Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

McLaren 650S Le Mans: 50 aut na oslavu vítězství v legendárním závodě

David Bureš
Diskuze (0)
V roce 1995 McLaren vyhrál s modelem F1 GTR čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans. Další vozy této značky tehdy skončily na třetím, čtvrtém, pátém a 13. místě.

McLaren letos slaví 20 let od vítězství modelu F1 GTR v legendárním vytrvalostním závodě v Le Mans. Na oslavu tohoto výročí automobilka představuje model 650S ve své speciální edici Le Mans. Na vzhledu tohoto speciálu z dílny divize McLaren Special Operations pracoval i designér McLarenu F1 Peter Stevens.

Design 650S Le Mans se inspiroval vítězným F1 GTR, za jehož volantem se při čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans 1995 střídali Yannick Dalmas, Masanori Sekiya a JJ Lehto. Na lemanského vítěze jasně odkazují pětipaprsková kola (19palcová vpředu a 20palcová vzadu) a tzv. šnorchl neboli otvor na střeše vozu vedoucí vzduch k motoru. Odkazem na F1 GTR je i šedá metalíza Sarthe.

Dalšími úpravami jsou karbonové detaily jako přední „lízátko“ nebo zadní nárazník. Specialitou jsou též rozšířené prahy nebo zadní difusor, což jsou prvky dostupné v rámci příslušenství od divize McLaren Special Operations.

Interiér kombinuje kůži s alcantarou. Celek je černý, doplněný o oranžové detaily. Chybět samozřejmě nemohou nezbytná loga Le Mans, vyobrazená na koberečkách nebo opěrkách hlavy sedaček.

Pohonné ústrojí se proti výchozímu 650S nezměnilo. O pohon vozu se tedy stará uprostřed uložený 3,8litrový osmiválec twin-turbo o výkonu 478 kW (650 koní) a točivém momentu 678 N.m. V případě potřeby tuto sílu krotí standardně dodávané karbon-keramické brzdy s oranžově lakovanými třmeny, což je typická barva pro vozy z Wokingu.

Automobilka postaví pouze 50 exemplářů modelu 650S Le Mans. Všechny vyrobené vozy budou kupé, jejich cena s ohledem na unikátnost auta není nízká, startuje na částce 244.500 liber (8,9 milionu korun). První majitelé se auta dočkají v polovině roku.

McLarenu F1 GTR se podařilo zvítězit hned ve svém prvním ročníku čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans. Vítězství je úchvatné i v tom, že závodní verze odvozená od sériového auta dokázala porazit speciály, které byly primárně navrženy pro tento závod. Výhra to ale byla jediná, úspěch už McLaren v následujících ročnících Le Mans nedokázal zopakovat.

David Bureš
Diskuze (0)