Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz CL: Nová generace luxusního kupé

Libor Zezulka
Diskuze (58)
Minulý týden jsme zveřejnili první fotografie nového Mercedesu CL, což je pětimetrové luxusní kupé s prvky třídy S. Máme pro vás nové fotky včetně interiéru a taky technická data.

Minulý týden jsme zveřejnili první fotografie nového Mercedesu CL, což je pětimetrové luxusní kupé s prvky třídy S. Máme pro vás nové fotky včetně interiéru a taky technická data. Vůz nepostrádá dynamiku ani eleganci, design navazuje na třídu S, některými prvky také odkazuje na čtyřdveřové kupé CLS. Interiér CL je velmi podobný třídě S a stejně jako v esku bude posádka hýčkána těmi nejkvalitnějšími materiály v čele s luxusním dřevem, kůži v několika barevných kombinacích a střechou čalouněnou Alcantarou.

Větší a silnější

Ve srovnání se současným modelem CL novinka povyrostla ve všech směrech. Karoserie je o 75 mm delší, 14 mm širší a 20 mm vyšší. To přineslo více místa na všech čtyřech sedadlech. Větší je také objem zavazadlového prostoru, který narostl na 490 litrů, což je o 40 víc než u předchůdce. Konkrétní rozměry nového CL jsou 5065 mm na délku, 1871 mm na šířku a 1418 mm na výšku. Pokud jde o motory, zpočátku budou k dispozici dva motory - osmiválec a dvanáctiválec, později se jistě dočkáme i verze AMG.

Model CL500 je vybaven osmiválcem o objemu 5,5 litru s výkonem 285 kW/388 koní a točivým momentem 530 Nm (2800 - 4800 ot.). S ním dokáže CL sprintovat na stovku za 5,4 sekund. Silnější CL600 má pod kapotou dvanáctiválec téhož objemu s dvojitým přeplňováním, o výkonu 380 kW/517 koní a s točivým momentem 830 Nm (1900 - 3500 ot.). Z nuly na stovku to CL600 zvládne za 4,6 s. U CL500 i CL600 je rychlost samozřejmě elektronicky omezena na 250 km/h. Zatímco CL500 je vybaven sedmistupňovou převodovkou 7G-TRONIC, CL600 má k dispozici "pouze" pětistupňový automat.

Technika z třídy S

Atmosféra jako v exkluzivním klubu, tak Mercedes popisuje dojem z interiéru CL, můžete se těšit na čtyřzónovou klimatizaci, plně nastavitelné ventilované sedačky s masážní funkcí, systém COMMAND s barevnou obrazkou, DVD přehrávač, noční vidění nebo hard-diskový navigační systém. Nechybí ani aktivní podvozek Active body Control, který upravuje výšku a nastavení podvozku dle rychlosti a aktuálních jízdních podmínek. Inteligentní systém osvětlení (Intelligent Light System) zase reguluje nastavení bi-xenonových světel podle počasí. ILS nabízí pět světelných režimů, které poskytuje ideální osvětlení vozovky ve městě, na běžné okresce i dálnici.

Součástí standardní výbavy je také brzdový systém PRE-SAFE, což známe z Eska. První součástí systému je brzdový asistent PLUS se schopností předvídat nebezpečnou situaci, ten sleduje prostřednictvím radaru vpředu jedoucí automobil a při nebezpečném přiblížení k němu řidiče varuje. PLUS je kombinován s dalším systémem PRE-SAFE, který dostal v nové třídě S několik bezpečnostních funkcí navíc. PRE-SAFE rozpozná hrozící nebezpečí nehody v prvopočátku. Například překročí-li zpomalení vozu při brždění určitou hranici nebo hrozí-li nebezpečí smyku, systém zajistí přitažení bezpečnostních pásů a naplní vzduchové polštáře sedadla pro lepší oporu posádky. Brzdový asistent PLUS je dodáván i v kombinaci s tempomatem udržujícím stanovenou vzdálenost DISTRONIC PLUS.

Výbava Mercedesu CL zkrátka v ničem nepřekvapí, jde o dokonalý derivát Mercedesu třídy S zabalený do karoserie kupé. Většinu technologií, které nabízí třída S, najdete také u kupé CL. Teď si ještě počkáme na cenu. Jak se vám líbí design nového Mercedesu CL? Bílá jede.

Libor Zezulka
Diskuze (58)
27. 6. 2006 21:49
Re: Wunderbár
>:D
27. 6. 2006 21:48
Re: Design,
:yes:
27. 6. 2006 21:48
Re: Meďour!!!!
No proto ;-) :yes:
27. 6. 2006 21:47
Re: Hlavně to nee!!
:yes:
27. 6. 2006 19:53
Re: Wunderbár
:-) :yes: