Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz G Arabia 100: Sto kusů pro arabské trhy

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Mercedes-Benz G je snad nesmrtelný a na Arabském poloostrově je pořád ropy a peněz dost. Úsloví Náš zákazník, náš pán platí také stále.

Vypadá jako pracovní verze proslulého Geländewagenu, ale přitom se jedná o limitovanou sérii na základě modelu G 55 AMG, takže auto pohání kompresorem přeplňovaný osmiválec o objemu takřka 5,5 l s výkonem 373 kW (507 k).

Arabští zákazníci ale trochu rustikální vzhled chtějí, navíc si třídu G oblíbili daleko více než mnohem modernější GL. Hranatý offroad s aerodynamikou žebřiňáku a spotřebou menšího obrněnce, který již v plné kondici dosáhl veteránského věku, se jim zkrátka líbí. Divíte se?

Exteriéru vozů ze série Arabia 100 dominuje bílá barva v kombinaci s matnou černí na blatnících, zrcátkách a pětipaprskových litých devatenáctipalcových kolech. Auto ale mohou mít šejkové i celé černé. Lišty na bocích jsou z karbonu a mohutné chromované rámy měl zřejmě Mercedes-Benz schovány někde ve skladu, protože je používal hlavně v devadesátých letech a dnes jsou v EU na nových autech zakázány. Ale v pouštních podmínkách možná přijdou vhod a normy Evropské unie Arabové řešit nemusí - včetně těch emisních.

Také interiéru dominuje kombinace černé a bílé, ovšem v obráceném gardu. Přístrojová deska je částečně v kůži, najdeme zde opět karbon a bílé dřevěné obklady. Nechybí ani obligátní kovové plaketky s pořadovým číslem, jak už to tak u limitovaných edic bývá. Pokud by se cestující při jízdě nudili, můžou využít standardně montovaného zábavního systému.

Stokusová série Arabia 100 už je ale zřejmě vyprodána, neboť se nabízela letos na jaře. To ovšem nebrání, abychom se o ní nezmínili, byť se zpožděním. My jí ale můžeme Arabům jen závidět, neboť Češi nemají většinou to štěstí, aby dostali ropná pole, tři dcery a k tomu ještě stáje F1. Takové věci se stávají pouze v reklamě na nejmenovaný bankovní ústav.

Spojené arabské emiráty, Saúdská Arábie, Katar a další bohaté státy tohoto regionu jsou pro třídu G dnes hlavním trhem. Nabízí se zde vesměs pouze s dlouhým rozvorem, buď jako zmíněný G 55 AMG (i bez zvláštních sérií) nebo coby G 500 s pětilitrem V8 vyladěným na 286 kW (388 k). Vznětové agregáty se v těchto končinách jaksi nenosí.

Aleš Dragoun
Diskuze (1)