Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda CX-9 2016: Konzervativní Kodo a přeplňovaný Skyactiv!

Michal Fokt Michal Fokt 19. 11. 2015 • 09:28
26
65
Zobrazit náhledy (26)
Mazda CX-9 Mazda CX-9 Mazda CX-9 Mazda CX-9 Mazda CX-9 Mazda CX-9 Mazda CX-9 Mazda CX-9 Mazda CX-9 Mazda CX-9 Mazda CX-9 Mazda CX-9 Mazda CX-9 Mazda CX-9 Mazda CX-9 Mazda CX-9 Mazda CX-9 Mazda CX-9 Mazda CX-9 Mazda CX-9 Mazda CX-9
Mazda představuje v Los Angeles třetí generaci středního SUV CX-9. Sází na decentní eleganci a šestiválec vyměnila za turbo.

Mazda v posledních letech hodně sází na design a její stylistický jazyk Koho zákazníci oceňují. Není tedy divu, že se nový model CX-9 nese v podobném duchu. Překvapí však, že v tomto případě je pojatý velmi konzervativně. Je jasné, že menší modely CX-3 a CX-5 musí vypadat dravěji už z principu, ale ani v případě sedanu Mazda 6, rozměrově atakujícím vyšší střední třídu, se nedá říci, že by byl usedlý.

Jenže v případě crossoveru CX-9 to opravdu platí. Sice tu stále máme charakteristickou masku chladiče, ale linie kapoty, profil, ale i záď se snaží působit možná až zbytečně nenápadně, sportovní náboj se kamsi vytratil. Na druhou stranu autu rozhodně nelze upřít eleganci a nadčasovost…

O to překvapivěji působí interiér, jenž je sportovně minimalistický se třemi tubusy v kapličce, „tabletem“ zabodnutým v palubce a tříramenným volantem. Hnědočerná barevná kombinace mu sluší, ale je otázku, jestli nebude v jednobarevné verzi působit až příliš stroze. Jisté ovšem je, že střední SUV převeze se vším komfortem minimálně čtyři pasažéry, přičemž zatím těžko odhadnutelnou míru pohodlí nabídnou ještě dvě sedadla ve třetí řadě. V případě prostředního místa druhé řady je ovšem zjevné, že bude tradičně nouzové. K dispozici bude pasažérům nejnovější infotainment, popřípadě příplatkové 12reproduktorové audio od Bose.

K dost zásadní změně došlo pod kapotou. Přivítejte první přeplňovaný Skyactiv! Čtyřválec o objemu 2,5 l je naladěný na 169 kW a 420 N.m a zkombinovaný se šestistupňovým automatem. Má tedy oproti dosavadnímu V6 3.7 o nezanedbatelných 32 kW méně, ale zase o 54 N.m více. Poháněna jsou buď přední nebo všechna čtyři kola o velikosti 18 nebo 20 palců. Vůz by měl být o něco málo kratší, ale rozvor narostl o 55 mm, což je příslibem mezigeneračně prostornější kabiny. Mazda CX-9 se začne v Americe prodávat na jaře a Japonci by chtěli prodávat 50 tisíc kusů ročně.

Související články

Témata
20. 11. 2015 23:46
Re: Sem se to zas nepodívá
Ci je to s tym lepsim prehladom v premavke pravda alebo nie to ja neviem, ani to neriesim. Mne zatial vzdy stacil aj moj prehlad z limuziny. Mne by to tak ci tak nestalo za obetovanie jazdnych vlastnosti. Na tej mensej unave oci by nieco pravdy mohlo byt. Ale ak budu vsetci jazdit na suv tak to mas to iste ako ked vsetci jazdili na nizsich autach. Ale netvrdim, ze si nikdy ziadne suv nekupim. Takmer som kupil Infiniti FX a som zvedavy ako bude vyzerat nove a hlavne aky motor tam daju. Ako pises ty, fyziku neoklames, ale FX bolo na dobrej ceste :)
20. 11. 2015 21:08
Re: Sem se to zas nepodívá
nepochybe 6tka tejto aj predchadzajucej generacie dovoľuje rýchlejšie prejazdy zákrut (fyz. neodrbeš). Ja som s tym bojoval prvé km po presadnutí z C4. Povodne som mal brať 6tku predposl. generacie ale zadarilo sa a boli love na CXu. a nech si hovori kto xce čo xce...prehľad premavky v meste je z vyššieho posedu na inej urovni. a taku prkotinu čo ocenujem na vyššom posede je menšia unava oči pri nočnej jazde..proste oprotiiduce auta ta tak neoslepuju.
20. 11. 2015 20:19
Re: Sem se to zas nepodívá
Jasne chapem, dobre si vybral. Vo svojej kategorii je to spickovy produkt. CX5 je v hiearchii vyssie ako 3-ka s tym suhlasim. Ja som sem tam jazdil na 6-ke predchadzajucej generacie. To auto islo ako po kolajniciach a pritom malo iba 225-ky gumy. A potom zena chcela CX5 ako druhe auto do rodiny, tak som to asi podvedome porovnaval, co sa vlastne neda. Medzi tym prisla nova CX3 a teraz chce tu... No ja neviem asi je chyba vo mne, ja som tym suv zatial este neprisiel na chut a to som ich vyskusal uz dost vela. Ale stale najlepsie sa citim za volantom klasickej limuziny, kde mozem sediet nizko. Ten cerveny koncept od Mazdy by ma mozno konecne presvedcil :yes:
20. 11. 2015 12:16
Re: Sem se to zas nepodívá
tak dal som si tu namahu a porovnal to. CX-5 jazdím denne tak viem co do nej vojde a M6 som mal tiež dosť času poprezerať v salone pri čakani na garančku. M6 opticky ohúri dĺžkou kufra, preto sa zdá ten kufor väčší.kufre sú úplne porovnatelné. CX5 má pritom väčšiu priechodziu šírku (+8cm) a výšku kufra (+11cm) čo je podľa mňa dôležitejšie. Porovnávať výšku nakladacej hrany už z koncepcie týchto aut nejde CX je SUV tak určite je na tom horšie a úprimne je mi jedno či vyložím tašku do výšky 76 cm al. 62cm (nebavím sa o >20kg nákladoch ...ale koľko takých veci za život auto prevážaš..). Takto by sa dalo polemizovať aj o dĺžke kufra kde v M6 je potrebné sa po batožinu viac skloniť a načahovať dozadu.
väčšia pravidelnosť kufru CX je praktickejšia. CX-5 je v hierarchii Mazdy pod 6 ale určite nie na úrovni 3jky a priestorovo je na úrovni M6 kombi.

btw. proti M6 nič nemám a ak by bola v čase keď som kúpil CXu v predaji ,možno by som šiel do M6.
Interiér - rozměry kufr M6 Rozdiel M6-CX CX-5
Délka kufru ve výšce podlahy max.: 108 13 95
Délka kufru ve výšce podlahy využitelná: 106 15 91
Délka kufru ve výšce roletky max.: 87 9 78
Délka kufru ve výšce roletky využitelná: 84 8 76
Délka pro zavazadla max.: 223 21 202
Hloubka kufru max.: 48 -3 51
Hloubka kufru min.: 41 -7 48
Objem kufru udávaný výrobcem - základní: 522 19 503
Přepravní kapacita kufru udávaná výrobcem max.: 1648 26 1622
Průchodnost kufru na šířku max.: 104 -8 112
Průchodnost kufru na výšku max.: 82 -11 93
Šířka kufru max.: 157 13 144
Šířka kufru min.: 99 -6 105
Výška dolní hrany kufru min.: 62 -14 76
Avatar - Individualita
20. 11. 2015 11:05
Re: Přeplňování
Ale já nechci nahoněnej čtyřhrnek, ale V6. A nejsem sám ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud