Mercedes-Benz Citaro FuelCELL Hybrid: Účast v projektu CHIC
Autobusy Mercedes-Benz Citaro FuelCELL Hybrid nabídnou příští rok své služby v rámci projektu CHIC.
V Kolíně nad Rýnem proběhlo 4. listopadu zahájení projektu CHIC (Clean Hydrogen in European Cities/Čistý vodík pro evropská města). Projekt financovaný Evropskou unií umožní v pěti evropských městech integraci 26 autobusů na palivové články do běžného linkového provozu.
Svá hybridní vozidla na palivové články pro tento projekt poskytnou nejméně tři výrobci - Mercedes-Benz, Van Hool a Wrightbus.
Projekt je založen na postupném zavádění autobusů na vodíkový pohon s palivovými články a je zaměřen na vytvoření vozových parků autobusů s palivovými články a současně potřebné infrastruktury.
Města, kde budou vozidla nasazena, jsou Aarau, Bolzano, Milán, Londýn a Oslo. Prostřednictvím měst Berlín, Hamburg, Kolín nad Rýnem a Whistler (Kanada) budou využity zkušenosti z již existujících projektů. Jedná se především o města, která se již v letech 2003 až 2009 účastnila úspěšných předchozích projektů CUTE a HyFLEET:CUTE.
Zkušenosti získané v projektu CHIC by měly v dalším kroku pomoci 14 regionům Evropy při vybudování vozového parku s vozidly na palivové články i při vytváření a řízení odpovídající infrastruktury.
Díky zdokonaleným komponentům palivových článků a hybridizaci s lithium-iontovými bateriemi uspoří Citaro FuelCELL Hybrid ve srovnání s předchozí generací téměř 50 procent vodíku. Dosah autobusu na palivové články je přibližně 250 kilometrů. Kromě toho je pohonný systém s palivovým článkem prakticky bezúdržbový a má extrémně dlouhou životnost.
S hybridním autobusem Citaro FuelCELL se společnost Daimler účastní velkého flotilového testu vozového parku v rámci projektu CHIC. Společnost tak navazuje na úspěšné projekty Evropské unie CUTE a HyFLEET:CUTE prováděné od roku 2003 do roku 2009.
Celkem 36 autobusů Mercedes-Benz Citaro poháněných palivovými články druhé generace se během těchto projektů osvědčilo v provozu u dvanácti dopravních podniků na třech kontinentech. S více než 140 000 provozními hodinami a více než 2,2 miliony ujetých kilometrů prokázaly autobusy Mercedes-Benz životaschopnost pohonu na palivové články u městských linkových autobusů.