Mazda MX-5 prošla další modernizací, nabídne i vyšší výkon
Mazda představila modernizaci Modelu MX-5 pro japonský trh, kde je populární sportovní vůz prodáván pod označením Roadster. Časem by se vylepšení měla objevit také u globálního modelu.
Čtvrtá generace Mazdy MX-5, označovaná ND, dostala pro modelový rok 2024 další zajímavou modernizaci, kterou bychom zřejmě mohli označovat ND3 (již v roce 2019 byla představena modernizace s označením ND2). Modernizovaná Mazda zamíří v lednu 2024 na japonský trh, časem by se však stejné změny mohly objevit také na globálním modelu.
Modernizace bude patrná už na první pohled, neboť přináší upravené denní svícení. To bylo původně umístěno v předním nárazníku a jeho styl s několika diodami prozrazoval stáří modelu, představeného již v roce 2015. Nově je však denní svícení integrované do hlavních světlometů, zatímco zadní světla jsou komplet LED, včetně směrovek.
Drobnou úpravou prošla také mřížka chladiče, jejíž levá strana byla lehce upravena pro instalaci radaru adaptivního tempomatu s funkcí Smart Brake Support. Tato bezpečnostní funkce nově zvládá při couvání rychlostí do 15 km/h i kompletní zastavení vozu, pokud detekuje překážku. Automobilka navíc rozšířila nabídku 16- a 17palcových litých kol a přidala nový odstín Aero Gray Metallic.
V kabině potěší nový infotainment s 8,8palcovou obrazovkou, který by měl nabídnout vyšší rychlost, lepší uživatelské prostředí a modernější vzhled. Podle kolegů z Motor1, kteří na modernizaci upozornili, se v kabině zřejmě objeví i nové bezrámečkové zrcátko, nové červené nouzové tlačítko, lehce upravený přístrojový štít a také USB-C konektory.
Změn ale doznala i technika. Automobilka se chlubí například nově vyvinutým asymetrickým samosvorným diferenciálem, který by měl u modelů s manuální šestistupňovou převodovkou zlepšit stabilitu. Technici měli rovněž vylepšit elektronický posilovač řízení, který by měl nabídnout lepší plynulost i čistší zpětnou vazbu, a objevil se nový režim kontroly trakce s režimem DSC-Track, nastavený pro okruhové ježdění.
Drobnou změnou měly projít i motory. Základní 1,5litrový atmosférický čtyřválec by měl při provozu na vysokooktanový benzín nabídnout o 4 koně vyšší výkon, zatímco větší 2,0litrový atmosférický čtyřválec slibuje lepší odezvu při zrychlení.