Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz E kupé a kabrio na velké fotogalerii (+ kompletní data a české ceny)

David Bureš
Diskuze (11)
Kupé a kabriolet stuttgartské třídy E byly modernizovány po vzoru svých praktičtějších sourozenců. České ceny obou variant přesahují milion.

Mercedes-Benz připomíná, že na začátku roku modernizoval celou modelovou řadu třídy E. Úprav se dočkal sedan, kombi, kabriolet i kupé. Hlavní designovou změnou je konec rozdělených světlometů.

Hranatá rozdělená světla nahradilo oblejší řešení. Při jízdě za tmy však Éčko stále působí, jako by rozdělené světlomety mělo. Dva páry světel byly pro třídu E typickým designovým řešením, minulé generace auta je používaly od roku 1995.

Zatímco zákazníci kombi a sedanu si mohou vybírat dvě různá řešení masky chladiče, zájemci o kupé a kabriolet tuto možnost nemají. V nabídce je pouze maska s centrálně umístěnou trojcípou hvězdou.

Kabriolet nadále používá elektricky stahovatelnou plátěnou střechu. Tu je možné zavírat a otevírat až do rychlosti 40 km/h.

Šéf prodeje a marketingu Joachim Schmidt charakterizuje E Coupé a E Cabriolet třemi slovy, tvrdí o nich, že to jsou okouzlující, atletická a vášnivá auta. Vedoucí vývoje Thomas Weber přidává, že vozy dbají na čisté potěšení z jízdy. Tato slova naznačují, že se Mercedes zřejmě chtěl inspirovat u konkurenčního BMW.

Nabídka motorů zahrnuje šest benzinových agregátů a tři turbodiesely. Novinkou je třílitrový šestiválec biturbo (E 400) o výkonu 245 kW a točivém momentu 480 N.m.

Pod kapotou verzí E 200 a E 250 se nově objevuje dvoulitrový čtyřválec, který nahradil předchozí osmnáctistovku. V prvním případě má 135 kW, v druhém 155 kW. Šestiválec i čtyřválce už splňují emisní normu Euro VI.

Mercedes-Benz třídy E Coupé– technické údaje zážehových motorizací
VerzeE 200E 250E 300E 350E 400E 500
Převodovka6M (7A)7A7A7A7A7A
Zdvihový objem [cm3]199119913498349829964663
Válce/ventily4/44/46/46/46/48/4
Největší výkon [kW/min-1]135/5500155/5500185/6500225/6500245/5500300/
5000-5750
Největší toč. mom. [N.m/min-1]300/1200-4000350/
1200-4000
340/
3500-4500
370/
3500-5250
480/
1400-4000
600/
1600-4750
Max. rychlost [km/h]240250250250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,87,16,96,25,24,8
Komb. spotřeba [l/100 km]5,65,76,96,97,48,9
Cena kupé [Kč]1.050.280,-1.167.650,-1.264.450,-1.324.950,-1.373.350,-1.736.350,-
Cena kabriolet [Kč]1.173.700,-1.278.970,-1.379.400,-1.433.850,-1.484.670,-1.787.170,-


Standardem pro otevřené i uzavřené Éčko je elektromechanický posilovač řízení nebo systém Agility Control nastavující charakteristiku tlumičů.

Nechybí ani bohatá nabídka bezpečnostní výbavy. O bezpečnost chodců se například stará aktivní kapota a systém Bas Plus, který pomocí kamer a senzorů sleduje prostor před automobilem a následně auto zabrzdí, pokud se před ním ocitne chodec a řidič na něj nereaguje.

České ceny začínají na částce 1.050.280 Kč za kupé ve verzi E 200. Kabriolet s tímto motorem stojí 1.173.700 korun.

Z příplatkové výbavy pro kabriolet nechybí systém Aircap (+ 20.205 Kč), snižující pomocí lišty v rámu čelního skla hluk od větru v kabině auta, a vyhřívané opěrky hlavy Airscarf (13.470 Kč), u kterých si řidič i jeho spolujezdec mohou individuálně nastavit intenzitu vyhřívání ve třech stupních.

Za 86.382 korun je možné si připlatit za multimediální systém Comand Online s přístupem na internet, jehož součástí je i funkce tísňového volání. Díky ní je v případě nehody (při aktivaci airbagů) poslána textová zpráva záchranným složkám s přesnou polohou automobilu.

Mercedes-Benz třídy E Coupé– technické údaje vznětových motorizací
VerzeE 220 CDIE 250 CDIE 350 BlueTEC
Převodovka6M (7A)6M (7A)7A
Zdvihový objem [cm3]214321432987
Válce/ventily4/44/46/4
Největší výkon [kW/min-1]125/3000-4200150/3800185/3600
Největší toč. mom. [N.m/min-1]400/1400-2800500/1600-1800620/1600-2400
Max. rychlost [km/h]235250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,37,36,4
Komb. spotřeba [l/100 km]4,64,65,4
Cena kupé [Kč]1.089.000,-1.149.500,-1.300.750,-
Cena kabriolet [Kč]1.201.530,-1.258.400,-1.421.750,-


David Bureš
Diskuze (11)
Avatar - Hammunasakra
12. 5. 2013 12:56
Re: Raději...
..třeba by se mi to také líbilo.. ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
12. 5. 2013 11:12
Re: Raději...
opatrne, jsou lidi, co to budou povazovat za prislib - a ne za vyhruzku! ;-)
Avatar - Hammunasakra
11. 5. 2013 07:20
Re: Raději...
Ale NO TAK - už toho NECHte! Že dostanete NAPLÁCÁNO! ;-)
Avatar - 3_diamanty
10. 5. 2013 21:30
v cervenej vyzera uzasne
a tusim by mi stacil aj zakladny benzin .... ktory navyse ma aj manual ;-) :yes: .... paradne delo za milion.... urcite lepsia volba ako CLA... ktore je tiez fakticky len pre dvoch ale vedla E-coupe posobi ako nejaka detska hracka pre barbiny :yes:
10. 5. 2013 20:08
Re: Raději...
Tady se nemá ani cenu vyjadřovat.