Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz CL 65 AMG: Facelift a vyšší výkon pro rok 2011

1. 8. 2010 • 23:30
20
5
Zobrazit náhledy (20)
Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL
Podoba faceliftovaného Mercedesu CL AMG je již známa. Stuttgartská automobilka ale zveřejnila také informace k modernizovanému dvanáctiválci, který pohání verzi CL 65 AMG a nyní splňuje normu Euro 5.

Motor AMG 6,0 V12 biturbo je jednou z nejvýkonnějších pohonných jednotek v osobním automobilu. Nalezneme jej v Mercedesu CL 65 AMG, své místo má také pod kapotou sedanu S 65 AMG. Navzdory vysokému maximálnímu výkonu se jedná o nadčtvercový motor (vrtání 82,6 mm a zdvih 93,0 mm), který je optimalizovaný pro vysoký točivý moment napříč celým spektrem otáček.

V kupé CL 65 AMG se současně s faceliftem zvýší výkon z 450 na 463 kW (tato hodnota je dosahována při pouhých 4800 min-1). K nárůstu výkonu došlo díky instalaci nových větších turbodmychadel. Větší je samotný kompresor i přívod výfukových plynů, díky tomu dokáží turba stlačit více vzduchu. Nejvyšší tlak je 1,5 bar. Odpovídajícím způsobem byla upravena také řídící elektronika motoru.

Maximum točivého momentu je s ohledem na životnost převodovky elektronicky omezeno na 1000 Nm mezi 2300 a 4300 min-1, bez omezení by motor dosahoval 1200 Nm.

Navzdory zvýšení výkonu se u modernizovaného CL 65 AMG sníží kombinovaná spotřeba. Hodnota 14,3 l/100 km představuje úsporu 0,2 litru nebo 3,5 %. Zároveň vyhovuje emisní normě Euro 5, resp. severoamerické LEV II.

Snížení spotřeby bylo dosaženo díky použití alternátoru s rekuperací brzdné energie – akumulátor se dobíjí odpadní energií při brzdění, zatímco při akceleraci je dobíjení přerušeno, aby neodebíralo výkon motoru běžícího pod zátěží.

Lepší účinnost dodávají motoru také nové pístní kroužky a modifikované olejové čerpadlo. Na čistších výfukových plynech má zase zásluhu katalyzátor s upraveným vnitřním povrchem.

Po vzhledové stránce se faceliftované CL 65 AMG odlišuje novým tvarem bi-xenonových světlometů, pásem diod pro denní svícení, novým designem předního nárazníku, upravenou grafikou zadních světel a couvacími světly po stranách zadní registrační značky.

Od CL 63 AMG je CL 65 AMG možné rozeznat podle nápisu V12 Biturbo na bocích, chromované lišty na předním lízátku, chromovaného zadního difuzoru, oválných koncovek výfuku a specifického designu kol. V přiložené galerii naleznete obě verze po faceliftu, tedy jak osmiválcové Cl 63 AMG, tak dvanáctiválcové CL 65 AMG.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - positivemind
Spotřeba
| 2. 8. 2010
Za 20 v kombu asi jo... jezdím 545i (2007) a ve městě furt kolem 20, kombo se dá srazit na cca 12-14 :-)
Spotřeba
| 2. 8. 2010
u takehoto auta by som spotrebu moc neriesil (teda aspon ja). Mozna to bude niekde okolo 20 litrov , ale za ten echtes Stück to stoji. Krajsny dizajn , super motor.
Avatar - positivemind
Spotřeba
| 2. 8. 2010
Jaja, mein Freund! Tahle spotřeba je v říši pro snílky
Spotřeba
| 1. 8. 2010
16 - 19? Leda u nějakýho dědečka, co nemůže na nohy, má 200 dioptrií na každý voko a na klíně talíř hovězí polévky s knedlíčky. ;-)
Spotřeba
| 1. 8. 2010
Nevím, jestli při průměrně spotřebě 14,3 l na 100 km je úspora 0,2 l nějaké terno. Je hezké, že museli také přijít s nějakým snížením, ale výše popsané je víceméně kosmetické, které se v běžném provozu snad ani nemůže projevit. Navíc si myslím, že průměrná spotřeba se dá udržet možná akorát v USA, kde se extrémně bdí na dodržování rychlostí omezených na max. 90 - 110 km/h. Ovšem v Evropě se průměr vyšplhá hravě na 16 - 19 l:-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku