Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda Tribute 2005: nový motor a vylepšený vzhled

Ondřej Láník Ondřej Láník 2. 8. 2004
6
Zobrazit náhledy (6)
Mazda Tribute
Nenápadné SUV dostalo pro modelový rok 2005 lehce pozměněný vzhled, který ale celkový dojem z terénní Mazdy nemění. Pod kapotou je nový čtyřválcový motor o výkonu 110 kW...

Před nedávnem byl v České republice zahájen prodej inovované Mazdy Tribute, která se na první pohled od předchozího provedení liší novými nárazníky, objemnějšími lemy blatníků a nově tvarovanými ochrannými díly ve spodní polovině dveří. Jednobarevné modely je možno nyní mít ve čtyřech odstínech (dříve jediný). Zvětšená přední maska zasahuje o něco více do nárazníku, decentní změny zasáhly i koncová světla.

V interiéru je přepracována kaplička s přístroji před řidičem, středová konzole a mezi sedadla je teď možno odložit až 17 hudebních CD. Nové potahy sedadel jsou pro levnější ze dvou u nás prodávaných variant, dražší model má sériově kožené čalounění. Změnami tvarování vnějších zpětných zrcátek, přídavnými dveřními těsněními a také díky použití silnějších izolačních materiálů je Tribute v interiéru za jízdy tišší než dříve. Šestiválec je dodávaný s automatickou převodovkou, která už nemá páku voliče "americky" pod volantem, ale uprostřed mezi sedadly.

Novým motorem v Mazdě Tribute je čtyřválec 2,3 l MZR, který nahrazuje starší dvoulitr. Je to o něco silnější verze motoru, který již pracuje v Mazdě MPV. Celohliníkový čtyřválec je vybaven proměnnou délkou sacího potrubí, vyvažovacím hřídelem a klikovým hřídelem, jenž má na konci kladku s integrovaným tlumičem torzních kmitů. Motor produkuje 200 Nm točivého momentu při 4000 ot./min a nejvyšší výkon 110 kW při 5700 ot/min. Ve spojení s novou pětistupňovou manuální převodovkou umí projet evropský kombinovaný jízdní cyklus se spotřebou 10,4 l/100 km.

Zavedením nového čtyřválce přestává být z výkonového hlediska vidlicový šestiválec atraktivní. Ačkoli má dvacetčtyřiventilový motor o objemu 2967 cm3 nejvyšší výkon 149 kW při 6000 ot./min a maximum momentu 262 Nm ve 4850 ot./min, spojení se čtyřstupňovou automatickou převodovkou omezuje jeho možnosti na zrychlení z 0 na 100 za 10,5 s (čtyřválec 10,7 s) a maximální rychlost 174 km/h (čtyřválec 171 km/h). Kombinovaná spotřeba šestiválce činí 11,8 l (tedy jen o 1,4 l více než u čtyřválcové verze s manuální převodovkou).

Centrální viskózní spojku nahrazuje elektronicky ovládaný systém pohonu všech kol ATCC (Active Torque Control Coupling), který posílá na zadní nápravu točivý moment v případě, že dochází k prokluzu některého z hnaných kol. Mazda uvádí, že zavedením elektronicky ovládané spojky je vylepšena funkce kontroly trakce.

Čtyřválcová Mazda Tribute se v České republice prodává za 799.900,-Kč, šestiválec stojí bez stokoruny milion Kč.

Témata

Diskuse: Přidat názor