Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

McLaren P13 bude ze všeho nejvíc podladěné 650S

Michal Fokt
Diskuze (50)
Jestli toužíte po McLarenu a netrváte na 650 koních, dejte na nás a počkejte na P13, dostane většinu techniky z dražšího 650S.

McLaren si docela rychle uvědomil, že hypersport P1 je díky vyprodání celé limitované edice už uzavřená záležitost a MP4-12C není zase až taková pila, ale "jen" konkurent Huracánu a 458 Italia, proto došlo k rozhodnutí 12C zlikvidovat a místo něj začít prodávat "facelift" 650S. Tím se současně vytvořil širší manévrovací prostor pro "malý" McLaren, známý zatím jako P13.

Základ nabídky wokinské automobilky, známý zatím pod kódem P13, by přitom měl být skutečně nákupním ternem. McLaren si spočítal, že bude lacinější použít maximum komponentů z 12C/650S, než vyvíjet od začátku něco méně sofistikovaného, za relativně malé peníze (cca 3,8 milionu korun), tak dostanete špičkovou techniku výrazně dražšího modelu.

Šéf Mclarenu Mike Flewitt slibuje stejný monokok i stejný motor V8 3,8 l twin-turbo, ale současně i více praktičnosti a každodenní použitelnosti, tedy více odkládacích prostorů, větší kufr nebo méně masivní prahy pro snazší nastupování. Ačkoli bude snaha od sebe 650S a P13 vzhledově maximálně odlišit, Flewitt upozorňuje, že rozdíly nebudou nijak zásadní. Málo se od sebe liší i konkurenční vozy s motorem uprostřed, natož pak automobily z vlastní stáje. Je to dáno konstrukčně, ale třeba i řešením přívodu vzduchu k motoru.

Výkon P13 je zatím čistě spekulativní, tím spíše po upgradu 12C, nicméně "malý McLaren" by měl zrychlit na stovku kolem 4 s, tedy o vteřinu pomaleji, než 650S a měl by jet "jen" 300 km/h, aby se mohl postavit autům, jako je Audi R8 V10 nebo Porsche 911 Turbo. Představen bude na jaře příštího roku v Ženevě a do prodeje půjde na podzim 2015 s jiným označením, než P13.

Ve Wokingu se také dělá na modelu P15, jenž bude ještě větší "dělo", než 650S, ale současně nepůjde o nástupce P1, takže patrně nebude výkonově tak extrémní, bude se však též jednat o hybrid. Chystají se údajně také 2-3 "mainstreamové" modely a i nadále budou vznikat speciality typu P1. McLaren se ale zajímá kupříkladu též o elektrická auta. Výsledkem všech současných i budoucích vývojových aktivit má být do deseti let produkce 4000-6000 aut.

Michal Fokt
Diskuze (50)
Avatar - flyboyeda
5. 6. 2014 16:23
Re: Mě se ta 650S nelíbí
jsi ubohý a trapný tragéd
Avatar - flyboyeda
4. 6. 2014 17:15
Re: Mě se ta 650S nelíbí
to že tady někdo říká že nějaký hothatch jezdí líp jak supersport a líp drží v zatáčkách je k smíchu, stejně jako ty
Avatar - flyboyeda
4. 6. 2014 15:25
Re: Mě se ta 650S nelíbí
ty si myslíš že ty sra-čky co tu píšeš budu číst, šetři si písmenka tragéde
4. 6. 2014 00:25
Re: Tato diskuze......
Koho to překvapuje, když se moderování diskuse ujal primitiv "Já mám motor uprostřed"?
Mimochodem dnes jsem se rád kouknul na MP4-12C v brčálově zelené, barva strašná, auto pěkné, zvuk parádní (u Rudolfina se to slušně rozléhá:-) ).
Tahle modelová škatulata u McLarenu na mě působí dojmem chybné původní úvahy, kdy nakonec MP4-12C zavázela modelu nad ním i (připravovaným) pod ním. Jo hoši anglický, arogance vám nechybí (viz. prohlášení "budeme ve všem lepší než taloši a nebudeme s nimi mít nic společného" anebo sebevědomé prezentační akce), ale prozatím s těmi zatracenými Italy sdílíte servis (nikoliv plošně, ale existují případy) a Italové narozdíl od vás vědí, s čím chtějí na trh přijít (nemluvě o větším výběru modelů a hlavně motorů...). Takže je zapotřebí chytit se za nos, filtrovat slova a makat - auta děláte moooc dobrá, jenom to nepokálet.
Avatar - flyboyeda
3. 6. 2014 19:30
Re: Mě se ta 650S nelíbí
jdi k čertu idiote