Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz G 55 AMG Kompressor nyní s 368 kW

Ondřej Láník
Diskuze (24)
Automobil, který spatřil světlo světa na konci sedmdesátých let se na stará kolena pustil do silničního souboje s Cayenny, Touaregy a X5. První G 55 AMG se na trhu objevil před třemi lety, nyní je zde evoluční verze s 18 kilowatty navíc.

Automobil, který spatřil světlo světa na konci sedmdesátých let se na stará kolena pustil do silničního souboje s Cayenny, Touaregy a X5. První G 55 AMG se na trhu objevil před třemi lety, nyní je zde evoluční verze s 18 kilowatty navíc.

Zvýšení maximálního výkonu ze 350 na 368 kW elektronickou cestou nebylo pro AMG vůbec tvrdým oříškem. Obdobného výkonu již tento motor dosahuje v jiných modelech. Za plynule narůstající sílu vděčí vidlicový osmiválec mechanickému přeplňování lysholmovým dmychadlem, které dodává nejvyšší plnící tlak 0,85 bar.

Vzhledem k pohotovostní hmotnosti atakující 2,5 tuny se tomuto Mercedesu bude pro dynamickou jízdu hodit maximum točivého momentu 700 Nm mezi 2750 a 4000 ot./min. Pětistupňová automatická převodovka a klasický pohon všech kol se třemi uzávěrkami diferenciálů a redukčním převodem dokáží přenést sílu na kola tak, že G 55 AMG nyní zrychluje z 0 na 100 km/h za 5,5 sekundy (tj. o desetinu sekundy rychleji než dříve). Nejvyšší rychlost je, snad vzhledem k tuhým nápravám tohoto off-roadu, omezena na 210 km/h.

Nový model je opticky odlišen osmnáctipalcovými koly z lehkých slitin, která jsou obuta do pneumatik 285/55 R 18. Bohatá standardní výbava byla dále rozšířena o bi-xenonové světlomety, oválné mlhové světlomety svítícími do zatáček a o úchyty ISOFIX na zadních sedadlech. Ve výbavě jsou také nové odstíny high-tech laků, odolných proti poškrábání.

G 55 AMG je v nabídce výhradně jako pětidveřový model s dlouhým rozvorem za 113.332 eur (německá cena včetně 16% DPH). Dodávky inovovaného modelu začnou v září letošního roku.

Ondřej Láník
Diskuze (24)