Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Actros Lowliner: Tahač speciálních nákladů

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Divize Mercedes-Benz CTT na IAA v Hannoveru představila speciální přestavby užitkových vozidel.

Divize Mercedes-Benz CTT (Custom Tailored Trucks) se sídlem v Molsheimu ve Francii se již deset let věnuje úpravám nákladních vozidel na míru podle přání zákazníků. Vozidla představená na letošním IAA v Hannoveru slouží především k demonstraci schopností této divize a jejích partnerů. Zákazníci si u ní mohou objednat úpravy sahající od pouhého přemístění palivových nádrží až po kompletní přestavbu vozu například na tahač extrémně těžkých nákladů.

Hlavní novinkou divize Mercedes-Benz CTT se na letošním IAA stal tahač návěsů Mercedes-Benz Actros Lowliner. Ten je výsledkem spolupráce s firmou Paul Commercial Vehicles a je navržen speciálně pro přepravu objemných a rozměrných nákladů, jako jsou například lopatky vrtulí větrných elektráren. Na veletrhu v Hannoveru se představilo provedení Actros 2548 LSNRL s konfigurací náprav 6x2/4 a kabinou Megaspace.

Mercedes-Benz Actros Lowliner stojí na 22,5palcových pneumatikách a má sedlo pro připojení návěsu ve výšce pouhých 1020 mm. Pro zlepšení ovladatelnosti je vybaven řízenou první zadní nápravou. Tu doplňuje robustní poháněná náprava HL7 s planetovým soukolím, která je díky své konstrukci využívá u těžkých nákladních vozů pro stavebnictvím. Celková hmotnost soupravy tahače s návěsem může být díky této nápravě až 68 tun.

Kromě Actrosu Lowliner představila divize Mercedes-Benz na IAA v Hannoveru i Actros Crewcab s prodlouženou čtyřdveřovou kabinou, která nabízí ve své zadní části další čtyři místa. Tento nákladní automobil je určen především pro hasiče a je výsledkem nově zahájené spolupráce s italskou společností BAI (Brescia Anticendi International). Tato firma sídlící v Brescii se specializuje na vývoj a výrobu speciálních vozidel pro hasiče a záchranáře.

Další zajímavou přestavbu představuje Mercedes-Benz Atego 1518 s kabinou zúženou zhruba o jednu třetinu. I přesto je v ní stále místo pro skládací sedadlo spolujezdce. Toto vozidlo má sloužit jako zásobovací vůz na letištích a vzniklo ve spolupráci s německou firmou Bickel-Tec GmbH. K dispozici budou provedení s řízením na levé i pravé straně.

Poslední speciální úpravou od divize Mercedes-benz CTT představenou v Hannoveru byl Mercedes-Benz Actros se zvedací třetí nápravou. Ta je přimontována k původně dvounápravovému šasi a zvyšuje přípustnou hmotnost vozidla na 22,8 tun.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)