Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda CX-9: Šestiválcové SUV dorazilo do Česka, stojí 999.900 Kč

David Bureš
Diskuze (54)
SUV japonské značky nabízí výměnou za milion bohatou výbavu. Ta zahrnuje pohon všech kol, navigaci nebo audiosystém Bose.

Pohled do českých ceníků značky Mazda odhaluje nečekané překvapení. Japonská automobilka u nás začala prodávat model CX-9. K dispozici je však pouze omezený počet exemplářů tohoto SUV.

Mazda CX-9 je primárně určena pro americký trh, v Česku se dosud oficiálně neprodávala. Několik exemplářů CX-9 přesto na české silnice zavítalo, neoficiálním dovozem z USA nebo jiných zemí.

Na českém trhu CX-9 stojí 999.900 korun. Za tuto cenovku zákazník dostane bohatou výbavu a motor napovídající zacílení vozu na americké zákazníky. Pod kapotou CX-9 se objevuje výhradně 3,7litrový benzinový šestiválec o výkonu 204 kW a točivém momentu 367 N.m, který splňuje normu Euro 5. Agregát z dílny Fordu spolupracuje se šestistupňovým automatem, poháněná jsou všechna kola. Standardem je samozřejmě systém stop-start.

Jediný dostupný stupeň výbavy Revolution nabízí velké množství prvků. Automobil disponuje bi-xenonovými světlomety, mlhovkami, diodami denního svícení, střešním oknem, elektricky ovládaným víkem zavazadelníku, automatickým přepínáním dálkových a potkávacích světel, zadní parkovací kamerou nebo navigací TomTom.

Posádku budou hýčkat elektricky nastavitelná a vyhřívaná sedadla, kožené čalounění nebo třízónová klimatizace. O kvalitní poslech hudby se postará hudební systém Bose s 10 reproduktory. Bezpečnost zase hlídá šestice airbagů, sledování mrtvého úhlu nebo varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu.

CX-9 obouvá litá 20palcová kola. Nabídka laků zahrnuje sedm odstínů – černou Jet, bílou Crystal, stříbrnou Aluminium, červenou Zeal, šedou Meteor, modrou Reflex a šedou Titanium Flash.

Mazda CX-9 se na americkém trhu prodává už od roku 2006. Před dvěma lety automobil prošel modernizací, která jeho vzhled přiblížila ostatním modelům značky. Designérský jazyk Kodo ale zatím technika Skyactiv nedoplnila.

Mazda CX-9 – technické údaje
Motor3.7 V6 4x4
Zdvihový objem [cm3]3726
Válce/ventily6/4
Největší výkon [kW/min]204/6250
Točivý moment [N.m/min]367/4250
Převodovka6A
Max. rychlost [km/h]192
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,1
Komb. spotřeba [l/100 km]11,3
Cena Revolution [Kč]999.900

David Bureš
Diskuze (54)
Avatar - Barrichello
13. 11. 2014 14:52
Re: Jaké SUV?
Já sem se na to speciálně ptal co se týče spolehlivosti a prý se to jijak extra ne*ere.

Tak oni měli 2,7 V6 DOHC, to byl moderní motor vyvinutý komcem 90 let a ještě upravený v a modernizovaných v letech 2000 a 2005.

Prachy na inovacii motorů 3,5 a 3,8 V6 asi Mercedes nechtěl dát, oni vůbec si za MB mysleli že pro usa řada věcí stačí vč. těch ošklivých interiérů No a když zjistili že nestačí, bzlo už docela pozdě a pak to dotahoval Cerberus a ty motory Pentstar V6 byly v roce 2009 připraveny do sériové výroby. No a pak přišel Fiat a jen to spustil.
Avatar - Lucaslegend
13. 11. 2014 12:13
Re: Jaké SUV?
zatial som proti priamovstrekom kedze nemaju filtre pevnych castic a tak nam hnusne zasieraju pluca, takze az ked toto vyriesia potom to bude ok sa tym chvalit........spolahlivost/servisne naklady uz nemusia byt take iste ako pri atmosfere s nepriamym vstrekovanim...

takze v starsejj 300C ktora sa zacala vyrabat v roku 2004 pouzili v podstate motor z 90 rokov....to cakanie bolo nejako dlhe....

Avatar - Lucaslegend
13. 11. 2014 11:55
Re: Tohle je neprodejne,
po dizajnovej stranke verim ze to bude ok, ale po ekonomickej to je nezmysel....omnoho drahsie pneu a tazsie kolesa a zrejme aj tvrdsie a uz zbytocne sirsie ako 18stky....
Avatar - Barrichello
13. 11. 2014 10:27
Re: Jaké SUV?
Tak jistě, je to přímovstrik, ale pořád atmosféra.
Turbo to nemá. Nikdo japoncům nebrání taky udělat přímovstřik. U GM už ho používaj přes 7 let.

Tak stará 3,5 V6 Chrysler byl zastaralý motor, ještě SOHC, původem v 90. let , základ, tedy blok a pár dalších věcí byl ještě z první generace aut jako Concorde, LHS, Vision.
To že se to používalo ještě v roce 2009 bylo z důvodu, že čekali na nový Pentastar.
12. 11. 2014 21:05
Re: Pro některé postižené diskutéry ...
no ja som vyskusal V6 diesel v D3 (suv ) a zrejme mi to oci neotvorilo , co je take super na 3.0d v autach ktore sa bezne predavaju za 2 000 000 kc ?