Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-AMG GT: První teaser čtyřdveřového fastbacku!

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
Daimler chystá do Ženevy překvapení. Láká na první teaser auta, kterému zatím říká GT Concept. Jde o čtyřdveřový sporťák!

Divize Mercedes-AMG zatím odhaluje pouze záď rudého vozu. O čtyřdveřové verzi už se mluvilo v předchozí řadě SLS AMG a dokonce existují i patentové nákresy. Zda v Untertürkheimu a Affalterbachu vznikl i funkční prototyp a projekt nezůstal jen na papíře, to nám bohužel nikdy trojcípá hvězda nesdělila. Třeba za několik (desítek) let...

A co novinka? Automobilka k ní neuvádí zatím vůbec nic, jen přihřívá polívčičku před autosalonem, který začne už příští týden. Je více než jisté, že jde o přírůstek do řady AMG GT, tentokrát poněkud praktičtější, se dvěma páry dveří. Záď je stejně zaoblená jako u kupé, okno se svažuje směrem dolů rovněž podobným způsobem.

Protáhla se celá karoserie i střecha, zadní dvojice dveří se přece musí někam vejít. Koncept má řádně vystouplé blatníky, pod která se musela vměstnat obrovská kola. Centrálně umístěná koncovka výfuku vypadá jak ze závodního auta a je začleněna do agresivně vypadajícího difuzoru.. Tradiční zpětná zrcátka nahradily alespoň u studie štíhlé kamery, které vystupují z předních blatníků.

Stejně jako u kupé a roadsterů, i v případě modelu, který se zatím spekulativně jmenuje GT4 (označení potvrzeno automobilkou nebylo, protože to nese závodní speciál pro příslušnou kategorii) se jistě skrývá v útrobách, tedy pod přední kapotou čtyřlitrový vidlicový osmiválec s dvojicí turbodmychadel. Na něj navazuje sedmistupňová dvouspojková převodovka, která posílá točivý moment na zadní nápravu. Auto je stejně jako jeho sourozenci založeno na platformě MRA.

Se čtyřdveřovým gétéčkem se počítá do série, a to už v příštím roce. Mají se hlavně u Porsche bát?

V pátek 3. března zahájila automobilka rovněž výrobu nových verzí řady GT: uzavřené R a roadsteru včetně výkonnějšího provedení C. Auta se rodí na lince v Sindelfingenu, nikoli přímo u AMG v Alffalterbachu. Šéfem sindelfingenské továrny je v současnosti Michael Bauer a GT4 z těchto bran bude jistě vyjíždět také.

Kupé GT R s výkonem 430 kW (585 k) a točivým momentem 700 N.m vznikne pouze v limitované sérii dvou tisíc exemplářů. Spíš by se hodil výraz „stavba“, protože klenoty se „líhnou“ s velkým podílem ruční práce. Když dorazí karoserie z lakovny, nejdříve se instalují střechy, v případě R prosklená karbonová, u otevřené verze samozřejmě plátěná. Na „svatbě“ s podvozkem a ostatními částmi se podílí celkem deset lidí. Dodejme jen, že základní roadstery pohání onen výše zmíněný čtyřlitr o něco slabší, dává pouze 350 kW (476 k). I přesto z klidu na stovku zrychlí za 4 s. Ještě výkonnější jsou GT C se 410 kW (557 k) a 680 N.m.

Celá řada GT byla v lednu 2017 modernizována, dostala hlavně novou masku ve stylu právě nejvýkonnějšího R. Všechny vozy mají standardně osmnácti- a devatenáctipalcová kola, ta větší vzadu, dále audio Burmester, parkovací kameru, bezklíčkový systém a další prvky. Na nové verze si netrpěliví klienti musejí ještě chvilinku počkat, ovšem jaro začne kalendářně co nevidět. Český importér ceník nových modelů připravuje.

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
Avatar - maxi!
6. 3. 2017 21:04
Re: hmmm.....
to by aj sedelo podla terajsej logiky.
6. 3. 2017 18:18
Re: hmmm.....
Podle mě se bude jmenovat CLE
Avatar - maxi!
6. 3. 2017 14:05
hmmm.....
pekne, velmi zaujimave!
ja som zvedavy, ako nas mercedes prekvapi s novym CLS :-!