Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-AMG GT4: Trojcípá hvězda půjde po krku Panameře

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Mercedes-Benz má v současné době dost široký výrobní program. Už ale nechce soupeřit jen s Audi a BMW, hodlá se ve větší míře postavit i Porsche.

Sportovní divize Mercedes-AMG v současné době vyrábí kupé GT, které se může rovnat s legendární „devětsetjedenáctkou“ v přeplňované verzi. Kategorii SUV tentokrát pomiňme. Jenže v Affalterbachu chystají útok i na Panameru. Znamená to tedy, že gétéčku přibude jeden pár dveří? Vlastně ano i ne, spekulace tohoto typu už se objevily a německý Auto Bild přilévá olej do ohně. Sporťák pro čtyři pasažéry skutečně přijde, a to do čtyř let. Měl by se jmenovat GT4. Vcelku logické...

Trojcípá hvězda se ovšem v tomto případě rozhodla smísit geny AMG GT s na rok 2018 chystanou třetí generací CLS a výchozí příští třídou E, takže se nejedná o prostou nataženou verzi sporťáku. Stylistické prvky převezme z obou, podle informací německého magazínu hodlá sdílet platformu právě s „čtyřdveřovým kupé“. Včetně shodného rozvoru náprav. Půjde však o samostatnou řadu s unikátním interiérem, i když zároveň o mladšího a většího brášku GT. Zaměření na sport je namístě, na luxus je tu přece Maybach. I když ultimativní řidičská auta bez moderních vymožeností dnes vyrábějí, či spíše stavějí hlavně malé firmy, ty velké už ne...

Srdcem se stane určitě z GT známý vidlicový osmiválec se dvěma turby objemu 4,0 l. V základní verzi nabídne 367 kW, coby výkonnější S pak 441 kW. Tedy postaru pěkně kulatých 500, respektive 600 koní. Současný velký V8 s 5,5 l odejde do historie. Stačí to, i když konkurence z Zuffenhausenu i Ingolstadtu nabízí více. Co třeba nafta? Ne, ta se sem opravdu nehodí. Žádná převodovka u zadní nápravy, žádné štědré využití lehkých hliníkových slitin, kvůli snížení hmotnosti však bude určitě vyšší než u CLS. Rozložení hmotnosti na obě nápravy má být co nejvyváženější a těžiště co nejníže, i když motory najdeme samozřejmě vpředu. Karoserie dostane též velmi krátké převisy. Aktuální techniku daruje příští nejostřejší „éčko“. Konkrétně jde o adaptivní podvozek, karbon-keramické kotoučové brzdy a elektronickou náhražku uzávěrky diferenciálu. Výkonnější varianta se dostane z klidu na stovku za nějakých 3,5 s. To nezní zle, že?

Vizualizace Auto Bildu naznačuje široké, svalnaté a agresivní auto relativně kompaktních rozměrů. Přední maska s dvanácti svislými lamelami se vidí v závodní minulosti Mercedesu a převezmou ji všechny budoucí modely AMG. Oblé zádi dominuje křídlo stejně jako u GT. Soupeřem by mělo být i Audi A7, pravda, spíše nejvýkonnější RS 7. Německé periodikum odhaduje cenu GT4 na 120 až 140 tisíc eur, v současnosti odpovídá rozmezí 3,3 – 3,8 milionu korun.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)