Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda MX-30 dostala drobné technické vylepšení. Že by konečně delší dojezd?

Filip Melich Filip Melich 13. 5. 2022 • 10:41
43
4
Zobrazit náhledy (43)
Mazda MX-30 e-Skyactiv Mazda MX-30 e-Skyactiv Mazda MX-30 e-Skyactiv Mazda MX-30 e-Skyactiv Mazda MX-30 e-Skyactiv Mazda MX-30 e-Skyactiv Mazda MX-30 e-Skyactiv Mazda MX-30 e-Skyactiv Mazda MX-30 e-Skyactiv Mazda MX-30 e-Skyactiv Mazda MX-30 e-Skyactiv Mazda MX-30 e-Skyactiv Mazda MX-30 e-Skyactiv Mazda MX-30 e-Skyactiv Mazda MX-30 e-Skyactiv Mazda MX-30 e-Skyactiv Mazda MX-30 e-Skyactiv Mazda MX-30 e-Skyactiv Mazda MX-30 e-Skyactiv Mazda MX-30 e-Skyactiv Mazda MX-30 e-Skyactiv Mazda MX-30 e-Skyactiv Mazda MX-30 e-Skyactiv Mazda MX-30 e-Skyactiv Mazda MX-30 e-Skyactiv Mazda MX-30 e-Skyactiv Mazda MX-30 e-Skyactiv Mazda MX-30 e-Skyactiv Mazda MX-30 e-Skyactiv Mazda MX-30 e-Skyactiv Mazda MX-30 e-Skyactiv Mazda MX-30 e-Skyactiv Mazda MX-30 e-Skyactiv Mazda MX-30 e-Skyactiv Mazda MX-30 e-Skyactiv Mazda MX-30 e-Skyactiv Mazda MX-30 e-Skyactiv Mazda MX-30 e-Skyactiv

Jednou z největších slabin, nebo alespoň z těch, o kterých se nejvíce mluví, je dojezd Mazdy MX-30 na jedno nabití. Když nyní dostala drobné technické vylepšení, dočkáme se prodloužení dojezdu?

Britské zastoupení Mazdy na svém blogu zveřejnilo informaci, že se model MX-30 dočkal drobné aktualizace pro letošní rok. Článek popisuje nová barevná provedení interiéru a kombinace výbav. Tyto úpravy ovšem mohou být specifické pro tamní trh, proto nemá smysl zabíhat do detailů. Nejzajímavější informací je malé technické vylepšení. Kdo by čekal prodloužení dojezdu, bude zklamán.

Mazda MX-30 zůstává vybavena 35,5kWh lithium-iontovou baterií, na jejíž jedno nabití zvládne ujet až 200 km. Novinkou je nabíjení stejnosměrným proudem (DC) s vyšším nabíjecím výkonem. Dle britského zastoupení Mazdy jde o nárůst o 10 kW na nové maximum 50 kW. Importér slibuje, že při nabíjení maximálním výkonem se zkrátí nabíjecí čas o 10 minut, konkrétně na 26 minut. Neuvádí už, zda se jedná o nabíjení z 20 % na 80 %, nebo v jiném rozmezí.

Nabíjecí výkon 50 kW stále není mnoho, konkurence zvládne i několikanásobně vyšší, ale každé zkrácení nabíjecího času se počítá. Obzvlášť u vozu s maximálním dojezdem 200 kilometrů. Zvláštní ale je, že nabíjecí výkon 50 kW slibuje i český importér, a to již u stávajících vozů. Ostatně tuto hodnotu zmiňujeme už v našem testu MX-30 z konce roku 2020. Na něco podobného přišli například i kolegové z amerického webu Jalopnik, kteří si ověřili, že v USA byl nabíjecí výkon 50 kW dostupný od samého začátku.

Video se připravuje ...

Je tedy možné, že se jedná buďto o mylnou informaci ze strany britského importéra Mazdy, nebo o technické řešení specifické pro tamní trh. Případně je specifické pro MX-30 s pravostranným řízením. Ať tak nebo tak, britský importér slibuje ještě jednu úpravu, a to vylepšení zvuku vozu, podle kterého mají řidiči snáze poznat, kolik síly elektromotoru aktuálně využívají. Díky tomu má být řízení přirozenější.

Vylepšení, na které jsme u Mazdy MX-30 nejvíce zvědaví, má podle posledních zpráv přijít do konce března příštího roku. Je jím spalovací, nejspíše rotační motor, jenž má prodloužit dojezd modelu. Nebude však pohánět přímo kola vozu, ale na starosti dostane výrobu energie pro elektromotor či k nabíjení baterie.

Související články

Témata
14. 5. 2022 12:20
Re: Zvýšení počtu veřejných nabíjecích stanic
Tak mám radost, protože po plném nabití mi to ukázalo dojezd 152 km :yes: . První 3 kWh jsem tam natlačil zadara u Lidlu a i když jsem byl u dobíječky 7:05, tak už tam přes CCS combo sosal e-tron. Pán byl velmi příjemný a pomohl mi spustit nabíjení. Mají tam jen zástrčku (pro AC) a já kabel ještě nepoužil (je potřeba chvíli počkat i když to nemusí načítat žádnou kartu). Ušetřil jsem tedy 18 Kč a pán s e-tronem za povolených 40 minut tam nacpal tak 33 kWh, což by u EONu bylo za 250 kaček. Zbytek jsem dotlačil do baterky na EONu u kavárny Lanna, kde mají sloupek se zásuvkou (bez kabelu), takže jsem i podruhé použil kabel a tentokrát bez problému. Do plna mi dobití trvalo 2:50 a tuto dobu jsem použil k procházce podél Vltavy a navštívení obchodů v Českém Vrbném.
13. 5. 2022 21:59
Re: Zvýšení počtu veřejných nabíjecích stanic
:yes:
Dalsi priklad:
https://fdrive.cz/…-stanic-cez-8918
Avatar - xxc
13. 5. 2022 21:36
Re: Zvýšení počtu veřejných nabíjecích stanic
Ja tiez zajtra planujem vylet a ziadne nabijacky v tom mieste nepribudli. Ale ked Mazda prejde 200 km s tou baterkou, tak Citigo by mohlo dat 192 km s o 0,5 kwh baterkou vacsou :-D
13. 5. 2022 18:13
Zvýšení počtu veřejných nabíjecích stanic
Tahle Mazda mi nijak neimponuje. Zítra plánuju výlet a ukazatel dojezdu mého pidiEV ukazuje 43 km (a cca 30 % kapacity), takže jsem okukoval, kde budu nabíjet. Zjistil jsem, že v mém okolí se docela razantně zrychlila výstavba veřejných nabíječek. Budují se čtyři nové stanice v Č.Budějkách, v Holubově u lanovky na Kleť, v Krumlově u Terna (PRE u OMW už funguje), České Velenice, Nové Hrady, Hojná Voda, Vyšší Brod, další dvě v Lipně (nad Vltavou), Horní Planá, Dolní Bor ...
Články odjinud