Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz A

Tomáš Zajíček Tomáš Zajíček 8. 12. 1996
16
Zobrazit náhledy (16)
Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz
Oficiálně bylo „Áčko" představeno letos na ženevském autosalonu. Naši motoristé se s ním mohli seznámit na Autosalonu v Brně. Mercedes-Benz, nejstarší automobilka na světě, poodkryla svůj záměr vyrábět kompaktní vůz již v roce 1993 ve Frankfurtu, kdy...

U nového Mercedesu třídy A se objevuje přes dvacet převratných technických inovací. Vývoji kompaktních vozů tak dává třída A zcela nový rozměr. Mercedes A je zhruba o 50 cm kratší než běžný vůz nižší střední třídy. Jeho délka je pouhých 3575 mm. Přesto je vnitřní prostor téměř tak velký jako je tomu u třídy C (využitelná délka interiéru 1830 mm). A co zavazadlový prostor? V minulém čísle magazínu www.auto.cz jsme provedli srovnávací test zavazadlových prostorů u malých vozů (do délky 3800 mm). Mercedes třídy A se umístil jako první, přitom však patřil mezi nejkratší z celkového počtu 16 porovnávaných vozů.

„Áčko" nabízí velikou variabilitu zavazadlového prostoru. Po vyjmutí všech sedadel, kromě řidičova sedadla, se zvětší objem zavazadlového prostoru na úctyhodných 1740 litrů. Vznikne tak rovná plocha, která sahá od zadního nárazníku až do předního prostoru pro nohy spolujezdce. Velké zadní dveře a nízká spodní hrana zavazadlového prostoru výrazně usnadňují manipulaci s nejrůznějšími typy nákladů.

K nejdůležitějším novinkám patří tzv. sendvičová koncepce vozu, která již dnes zabezpečuje splnění připravované normy ES pro čelní náraz i přísná bezpečnostní kritéria, platná v USA a ES pro boční kolize. Poprvé vyvinul Mercedes-Benz osobní vůz, u kterého jsou motor, převodovka a nápravy uloženy dílem před a dílem pod kabinou. Cestující tedy sedí asi o 20 cm výše než v běžném voze. Tato skutečnost zajišťuje lepší výhled z vozu, ale především ochranu cestujících při bočním nárazu. Při nárazu zepředu se motor i převodovka zasune směrem dolů pod podlahu vozu. Kromě standardních dvou airbagů řidiče a spolujezdce je možno vybavit „Áčko" i bočními airbagy.

Pro třídu A vyvinul Mercedes-Benz čtyři nové čtyřválcové motory s výkony od 44 kW do 75 kW. Zákazník má možnost volit mezi dvěma zážehovými motory s objemem 1,4 a 1,6 litru a dvěma dieselovými motory s objemem 1,7 litru. Tyto diesely budou přeplňovány turbodmychadlem a vybaveny čtyřmi ventily na válec! Emise těchto motorů je v průměru 40% pod aktuálním limitem ES (Euro 2).

Manuální převodovka třídy A a na přání dodávaná pětistupňová automatická převodovka patří k nejkompaktnějším převodovkám na světě. Ruční provedení váží pouhých 32 kg a samočinná převodovka váží 68 kg. Jako levnou alternativu k automatické převodovce vyvinul Mercedes automatickou spojku. Jakmile řidič uvolní plynový pedál a začne manipulovat s řadicí pákou, řídící systém rozpozná úmysl řadit a elektromotor rozpojí spojku. Po zařazení rychlostního stupně spojka opět sepne.

Blízká budoucnost ukáže, zda úsilí Mercedesu bude korunováno úspěchem. Áčko má pro to všechny předpoklady.

A za kolik se bude nejmenší Mercedes u nás prodávat? Základní verze A140 (1,4/60kW) bude k mání za 578 tisíc, silnější A160 (1,6/75kW) pořídíte za 615 tisíc a 1,7 turbodiesel o výkonu 66kW za 645 tisíc korun - inu, jde o Mercedes.

Technické údaje/TypA 140A 160A 160 TDA 170 TD
Počet válců4444
Zdvihový objem (cm3)1397159816891689
Výkon při otáčkách (kW/ot.)60/500075/525044/360066/4200
Toč. moment při otáčkách (N.m/ot.)130/3750150/4000160/1500180/1600
Nejvyšší rychlost (km/h)170182153175
Spotřeba město (l/100km)9,49,65,86,2
Spotřeba mimo město (l/100km)5,35,33,74,1
Spotřeba kombinace (l/100km)6,86,94,54,9

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku