Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz CLS: novinky pro modelový rok 2007

Ondřej Láník
Diskuze (38)
Tvary zůstávají, ale technika se mění. "Čtyřdveřové kupé" Mercedes CLS se po dvou letech dočkalo dílčího omlazení.

Tvary zůstávají, ale technika se mění. "Čtyřdveřové kupé" Mercedes CLS se po dvou letech dočkalo dílčího omlazení. Stuttgartská automobilka nasadí pod kapotou nové nebo přepracované motory, PRE-SAFE systém a konvenční brzdovou soustavu místo SBC.

Nejdůležitější novinkou je model CLS 350 CGI. Šestiválcový motor je proti dosavadnímu provedení vybaven přímým vstřikováním benzinu do válců s vrstvením směsi. Poprvé jsou vstřikovače zážehového přímovstřikového agregátu v automobilu založeny na principu piezoprvku, který je již nějaký čas využíván také ve vznětových motorech. Na rozdíl od dosavadních konstrukcí s přímým vstřikem slibuje Mercedes-Benz mnohem širší možnosti práce motoru v režimu spalování chudé směsi, který přináší výraznou úsporu paliva. Konkrétně v kombinovaném jízdním cyklu má úspora proti dosavadnímu CLS 350 činit 10 až 15 %, tj. přibližně 1,5 l na každých 100 km. V absolutním vyjádření bude mít Mercedes-Benz CLS 350 CGI kombinovanou spotřebu 9,1 l / 100 km.Mercedes-Benz CLS 350 CGI zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,7 sekund, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Více o tomto motoru najdete ve starším článku.

Nový motor by měl být k dispozici během třetího čtvrtletí letošního roku, kdy mu současně konkurenční BMW postaví do cesty podobně objemný přímovstřikový šestiválec.

Osmiválcový zážehový motor v CLS 500 pochází, podobně jako v inovované řadě E, z Mercedesu třídy S. Nejvyšší výkon činí 285 kW místo dosavadních 225 kW, točivý moment vzrostl ze 460 Nm na 530 Nm. Zrychlení je díky tomu o 0,7 sekundy lepší, konkrétně výrobce uvádí čas pro akceleraci z 0 na 100 km/h jen 5,4 sekundy.

Vznětový motor v CLS 320 CDI (165 kW) dosahuje nyní momentového maxima 540 místo 510 Nm. Přeplňovanou vrcholnou verzi CLS 55 AMG střídá atmosférický model CLS 63 AMG se 378 kW.

Všechny motory jsou kombinovány se sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-Tronic, která může být za příplatek ovládána páčkami pod volantem.

Podobně jako ve třídě E nahrazuje konvenční brzdová soustava technicky složitou a poruchovou soustavu SBC. Brzdová světla při kritickém brzdění nyní svítí přerušovaně, v nabídce je systém PRE-SAFE známý z jiných modelů Mercedesu.

Ondřej Láník
Diskuze (38)