Mazda představila svůj střednědobý plán

Jeho podstata tkví v plánovaných výrobních inovacích a strukturálních reformách. Strukturálními reformami se mimo jiné rozumí i využití potenciálu spolupráce Mazdy s automobilkou Ford, se kterým už dlouhodobě kooperuje v mnoha odvětvích. Zároveň s tím chce Mazda také posílit hodnotu značky jak u zákazníků, tak i na trhu a zvýšit celkový zisk.
Ke střednědobému plánu Mazda sestavila tři základní numerické pilíře: 1,6 milionu celosvětově prodaných vozů, provozní zisk přes 200 miliard jenů a zvýšení ukazatele návratnosti tržby z prodejů o šest procent při zachování stability vyplácených dividend.
V plánu jsou mimo jiné také konkrétně popsány změny na jednotlivých trzích. V Číně chce Mazda například prodat 300 tisíc vozů ročně. Pro dosažení tohoto cíle automobilka náležitě upraví i celou čínskou dealerskou síť. Naopak v Americe má Mazda v plánu zaměřit pozornost na image a účinněji oslovit mladé klienty.
Jedním z cílů, kterých má být dosaženo ještě letos, je zvýšení produkce vozů v Japonsku na 996 tisíc kusů.