Mercedes-Benz C 450 AMG Sport 4Matic: Také v kombi a s detaily
Řada AMG Sport je zlatou střední cestou mezi ostrými modely a pouhým balíčkem spoilerů, které můžete mít takřka na každém mercedesu. Zatímco brutální stroje z Affalterbachu byly začleněny do nové divize Mercedes-AMG, řada Sport stále nezapomněla na jméno Carla Benze a nemá dvouciferný kód v názvu, nýbrž klasický trojčíselný. Je určena pro ty, kteří nepotřebují tolik koní, ale potrpí si la luxus a sport.
C-Klasse AMG Sport reprezentuje zatím jediný model C 450. Na NAIAS v Detroitu jsme viděli bílý sedan, teď nám Daimler servíruje černé kombi na litých osmnáctipalcových kolech se čtrnáctkou paprsků a pneumatikami 225/45, respektive 245/40. Za příplatek je k mání několik druhů „devatenáctek“ se širším nízkoprofilovým obutím 225/40 a 255/35. Sluší mu i spoilery včetně toho na výklopných zadních dveřích a chromované i stříbrně lakované doplňky karoserie (kryty podvozku, kliky, střešní nosiče). Čtyři koncovky sportovního výfuku dávají najevo, že tohle jen tak obyčejné céčko není. Původ je třeba zdůraznit, takže na předních blatnících se skví loga AMG.
„Čtyřistapadesátka“ vychází z C 400 4Matic, má pod částečně rudým hliníkovým krytem schovaný třílitrový vidlicový šestiválec přeplňovaný dvěma turby. Ten technici vyladili na 270 kW při 5500-6000 otáčkách. Na všechna kola přenáší sedmistupňová samočinná převodovka 7G-Tronic až 520 N.m v rozmezí od 2000 do 4200 min-1. Točivý moment rozděluje v poměru 33 : 67, většina tedy putuje dozadu, aby se řidiči zvyklí na klasiku nemuseli moc přizpůsobovat. Dá se přepnout na ruční řazení (M jako manuál) páčkami pod volantem. 1660 kg těžké kombi zrychluje z klidu na stovku za rovných pět vteřin (o 45 kg lehčí sedan jej překoná ještě o desetinku), ve 250 km/h zasáhne vždy omezovač. Normovaná spotřeba se pohybuje těsně nad 7,5 l/100 km.
Podvozek s víceprvkovými závěsy vychází z ostrých osmiválcových AMG verzí a je nastavitelný ve třech úrovních. Vypínatelné ESP je naladěné sportovně, v zatáčkách pomáhá Curve Dynamic Assist. Start-stop se dá také úplně deaktivovat, ale v jízdním režimu Eco se zase sám uvede v činnost. Také módy Comfort, Sport a Sport+ změní charakteristiku pohonné jednotky, odezvu elektromechanického posilovače i pohonné jednotky, lze je i částečně nastavit individuálně. Základní výbava z elektronických pomocníků obsahuje tempomat s omezovačem rychlosti, předcházení čelním kolizím s automatickým brzděním a hlídač únavy řidiče. Ještě k brzdám: standardní kotouče mají vpředu průměr 360 a vzadu 320 mm.
Interiér kombinuje hliník, kůži s červeným prošíváním a klavírní lak, tříramenný multifunkční volant má plochou spodní část. Posádka si hoví v anatomických sedačkách, na středové konzole nad trojicí výdechů ventilačního systému trůní velká obrazovka, multimediální systém má pochopitelně vstupy USB pro externí zdroje hudby. A v neposlední řadě řidič šlape na sportovní pedály. Kabinu lze dále vyšperkovat uhlíkovými kompozity.