Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda CX-9: Facelift po vzoru CX-5

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Mazda CX-9, větší SUV v současném portfoliu japonské automobilky, prošla modernizací. Ukáže se nejprve protinožcům.

Mazda CX-9 měla premiéru na autosalonu v New Yorku 2006, prodává se od začátku roku 2007 a během takřka šesti let na trhu má za sebou už druhý facelift. Ten první přišel v dubnu 2009. Nyní se její vzhled přiblížil menší řadě CX-5. Tomu odpovídá mohutná maska chladiče ve firemním stylu „Kodo“. Zmizel chromovaný pás nahoře i orámování předního nárazníku ze stejného kovu. Decentně se změnil tvar hlavních světlometů a mlhovky jsou nyní kulaté. Jak vypadá auto zezadu, zatím netušíme.

Interiér pojme stále až sedm cestujících ve třech řadách. Ve výbavě se ale objevují noví elektroničtí asistenti: varování před neúmyslným přejezdem jízdního pruhu, hlídač čelní kolize s automatickým přibrzďováním či samočinné ovládání předních světlometů, které sníží svůj účinek, nachází-li se v blízkosti jiné vozidlo. Zákazníci ze země klokanů se mohou těšit i na nové audio a navigaci s hlasovým ovládáním v několika variantách.

Motorizace zůstává stejná: zážehový vidlicový šestiválec objemu těsně nad 3,7 l (přesně 3726 cm3) spojený se šestistupňovou samočinnou převodovkou. Až dosud disponoval výkonem 204 kW (277 k)/6250 min-1 a točivý moment o maximální hodnotě 367 Nm/4250 min-1 se přenášel na přední nebo všechna čtyři kola. Aktuální čísla dosud Mazda nezveřejnila, základní konfigurace se tedy nemění.

Modernizovaná CX-9 se představí ve světové premiéře na říjnovém autosalonu v Sydney a ještě letos se začne prodávat. S největší pravděpodobností zamíří brzy také na svůj hlavní trh, pro který byla původně vyvinuta: do USA. Tyto vozy se dokonce objevily jako nové v nedávné minulosti i na našich silnicích. Statistiky SDA (Sdružení dovozců automobilů) evidují za léta 2009-2010 celkem 44 nových aut (2009: 18, 2010: 26).

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Avatar - Mireon
21. 10. 2012 22:07
Re: proc ne
No ML a Touareg jsou proti CX-9 docela malý spíš GL a Q7,ale ta je zase malá uvnitř. Taky si myslím že by se tady pár kusů prodalo. Zvlašť při ceně kterou tady tehdy mazda nasadila. Tuším to bylo 880000 s DPH s tříletou zárukou a výbornou výbavou. Navíc ta nafta by si brala téměř stejně jak ten benzín. Ono to tak je dnes skoro všude. Akorát když někdo napíše tabulkovou spotřebu podle které se dá opravdu jezdit tak je to hned nenažraný auto :-)
21. 9. 2012 14:04
Re: Extrémně nepodařený zásah
Automobilka to má určite s designerom ošetrené v zmluve, že za facelift ich nemôže žalovať.
Mne sa napriklad aj táto nová CX-9 veľmi páči. Určite viac, ako pôvodná.
Avatar - Bubáq
20. 9. 2012 08:09
Extrémně nepodařený zásah
Určitě jdu proti 99% populace, ale mně se nový "desgnový jazyk" Mazdy nelíbí ani trochu. Vím, že si CX5 a 6ka nacházejí hodně nadšených obdivovatelů. A i já obdivuji technologický a kontrukční pokrok podvozků a motorů u mazdy. Jenže jejich design zvenku i zevnitř mě neoslovuje. Pokud zkrátím složitě prožívané emoce, pak do podoby: pejskův dort. Splácanina se sice čitelným záměřem, ale bez fajnovosti. A to, co je vydáváno za FC CX9, je prostě tragédie. Být já autorem původního designu, podám na vedení automobilky mazda žalobu s cílem zakázat prodej této nyní prezentované příšernosti!
Avatar - romgator
19. 9. 2012 19:43
Re: Skoda
No ono pokaždé, když automobilka přijde s něčím novým, jako např. design, tak to skalní fanoušci nemusí hned ocenit nebo naopak budou velké ovace. Já si myslím, že předchozí model byl vskutku krásný. Ten současný ale rozhodně není k zahození. A navíc I love Mazda. Takže snad čtenáři prominou.
Avatar - Ghostyx
19. 9. 2012 15:05
Skoda
ze prestali vyrabet CX-7. Byl to vytecnej autak po vsech strankach, designove dle meho nazoru absolutne nadcasovej a dodnes nikym neprekonanej. Vymenit ji sice mozna z hlediska SUV za praktictejsi, ale designove nevyraznou CX-5 byla podle mne chyba. :no: Stacilo udelat male upravy v interieru hlavne na palubovce neco s tou prtavou navigaci (zvetsit ji a dat ji treba do nejakeho moderniho vyklopneho displaye, ala iPad, jako to ma treba Audi v A6), pridat vsechny ty nove elektronicke serepeticky co tam ted davaj do CX-5 a motory a prevodovky SKY a klidne to mohli bouchat dal i bez snizovani hmotnosti na sasi apod. Urcite by se to prodavalo pekne! Tohle je dle fotek (uvidime v realu) designove opet nevyrazne, mozna az preplacane... :no: Bohuzel Mazdo takhle asi ne! :-(