Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda MX-5 Superlight: Studie bez střechy a bez čelního skla míří do Frankfurtu

Ondřej Láník
Diskuze (4)
Mazda pokračuje v oslavě dvacátých narozenin populárního lehkého roadsteru MX-5. Na IAA v polovině září připomene, že nízká hmotnost je klíčem ke sportovním vlastnostem aut.

Podle oficiální tiskové zprávy je MX-5 Superlight výhradně koncepční studií, postavenou na bázi aktuální Mazdy MX-5.

Automobil vyvinutý v německém vývojovém centru Mazdy v Oberurselu nedaleko Frankfurtu nad Mohanem přišel o čelní sklo, místo kterého je v karoserii jen prodloužení kapoty až ke kapličce přístrojového štítu před řidičem. Posádka proto bude muset nosit bezpečnostní přilbu.

Se střechou se nepočítá, a to ani v nouzové látkové podobě. Za dvojicí sedadel jsou dva ochranné oblouky, které převzaly ochrannou roli v případě převrácení vozu od původního rámu čelního skla. Celá konstrukce má být dále odlehčená, podvozek dostal sportovní naladění.

Co je pod kapotou zatím nebylo oznámeno, stane se tak snad na autosalonu ve Frankfurtu 15. září 2009.

Ondřej Láník
Diskuze (4)
8. 8. 2009 23:28
Re: skoda
ja hledal v Nemecku, a zaruka je u takovejch firem bezna po dobu 2 let na upravy co provadej, taky samozdrejme zalezi jake auto clovek priveze a co chce upravit, lakovani bych se nebal, to maj zmakle, ale takoveto upravy jsou proste zasah a tovarni zaruka pak neplati na ty upravene casti auta
Avatar - sargis
8. 8. 2009 22:02
Re: skoda
Ja mat tie peniaze, tak si radsej kupim tu MXku priamo upravenu z tovarne. Zaujimalo by ma, ci by som v Zlatych Strankach nasiel takeho upravcu alebo by som za nim musel vycestovat mimo SK. Po druhe, kryla by mi tieto upravy tovarenska zaruka? Licovanie/lakovanie vymenenych odlahcenych dielcov? To by som musel najst skutocne velmi profesionalnu dielnu. Trvalo by to dlhsie ako cakacia doba an auto u predajcu? Asi som prilis pohodlny, co?:) Ale nie, ved tie eurace aj tak nemam. Prerobit Z3 je inak zaujimavy napad...musi to byt auto-individualista.
7. 8. 2009 16:34
Re: skoda
dnes je levnejsi si nechat takove auto vyrobit z jineho auta nazakazku od nejakeho maloserioveho vyrobce

takova poradna uprava us tak vyborneho podvozku MX5, uprava motoru + s nim souvisejicich uprav, lepsi brzdy a uprava karoseie se do 10-15k euro vleze, snizeni vahy bude u takoveto upravy hracka, nejaky ty kila pujdou dolu s vyhozenim skladaci strechy a kapoty z karbonu, blatniky, atd.. jsou dnes tisicovkova zalezitost :-)

jistou podobnou upravu starsi MX5 nebo Z3 jsem taky zvazoval a nabydek s cenou na kompletni predelani jsem si par vyzadal, ja tedy chtel vepredu ponechat pro ridice stit po vzoru Audi R10 nebo motorek, proste jen aerodinamickej stitek z plexi pred ridicem na kapote a komplet uprava celeho auta se pohybovala prave v rozpeti 10-15k euro
Avatar - sargis
7. 8. 2009 14:28
skoda
Skoda, nejaku obmedzenu seriu do sveta pustit mohli....bola by sice drahsia ako normalna MXka ale urcite lacnejsia ako podobne auta tejto koncepcie...ktorych je aj tak ako safranu....