Mercedes-Benz C 63 AMG kombi: oficiální informace a první fotografie
Německá tuningová „odnož“ automobilky Mercedes-Benz, vyrábějící mj. deriváty Mercedesů s písmeny AMG v názvu, slaví své 40. výročí jak se sluší a patří. Svou premiéru nyní zažívá nový Mercedes-Benz C 63 AMG, také v karosářské variantě kombi.
Mercedes-Benz C 63 AMG má pod kapotou stejný vidlicový osmiválec o objemu 6,2 l, který pracuje v sedanu třídy C. Motor poskytuje maximální výkon 337 kW (457 k) při 6 800 ot./min. a maximální točivý moment 600 Nm při 5 000 ot./min. Řidič má přitom v rozmezí od 2 000 až do 6 250 ot./min. k dispozici minimálně 83 % maximálního točivého momentu. Model určený do silničního provozu zvládá zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,6 s, tj. o desetinu pomaleji než sedan. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
Vidlicový osmiválec je spojen se samočinnou převodovkou AMG Speedshift Plus 7G-Tronic, přičemž rychlostní stupně je možné řadit pomocí řadicích páček na volantu. Vybrat si můžete ze tří jízdních režimů (sportovní, manuální a komfortní), podle nichž se upraví rychlost a způsob řazení převodovky. Vůz má pochopitelně sportovně naladěný podvozek AMG včetně nového tříprvkového zavěšení přední nápravy. Tuhé nastavení pružin a plyno-kapalinových tlumičů má zajistit co nejlepší kontakt s vozovkou.
O zážitky za volantem nepřijdete ani díky řízení, které bylo také předmětem zájmu techniků AMG a má posilovač s účinkem závislým na rychlosti jízdy. Stabilizační systém ESP je třístupňový. Standardní kola s pneumatikami 235/40 R18 (vpředu) a 255/35 R18 (vzadu), lze vyměnit za větší s pneu o rozměrech 235/35 R19 (vpředu) a 255/30 R19 (vzadu).
S mnoha úpravami, které kombi v Affalterbachu absolvovalo, se jen málo změnily užitné vlastnosti nového kombi. To má jeden z největších zavazadelníků ve třídě luxusních kombi střední třídy, s využitelným objemem 485 až 1500 l.
Prodej začne v Německu na počátku roku 2008, základní cena je 69.853 euro (včetně 19% DPH), tzn. asi 1,94 milionu korun.