Severní smyčka má nového krále mezi SUV. Nejrychlejším se stává Mercedes-AMG GLC 63 S!
Inovovaný Mercedes-AMG GLC 63 S je i po faceliftu nadále poháněn čtyřlitrovým osmiválcem twin-turbo o výkonu 375 kW.
Boje o co nejlepší čas na Severní smyčce Nürburgringu už dávno nevedou jen supersporty, sporťáky nebo hot hatche, ale také SUV. A právě ty mají nového krále, kterým se stává modernizovaný Mercedes-AMG GLC S 4Matic+. Ten slavný okruh přezdívaný Zelené peklo obkroužil s notářsky ověřeným časem 7 minut, 49,369 sekundy.
Mercedes-AMG GLC S tak zajel obdobný čas jako někdejší supersporty – minulý Ford GT to zvládl za 7:52, Lamborghini Murciélago za 7:50. V kategorii SUV pak překonalo Alfu Romeo Stelvo QV, která Nordschleife v roce 2017 objela s časem 7:51,70.
Inovované GLC od AMG si přitom nepomáhá nějak zásadně přepracovanou technikou. Vrcholná verze AMG GLC 63 S 4Matic+ je i nadále poháněna čtyřlitrovým osmiválcem twin-turbo o výkonu 375 kW a točivém momentu 700 N.m. U slabší verze AMG GLC 63 4Matic+ je tento agregát pak pořád naladěn na 350 kW a 650 N.m. v obou případech je spárován s pohonem všech kol a devítistupňovým planetovým automatem, který místo obvyklého měniče má lamelovou spojku. K dispozici jsou nadále dvě karosářské verze AMG GLC, SUV a SUV kupé.
Mercedes-AMG GLC – technická data nabízených variant | ||||
Model | AMG GLC 63 4Matic+ | AMG GLC 63 S 4Matic+ | AMG GLC 63 4Matic+ Coupé | AMG GLC 63 S 4Matic+ Coupé |
Motor | 4.0 V8 twin-trubo | 4.0 V8 twin-trubo | 4.0 V8 twin-trubo | 4.0 V8 twin-trubo |
Zdvihový objem [cm3] | 3982 | 3982 | 3982 | 3982 |
Válce/ventily | 8/4 | 8/4 | 8/4 | 8/4 |
Největší výkon [kW/min] | 350/5500-6250 | 375/5500-6250 | 350/5500-6250 | 375/5500-6250 |
Točivý moment [N.m/min] | 650/1750-4500 | 700/1750-4500 | 650/1750-4500 | 700/1750-4500 |
Převodovka | 9A | 9A | 9A | 9A |
Max. rychlost [km/h] | 250 (270*) | 280 | 250 (270*) | 280 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 4,0 | 3,8 | 4,0 | 3,8 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 12,2 | 12,4 | 12,1 | 12,3 |
*S AMG řidičským paketem |
Vrcholná varianta díky tomu zrychlí z 0-100 km/h za 3,8 sekundy, maximální rychlost díky standardně dodávanému AMG řidičskému paketu činí 280 km/h. Slabší AMG GLC 63 je pak na stovce za rovné čtyři sekundy, jeho maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, připlatit si však lze za posunutí omezovače na 270 km/h.
Facelift se tudíž zaměřil primárně na změny designu. Nové jsou přední diodové světlomety i koncová světla nebo 90mm dvojité koncovky výfuku lichoběžníkového tvaru. Za příplatek pak lze objednat nová 21palcová kola nebo speciální grafitově šedou metalízu. Uvnitř najdeme přepracovaný volant s dotykovými plochami nebo jiné ovladače pro nový multimediální systém MBUX s 12,3“ displejem před řidičem a 10,25“ obrazovkou na vrchu palubní desky.
Automobil je standardně vybaven elektronicky ovládaným samosvorným diferenciálem na zadní nápravě, který vylepšuje chování v zatáčkách. Brzdné schopnosti pak může dále vylepšit příplatkový karbon-keramický systém.