží cca do 2013-2014. Prioritou je teď vývoj nové šestky a nástupce MX-5.
8. 12. 2011 23:26
Re: nic moc
Máme doma CX9 a do budoucna zvažujeme aktualizaci....Toto vypadá vymazleně, ale je to malé.

Má někdo důvěryhodné info ohledně budoucnosti CX7? Bude další generace? Pokud ano, pak by asi logicky měla skyactive?...

Avatar - Ghostyx
8. 12. 2011 22:42
Re: nic moc
V tomhle souhlas, design CX-7 je stale vynikajici a i po tech letech nezevsednel. Klobouk dolu pred tehdejsim designerem Mazdy! :yes: To skoseni predniho skla a bocni linka s jakoby vyboulenym zadnim blatnikem a zmensenym zadnim bocnim okynkem je neprekonatelna a autak pusobi stale muskulaturnim a jedinecnym dojmem. To byla doslova pecka a designova trefa na solar, kdyz si porovname tehdejsi konkurenci. Trosku me mrzi, ze to neprevzala i CX-5. ;-\ Takhle tou bocni siluetou se mi zda, ze se Mazda zbytecne vratila k tomu beznemu "sedemu" prumeru, ale to je jen muj subjektivni pocit z fotek a treba se pletu a na zivo to bude vypadat lepe. :-) Nicmene si myslim, ze u stavajici CX-7 by stacilo zakomponovat SKYACTIVE technologii, trosku doladit interier (hlavne nektere detaily), dat poradnou navi, automat a jeste par dalsich kousku nove vybavy z CX-5 a klidne ji mohli bouchat dal a urcite by se to prodavalo i pri rozmerove podobne CX-5. :yes: Skoda jen, ze u Mazdy pry o tom jiz neuvazuji... :-(
8. 12. 2011 21:45
nic moc
cx7 vypda hosne dobre aj po rokoch toto je taka seda myska :no: obzvlast tato modra farba :no: :no:
8. 12. 2011 21:19
Re: System 4x4
:yes: To už vypadá lépe..taky mi to přišlo, že je to prohozený. Benzín AWD je jasná volba.. rok si počkat až bude malinko levnější ;-)