Mercedes-Benz B: První dojmy
I z „mořské pěny“ vzniklá třída B si našla svou skulinu na trhu. Proto byl důvod ji dále pořádně zlepšovat, s čímž souvisí změna proporcí. Dnes je třída B dlouhá 4359 mm, široká 1786 mm a vysoká 1557 mm, ve srovnání s předchůdcem tedy o 46 mm nižší, o 9 širší a o 89 delší. Ještě významnější je prodloužení přídě, která někdejší lavírování na pomezí jedno- a dvouprostorové koncepce převažuje ke druhé variantě. Vynutila si jej nejen lepší ochrana chodců, ale i zlepšování aerodynamiky. Tu se podařilo dotáhnout na – vzhledem k proporcím karoserie – vynikajících Cx 0,26, tedy hodnotu, jíž se donedávna chlubila nízká sportovní kupé. A již na pohled je jasné, že zde se větru poručilo.
Asi nejzajímavější je nápadná podobnost mnohem prestižnější i dražší třídě M – připomínají ji nejen mandlové světlomety, ale i řada detailů či téměř shodný přístrojový štít. Společné mají i zaoblování, jdoucí proti současným trendům a mazající část individuality. Druhá generace je vedle té první méně výrazná a jaksi usedlejší. Na druhou stranu ale také dospělejší a patřičnější mezi MPV kalibru Fordu C-Max. Zezadu pak béčko vypadá jako velké hvězdné kombi a z této strany mu to sluší nepoměrně více než dříve. Identifikátorem, odhalitelným spíše v noci podle odlesku pouličních lamp, je netradičně vzhůru zahýbající boční prolis.
Uvnitř nejdříve vítá jednotící pás kolem palubní desky, rozšiřující se k výrazným a povedeným výdechům ventilace, a hned poté rozložení ovladačů a přístrojů ve stylu „dospělých“ mercedesů. Propříště již žádné bloumání po přesednutí z druhého velkého rodinného mercedesu, zde je vše na svém obvyklém místě. Volič převodovky se přesunul pod volant a multimediální displej na vrchol palubní desky, kde slouží i jako internetový prohlížeč s dotykovým displejem.
Posez uvnitř určuje neobvykle nízká poloha sedačky, kterou lze ale v extrémním rozsahu měnit. Její velikost 50 x 63 cm spadá do průměru, místo pro hlavu 98 cm jakbysmet, ale slušely by jí velkorysejší rozměry i čalounění. V nejnižší poloze už je spodní okraj oken téměř v úrovni brady, což je ještě výraznější v zadní řadě. Tam jsou sedáky o čtyři centimetry kratší a nepodpírají stehna tak, jak by měly, opěradlo s výškou 61 cm naopak stačí bohatě. Jenže vzadu to není nic pro klaustrofobiky, ještě že si tam lze aspoň vyklopit stolečky z opěradel před koleny. Ve stávající generaci nic takového nehrozilo, jenže v ní zase bylo mnohem méně místa v kolmém směru. Tak si vyberte.
Lépe jsou na tom i zavazadla, která předtím rozhodně nestrádala. Posunutím zadních sedaček (rovněž novinka) lze vyčarovat až ďábelských 666 litrů základního objemu a užívat 83 cm hlubokou a 105 širokou plochu 61 cm nad zemí. Škoda že se urostlý chlap praští čelem o mechanismus zámku pátých dveří. Zcela nová víceprvková zadní náprava zkrátka nese ovoce i zde.