Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz C 220 CDI bude jezdit za 4,5 l/100km, E 250 CDI za 4,9 l/100 km

Ondřej Láník
Diskuze (31)
V Ženevě se Mercedes-Benz chlubí nejen novou studií F800, ale taky ryze současnými ultraúspornými sedany řady C a E.

Sedan C 220 CDI nově v kombinovaném cyklu spotřebuje jen 4,5 l/100 km, tj. o 0,3 l/100 km méně než dosud. Větší E 250 CDI s automatickou převodovkou vystačí s 4,9 l/100 km, což je o 0,9 l/100 km méně než dosud. Nové hodnoty jsou v tuto chvíli předběžné a podléhají provedení homologačních zkoušek.

V obou vozech pracují naftové čtyřválce. Ten v C 220 CDI dává 125 kW a 400 Nm, vyspělejší verze stejného motoru v E 250 CDI dává 150 kW a 500 Nm.

Modernizované pohonné jednotky dostaly odlehčené klikové hřídele (čtyři protizávaží místo původních osmi), optimalizováno bylo řízení tlaku oleje v motoru a systém přeplňování.

Důležitou novinkou pro snížení kombinované spotřeby a tedy i snížení poplatků za přihlášení, resp. provoz těchto modelů na některých zahraničních trzích, je instalace systému start-stop, samočinně vypínajícího motor při stání vozidla, není-li jeho běh nutný. Ve třídě E jde o první nasazení tohoto systému v kombinaci s automatickou převodovkou.

S kýženým snížením kombinované spotřeby naftového éčka souvisí i úpravy automatické převodovky 7G-tronic. K nim patří nový ECO-program řazení, nové čerpadlo tlakového oleje pracující nezávisle na spalovacím motoru, komponenty s nižším třením nebo použití oleje s nižší viskozitou. K nižším provozním otáčkám motoru a tím i ke snížení spotřeby přispěl těžší stálý převod zadní nápravy (2,47 místo 2,65).

Nové modely přijdou na trh na podzim 2010.

Ondřej Láník
Diskuze (31)
5. 3. 2010 23:11
Re: Poznámka k článku
vidis aky si Ty kamos Borisko??? ani par koni navyse mi nedoprajes, no pekne ;-) ale musis uznas, ze ked sedim s Tebou v aute a Ty soferujes, spat sa mi moc nedaaaa ;-)
5. 3. 2010 22:32
Re: Poznámka k článku
Tak to je jasny, ale beru, že mám automat, abych nekvedlal... pořád pocit.
5. 3. 2010 21:50
Re: Poznámka k článku
Jasně, však víš, že mám hlavně na mysli tu černou 320, co jsem měl. To bylo dokonalý. To samý se 7G bylo daleko pomalejší, než to podřadilo o ty dva stupně dolu. Jde o pocity... na spotřebu a klidnou jízdu je 7G OK.
5. 3. 2010 21:17
Re: Poznámka k článku
čus!

Naopak si myslim, že 5automat se u 320 chová líp, než 7G. Díky tomu krouťáku to neřadí sem a tam, jako blbec.
5. 3. 2010 20:53
Re: Poznámka k článku
GLK se dodávalo pouze s automatem a až 220 s kvedlačkou. C class od prvopočátku se 7g na přání, ale ne 350 a 320.