Mazda Smart Idle Stop System: Nové úspornější řešení funkce start-stop
Smart Idle Stop System bude zaveden do sériové výroby v průběhu roku 2009. Dnes používané systémy vypínání a opětovného startování motoru provádí restart pomocí startéru, nový systém Mazdy současně s protočením startéru vstříkne palivo do válců. Celý proces je tak rychlejší, efektivnější a také tišší.
Systém SISS využívá přímé vstřikování. K vypnutí motoru dojde, když se válec nachází zhruba v polovině mezi horní a dolní úvratí. Vstříknutí palivové směsi a její zažehnutí způsobí tlak na píst, který slouží k roztočení motoru. Původním záměrem bylo zcela eliminovat elektrický startér, při testech se ale zjistilo, že jeho pomoc v počáteční fázi restartu tento proces dále zrychlí a zefektivní. Startér má navíc využití i při zastavení motoru, kdy pomáhá uvést písty přesně do pozice požadované pro restart.
Mazda odhaduje snížení kombinované spotřeby s SISS až na 9 %, což je přibližně dvojnásobná úspora, než jakou nabízejí současné systémy start-stop. Přitom ve srovnání s takovým dnes používaným systémem trvá u SISS restart poloviční dobu, konkrétně 0,35 s.
Poprvé se SISS představí v přímovstřikovém atmosférickém motoru 2,0 DISI. Nejprve se této novinky dočkají zákazníci v Japonsku a Evropě, další části světa budou následovat později.