Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Econic jako obratný domíchávač betonu pro město

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Mercedes-Benz Econic charakterizuje kabina pravidelných tvarů, která je přizpůsobena pro snadné nastupování i vystupování posádky a obratnost i v omezených prostorech.

Mercedes-Benz Econic, který se vyrábí od roku 1998, je nejčastěji využíván v městských ulicích s nástavbami pro sběr komunálního odpadu nebo jako základ pro hasičské a letištní speciály, ale lze jej využít i ve stavebnictví jako podvozek pro sklápěče nebo domíchávače betonu.

Aktuální generaci modelové řady Econic, jejíž premiéra se odehrála v roce 2013 lze jednoduše identifikovat díky designu předních partií kabiny ve stylu celé rodiny nákladních vozidel stuttgartské značky.

Pohonnou jednotkou je 7,7litrový řadový šestiválec Mercedes-Benz OM 936 se základním výkonem 220 kW a točivým momentem 1200 N.m. K dispozici je tento motor i s výkonem 260 kW a točivým momentem 1400 N.m. Se vznětovými šestiválci spolupracuje automatická převodovka Allison.

Standardní nabídka zahrnuje konfigurace náprav 4x2, 6x4 a 6x2/4, ale na přání může být Econic dodán například i ve čtyřnápravovém provedení. Práci řidiče při pohybu v městských uličkách usnadní elektrohydraulický posilovač řízení. Dvou- i třínápravové podvozky mají rozvory 3450 až 5700 mm.

Mercedes-Benz připravil pro společnost Moriarty Haulage celkem 15 nových vozidel řady Econic v provedení s konfigurací náprav 8x4, která budou využívána na stavbách v Londýně. Tato vozidla nesou domíchávače betonu a pro zvýšení obratnosti jsou vybavena řízením první a poslední nápravy.

Společnost Moriarty Haulage si zvolila modelovou řadu Econic za základ svých domíchávačů betonu právě s ohledem na provozní podmínky, v nichž se budou pohybovat. V ulicích Londýna totiž budou vynikat díky své obratnosti a skutečnosti, že řidič sedí v takové výšce, že má oči na téměř stejné úrovni jako chodci a cyklisté, což výrazně přispívá ke zvýšení bezpečnosti provozu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
14. 11. 2018 23:08
Obratnosť...
Tak o tej obratnosti by som polemizoval - čomu pomôže, keď dlhý zadný previs podoprú ešte jednou nápravou? Rázvor je beztak dosť dlhý a rozdiel bude poznať max. voči osemkolke. Keď raz chcú veľký objem rakety, malé auto z toho proste nebude. Takto vidím ako jedinú výhodu kabínu, ktorú zobrali zo smetiarskych áut, robota bude o čosi menej namáhavá, ale zase, veľkým predným previsom narástla dĺžka vozidla, čo pri manévrovaní zase naopak nepoteší.