Mazda CX-9 2016: Konzervativní Kodo a přeplňovaný Skyactiv!
Mazda v posledních letech hodně sází na design a její stylistický jazyk Koho zákazníci oceňují. Není tedy divu, že se nový model CX-9 nese v podobném duchu. Překvapí však, že v tomto případě je pojatý velmi konzervativně. Je jasné, že menší modely CX-3 a CX-5 musí vypadat dravěji už z principu, ale ani v případě sedanu Mazda 6, rozměrově atakujícím vyšší střední třídu, se nedá říci, že by byl usedlý.
Jenže v případě crossoveru CX-9 to opravdu platí. Sice tu stále máme charakteristickou masku chladiče, ale linie kapoty, profil, ale i záď se snaží působit možná až zbytečně nenápadně, sportovní náboj se kamsi vytratil. Na druhou stranu autu rozhodně nelze upřít eleganci a nadčasovost…
O to překvapivěji působí interiér, jenž je sportovně minimalistický se třemi tubusy v kapličce, „tabletem“ zabodnutým v palubce a tříramenným volantem. Hnědočerná barevná kombinace mu sluší, ale je otázku, jestli nebude v jednobarevné verzi působit až příliš stroze. Jisté ovšem je, že střední SUV převeze se vším komfortem minimálně čtyři pasažéry, přičemž zatím těžko odhadnutelnou míru pohodlí nabídnou ještě dvě sedadla ve třetí řadě. V případě prostředního místa druhé řady je ovšem zjevné, že bude tradičně nouzové. K dispozici bude pasažérům nejnovější infotainment, popřípadě příplatkové 12reproduktorové audio od Bose.
K dost zásadní změně došlo pod kapotou. Přivítejte první přeplňovaný Skyactiv! Čtyřválec o objemu 2,5 l je naladěný na 169 kW a 420 N.m a zkombinovaný se šestistupňovým automatem. Má tedy oproti dosavadnímu V6 3.7 o nezanedbatelných 32 kW méně, ale zase o 54 N.m více. Poháněna jsou buď přední nebo všechna čtyři kola o velikosti 18 nebo 20 palců. Vůz by měl být o něco málo kratší, ale rozvor narostl o 55 mm, což je příslibem mezigeneračně prostornější kabiny. Mazda CX-9 se začne v Americe prodávat na jaře a Japonci by chtěli prodávat 50 tisíc kusů ročně.