Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-AMG GT R dorazil do Česka. Kolik stojí bestie ze Zeleného pekla?

Jan Mička Jan Mička 10. 12. 2016 • 13:04
58
19
Zobrazit náhledy (58)
Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT
Vedle okruhově orientované verze AMG GT R jsou k dispozici také ceny nových roadsterů. Ani v jednom případě není částka nižší než 3,5 milionu korun.

Se sporťáky od Mercedesu se letos roztrhl pytel. Nejdříve se na Festivalu rychlosti v Goodwoodu představila ostrá verze AMG GT R, kterou samotná automobilka prezentuje jako bestii ze Zeleného pekla, a později dorazily otevřené varianty standardního provedení s nepřekvapivým označením Roadster a Roadster C. Všechny tři vozy už mají české ceny, nic pod 3,5 milionu korun však nečekejte.

Začneme zvolna – Mercedesem-AMG GT Roadster za 3.593.700 korun. Dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec dává 350 kW a 630 N.m, převodovka je sedmistupňová automatická a maximální rychlost hravě překročí třístovku. Tohle není supersport, jde o gran turismo o hmotnosti 1,6 tuny, zkrátka takové auto na pohodu. Verze AMG GT C je ale trochu jiná káva – má motor silnější o 60 kW a 50 N.m, váží o 65 kilogramů více a stojí 4.466.110 korun.

Mercedes-AMG GT R je naopak více cílený na závodní okruh. Hmotnost klesla na 1555 kilogramů, standardem je elektronicky řízený zadní diferenciál a řízení s variabilním převodem, největší novinku však představuje aktivní natáčení zadních kol, které zlepšuje ovladatelnost a stabilitu. Osmiválec má 430 kW a 700 N.m, zrychlení z 0-100 km/h za 3,6 sekundy je však také dílem jinak poskládané automatické převodovky (má delší jedničku a kratší sedmičku). Vůz stojí 4.589.530 Kč, ve srovnání s AMG GT C Roadster tedy není cena zase o tolik vyšší.

Mercedes-AMG GT R, AMG GT, AMG GT C - technické údaje a české ceny
VerzeAMG GT RAMG GT RoadsterAMG GT C Roadster
Zdvihový objem [cm3]398239823982
Válce/ventily8/48/48/4
Největší výkon [kW/min]430/6250350/6000410/5750-6750
Točivý moment [N.m/min]700/1900-5500630/1700-5000680/1900-5750
Převodovka7A7A7A
Maximální rychlost [km/h]318302316
Zrychlení 0-100 km/h [s]3,64,03,7
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]11,49,411,4
Základní cena [Kč]4.589.5303.593.7004.466.110


Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - flyboyeda
R8 JE LEPŠÍ !!!
| 11. 12. 2016
Aventador to dal 7 rovnejch ale SV
R8 JE LEPŠÍ !!!
| 11. 12. 2016
No necháme si to od R8 ukázat. Každopádně mě udivuje, že AMG za sebou nechalo právě spoustu těch placek s motorem uprostřed (Aventador, MP4, 458 atd.)
Avatar - flyboyeda
R8 JE LEPŠÍ !!!
| 11. 12. 2016
[odkaz]

R8 V10 PLUS O 12 KM/H VYŠŠÍ MAXIMÁLKA, o 0,4 s lepší zrychlení, na chlup stejná váha taky 1555, lepší rozložení váhy, motor uprostřed je na okruhu nespornou výhodou a 4x4 lepší trakční schopnosti Audi R8 V10 plus porazí AMG GT R, otazkou je kdy :-)
Avatar - flyboyeda
R8 JE LEPŠÍ !!!
| 11. 12. 2016
ZDOLÁ
R8 JE LEPŠÍ !!!
| 11. 12. 2016
Jo, to máš pravdu, tovární čas má 918 lepší. Já koukal na časy, které tam zajeli chlapci z AMS
[odkaz]

Ono je to celkem jedno, mě fascinuje, že takovýhle spíše GTčko s motorem vpředu a pohonem zadních kol je rychlejší než pravověrné supersporty s motorem uprostřed.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku