Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda ve Frankfurtu 2007

Vitek
Diskuze (10)
Asi o málokteré letošní frankfurtské novince se diskutovalo tolik, jako o nové Mazdě 6. Japonci pokračují ve velmi líbivém designérském stylu a tak se dá předpokládat, že novinka naváže na prodejní úspěch předchůdkyně.

Mazda6

Nejlépe vypadá nepochybně sedan, naopak kombi působí už docela usedle. Vůz nabídne i příjemný interiér s velmi dobrým posazem, byť vytříbenosti zevnějšku nedosahuje. Poprvé se u Mazdy objeví aktivní opěrky hlavy a adaptivní světlomety. Oproti minulé generaci designéři a technici dokázali snížit odpor vzduchu, ale také hmotnost, přestože je současná šestka větší než ta předchozí.

Sedan a hatchback jsou dlouhé 4735 mm, kombi měří 4765. Šířka činí shodně 1795 mm a výška činí 1440, respektive 1490 u kombíku, rozvor je dlouhý 2725 mm. Standardním obutím jsou 16“ kola s pneumatikami 195/65 R16, ale lze mít i pláště 225/45 na osmnáctipalcových kolech z lehké slitiny. Z nabídky motorů vypadává benzinový čtyřválec 2,3 l a střídá jej motor o objemu 2,5 l, který má větší vrtání i zdvih. Jednotka dosahuje výkonu 125 kW (170 k) při 6000 ot./min a točivý momente 226 Nm při 4000 ot./min. Novinku doplní známá osmnáctistovka s 88 kW a dvoulitr se 108 kW a pochopitelně i dvoulitrový turbodiesel se 103 kW. Osmnáctistovka se kombinuje s pětistupňovým manuálem, ostatní jednotky mají šestistupňovou převodovku, benzinový dvoulitr bude k dispozici i s pětistupňovým automatem. Na evropském trhu se Mazda 6 objeví již letos v listopadu.

Mazda5 facelift

Mazda přistoupila k modernizaci modelu 5, ale vzhledem k jeho oblibě u zákazníků nejde o extrémní změny vzhledu, ale spíš jen o lehkou kosmetiku.

Úpravy exteriéru se omezily pouze na přepracovaní předního nárazníku a masky. Nové jsou zadní svítilny ze světelných diod, které jsou použity i ve směrových světlech, uložených ve zpětných zrcátkách.

V interiéru je přepracován přístrojový panel, k dispozici bude více možností barevných kombinací a snížila se hladina hluku v kabině.

Použitím variabilního časování ventilů se zlepšily výkony motorů 2.0 a 2.3 MZR a zároveň se snížily emise CO2.

Mazda2 – 1.4 MZ-CD diesel

Mazda 2 už se nám předvedla už v březnu v Ženevě, ale ve Frankfurtu měl premiéru nový malý turbodiesel MZ-CD. Má objem 1,4 l a disponuje výkonem 50 kW (68 k) při 4000 otáčkách a točivým momentem 160 Nm při 2000 otáčkách. V nabídce se objeví s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou a vůz by s ním měl být schopen dosáhnout kombinované spotřeby 4,3 l na 100 km.

Mazda6 - první frankfurtské dojmy

Mazda si vydobyla na evropském trhu s předchozí šestkou silnou pozici v střední třídě, kterou bude chtít s novou generací tohoto modelu obhájit. Jak ukázala naše frankfurtská zkušenost, ambice japonského výrobce jsou oprávněné. Mazda6 při prvním živém setkání překvapí velikostí, ve skutečnosti totiž působí daleko větší a robustnější než na fotografiích a v tomto ohledu se velmi podobná novému Fordu Mondeo.

Pokud přijmete skutečnost, že šestka narostla na úroveň největších vozů střední třídy a pustíte se do dalšího zkoumání, čekají vás vesměs samá příjemná zjištění. Mazda6 nebyla uvnitř nijak stísněná ani v předchozí generaci, nová šestka však přidává další centimetry prostoru, a to zejména u kolen. Nad hlavou narostlo místo buď nepatrně, nebo vůbec. Přesná data ukáží až měření v průběhu prvních testů.

Mazda vylepšila rovněž materiály a zpracování. Pokrok proti aktuálně prodávané šestce není sice nijak ohromující, ale krůček po krůčku se Japonec přibližuje noblesním Evropanům. Interiér ovšem není pouze hezký, ale také ergonomický. Kvalitně zpracovaná tlačítka jsou dobře přístupná, ovladače dostatečně velké. Některé nectnosti bohužel zůstaly.

Ovládání palubního počítače má stále daleko k intuitivním systémům s tlačítky na volantu nebo páčkách pod volantem, naopak potěší snadno dostupná tlačítka otevírání oken a vnějších zpětných zrcátek. Mazda6 podle prvních zkušeností přímo z výstavní plochy frankfurtské autoshow nabídne komfortní sedadla s širokým rozsahem nastavení, totéž se týká i volantu stavitelného v obou směrech.

Zatímco ve Frankfurtu, autosalonu tradičně zatíženém na auta domácí produkce, nová Mazda6 stála spíše stranou hlavního zájmu, její chvíle teprve přijdou. Vše nasvědčuje tomu, že tohle auto hodně zamíchá kartami v střední třídě.

Nová Mazda6 - modelová řada (údaje pro sedan)
Motor1,8 MT2,0 MT2,0 AT2,5 MT2,0 D MT
Zdvihový objem [cm3]17981999199924881998
válce/ventily4/44/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]88/5500108/6500108/6500125/6000103/3500
Nejvyšší toč. Moment [Nm/ot/min]165/4300184/4000184/4000226/4000330/2000
Max. rychlost [km/h]200214204220204
Zrychlení 0-100 km/h [s]-----
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,87,07,78,15,6

A_CZ


Vitek
Diskuze (10)