Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz CL 65 AMG: nové informace o superkupé ze Stuttgartu

Ondřej Láník Ondřej Láník 9. 5. 2007 • 12:23
20
8
Zobrazit náhledy (20)
Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL Mercedes-Benz CL
Automobilka Mercedes představila světu v nizozemském Amsterodamu nový Mercedes-Benz CL 65 AMG stojící na pomyslném vrcholu nabídky řady CL. Pod jeho kapotou tepe skvostný přeplňovaný dvanáctiválec z Maybachu. Zde jsou podrobnosti.

Pohon luxusního čtyřmístného kupé zajišťuje výjimečný přeplňovaný dvanáctiválec AMG o objemu 5980 cm3. Jeho parametry jsou vskutku oslnivé – výkon 450 kW (612 koní) v rozmezí 4800 až 5100 ot/min a točivý moment, který je elektronicky omezen na 1000 Nm mezi 2000 až 4000 ot/min. Motor se na jedné straně umí chovat jako “trhač asfaltu,“ na druhé straně se s ním můžete na nejvyšší převodový stupeň velmi uvolněně a pohodově vydat na relaxační vyjížďku za krásami okolní krajiny.

Dvanáctiválec využívá technická řešení, která jsou v automobilech pro běžný provoz spíše výjimkou. Vysokopevnostní a velmi odolné materiály byly použity např. na kované písty, optimalizován byl systém mazání a vnitřního chlazení motoru s tryskou směřující proud oleje individuálně ke každému z dvanácti pístů. Změny byly provedeny ve spalovacích prostorech, proces výměny směsi je optimalizován prostřednictvím delšího času otevření sacích ventilů, nové olejové čerpadlo obstarává dodávku mazacího oleje i v těch nejnáročnějších provozních podmínkách. Chladič oleje je umístěn do nárazníku, přídavný výměník chladícího systému motoru našel své místo v blatníku.

Přepracovaný systém plnění nyní dodává do válců vzduch, který je po stlačení turbodmychadlem chlazen v mezichladiči o 70 % větším než dosud. Při plném zatížení a plně otevřené škrtící klapce má nyní vzduch vstupující do válců o 25 % nižší teplotu. Skříň obou turbodmychadel, stejně jako turbíny samotné byly zvětšeny a dodávají nyní vzduch s tlakem až 1,5 bar.

Palivový systém pracuje s variabilním tlakem 3,6 až 5 bar, v závislosti na teplotě okolí a zatížení motoru.

Hnací síla je přenášena na zadní kola automatickou pětistupňovou převodovkou AMG SPEEDSHIFT, kterou může řidič ovládat také pomocí páček pod volantem. Tlačítkem S/C/M na středové konzole lze vybrat jeden ze tří režimů ("Sport", "Comfort", "Manual"), které ovlivňují nejen způsob řazení převodů, ale také nastavení tlumičů a charakteristiku elektronického pedálu akcelerátoru

Nový Mercedes-Benz CL 65 AMG je po S 65 AMG a SL 65 AMG již třetím modelem, který k pohonu využívá šestilitrový motor V12 biturbo. Stejný agregát je také pod obří kapotou Maybachů. Dvanáctiválec dodává novému kupé nadmíru slušné parametry: stokilometrovou rychlost pokoří za 4,4 s, za 13,3 s už máte na tachometru dvoustovku. Maximální rychlost je “džentlmensky“ omezena na 250 km/hod.

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud