Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz E 200 CDI (100 kW) také jako kombi pod milion Kč (bez DPH)

Ondřej Láník
Diskuze (7)
Základní vznětový čtyřválec s výkonem 100 kW byl dosud v nabídce jen pro sedany. Od léta jej lze objednávat i pro velká kombi třídy E. Nejlevnější velké kombi stojí na českém trhu 1.142.000,-Kč, ve verzi N1 jej pořídíte za 990.000,-Kč bez DPH.

Nápis E 200 CDI se již může objevovat i na zádi velkých stuttgartských kombi. Čtyřválec, který pracuje v modelu E 220 CDI má v E 200 CDI stejný zdvihový objem (2148 cm3), ale nižší výkon. Místo 125 kW při 3800 ot./min a 400 Nm při 2000 ot./min je v E 200 CDI jen 100 kW při 3800 ot./min a 340 Nm mezi 1800 a 2600 ot./min.

Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 10,6 s místo 9,1 s, nejvyšší rychlost se i u základního modelu vyšvihla nad 200 km/h (konkrétně 202 km/h proti 213 km/h u E 220 CDI). Výrobce uvádí rozmezí kombinované spotřeby od 7,1 do 7,2 l/100 km podle výbavy, což přibližně odpovídá spotřebě silnější motorizace.

Ceny začínají v Německu od 40.698 euro, což je asi o 2.700 euro méně než kolik žádá prodejce za silnější čtyřválec. České ceny by měly být známy v nejbližších týdnech.

Přímým přepočtem z německé částky jsme získali sumu 1.150.000,-Kč, ale nakonec se česká cena dostala až k 1.142.000,-Kč, což znamená, že jde o nejlevnější velké kombi v nabídce. Ve verzi N1 jej pořídíte za 990.000,-Kč bez DPH, tzn. že jde o první model současné generace, jehož cena klesla pod milionovou hranici. Rozdíl proti E 220 CDI (125 kW) činí 79 tisíc, resp. 66 tisíc Kč (bez DPH).

První cena zážehové verze E 200 Kompressor (mechanicky přeplňovaný motor 1,8 l, 135 kW) činí na českém trhu 1.182.000,-Kč.

Ondřej Láník
Diskuze (7)
25. 7. 2007 21:16
Re: Kdo nespěchá a šetří..
Pánové, nevím, jestli oba jezdíte M3 nebo něco podobně nabušenýho, ale podle mě je 100 kW a 340 Nm všechno jiné, jen ne pomalý motor... Stovku za devět asi taky většina aut (nejen) na českých silnicích nedá.