Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

McLaren uvádí produkční Senna GTR. Rychlejší jsou jen monoposty F1!

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Mclaren představuje finální provedení okruhového provedení svého extrémního hypersportu Senna GTR, v němž zamíří série pětasedmdesáti vozů k zákazníkům.

McLaren odhalil model Senna koncem roku 2017. Ten ohromil svým nekonvenčním designem i technikou v čele s čtyřlitrovým přeplňovaným osmiválcem, disponujícím nejvyšším výkonem 800 koní (588 kW).

Následně se během loňského 88. ročníku autosalonu v Ženevě odehrála premiéra ještě extrémnějšího provedení modelu Senna s označením GTR, jímž bylo dáno jasně najevo, že není schváleno pro běžný silniční provoz a jde ve stopách modelu P1 GTR.

McLaren Senna GTR měl při své loňské premiéře ve svém názvu ještě slovo „Concept“, ale již tehdy bylo potvrzeno, že je schválen pro výrobu a zamíří k zákazníkům. Po dvanácti měsících od představení konceptu odhaluje britská automobilka finální provedení, které je určeno pro výrobu.

Pro výhradně okruhové použití připravený hypersport má před svou zadní nápravou uložen přeplňovaný vidlicový osmiválec M840TR o objemu 4,0 l, který je naladěn na nejvyšší výkon 607 kW (825 k), což je o 18,4 kW (25 k) více než u výchozí silničního modelu Senna.

Navýšení výkonu bylo dosaženo za pomoci nového nastavení řídící jednotky motoru a odstraněním sekundárního katalyzátoru za účelem snížení protitlaku. Díky své suché hmotnosti 1188 kg má model Senna GTR nabízet 511 kW (694 k) na tunu hmotnosti.

Pro zajištění maximálního možného využití výkonu motoru má řidič k dispozici vedle sedmistupňové převodovky SSG k dispozici tři režimy nastavení pohonu s označeními Wet, Track a Race. První jmenovaný režim je určen pro využití v kombinaci s pneumatikami na mokrou trať a více využívá podpory systémů ESP a ABS.

Mclaren Senna GTR se ve srovnání s výchozí silniční verzí i loňským konceptem může pochlubit pro nasazení na závodních okruzích důkladně optimalizovanou aerodynamikou. Automobilka uvádí, že díky tomu vytváří neuvěřitelný přítlak, dosahující maxima přes 1000 kg, což je výrazně více než 800 kg přítlaku, generovaných u modelu Senna při rychlosti 250 km/h. Samozřejmostí jsou aktivní aerodynamické prvky na přídi i zádi, které umožňují upravovat přítlak podle potřeby.

Přepracovaní se vedle pohonné jednotky a aerodynamiky dočkal i podvozek, u nějž není potřeba počítat s nástrahami běžných silnic. McLaren Senna GTR je oproti modelu o 34 mm nižší a má rozchod kol rozšířený vpředu o 77 mm na 1731 mm a vzadu o 68 mm na 1686 mm.

Komponenty zavěšení a odpružení kol i jejich nastavení vychází ze zkušeností značky McLaren se závodními vozy pro třídu GT3. Standardem jsou pro model Senna GTR 19palcová kola se závodními pneumatikami Pirelli.

McLaren Automotive již v loňském roce potvrdil, že vedle série pětiset silničních vozů Senna vyrobí i 75 exemplářů modelu Senna GTR. První z nich se začnou kompletovat letos a jejich dodávky zákazníkům mají začít v září letošního roku. Cena je stanovena na 1,1 milionu britských liber bez daně (zhruba 32,8 milionu Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)

Doporučujeme

Avatar - speedfred
11. 3. 2019 16:13
Re: Bulvární titulky? Proč?
Titulok mi príde OK , a to auto bude asi tiež pekný brutus (v dobrom) :yes:
11. 3. 2019 13:28
Vau
Páni tomu říkám auto! To je maskar, co bych dal za to se v tom projet, co vy?
11. 3. 2019 13:03
Bulvární titulky? Proč?
....rychlejší jsou jen monoposty F1...? ale no tak, pánové... Come on... Jako titulek pro Blesk dobrý, ale vy jste snad jiný level, nebo ne?