Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz GLC F-Cell zamíří s vodíkovými palivovými články na trh

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 14. 9. 2017 • 21:20
34
5
Zobrazit náhledy (34)
Mercedes-Benz GLC F-Cell Mercedes-Benz GLC F-Cell Mercedes-Benz GLC F-Cell Mercedes-Benz GLC F-Cell Mercedes-Benz GLC F-Cell Mercedes-Benz GLC F-Cell Mercedes-Benz GLC F-Cell Mercedes-Benz GLC F-Cell Mercedes-Benz GLC F-Cell Mercedes-Benz GLC F-Cell Mercedes-Benz GLC F-Cell Mercedes-Benz GLC F-Cell Mercedes-Benz GLC F-Cell Mercedes-Benz GLC F-Cell Mercedes-Benz GLC F-Cell Mercedes-Benz GLC F-Cell Mercedes-Benz GLC F-Cell Mercedes-Benz GLC F-Cell Mercedes-Benz GLC F-Cell Mercedes-Benz GLC F-Cell Mercedes-Benz GLC F-Cell Mercedes-Benz GLC F-Cell Mercedes-Benz GLC F-Cell Mercedes-Benz GLC F-Cell Mercedes-Benz GLC F-Cell Mercedes-Benz GLC F-Cell Mercedes-Benz GLC F-Cell Mercedes-Benz GLC F-Cell Mercedes-Benz GLC F-Cell
Mercedes-Benz představuje model GLC F-Cell kombinující vodíkové palivové články a lithium-iontové baterie v provedení, které má velmi blízko k sériové výrobě.

Mercedes-Benz má s vodíkovými palivovými články a jejich využitím v pohonných systémech automobilů poměrně hodně zkušenosti. Už v roce 1999 se objevil prototyp F-Cell postavený na Mercedesu třídy A. Později nastoupila vodíková třída B. V loňském roce byl odhalen prototyp modelu GLC na vodík.

Začátkem letošního roku se objevily informace o tom, že Mercedes-Benz se hodlá více zaměřit na vývoj elektromobilů s bateriemi na úkor vodíkových palivových článků. Zároveň s touto informací bylo ovšem uvedeno, že automobilka s třícípou hvězdou ve znaku hodlá využít výsledků svého dosavadního vývoje k uvedení sériového modelu na vodík, vycházejícího z loňského prototyp na základech modelu GLC.

Frankfurt nad Mohanem se nakonec stal místem premiéry pro Mercedes-Benz GLC F-Cell, který má zamířit na trh s pohonným systémem, využívajícím vodíkových palivových článků i lithium-iontové baterie. Ten má ve své aktuální podobě disponovat výkonem 147 kW (200 k) a točivým momentem 350 N.m.

Nejvíce pozornosti k sobě u tohoto vozu přitahuje dvojice karbonových nádrží, z nichž může být v každé uloženo 4,4 kg vodíku pod tlakem 700 barů. Nádrže jsou umístěny v podlaze vozu a jejich naplnění je časově srovnatelné s konvenčními vozy (automobilka hovoří zhruba o třech minutách). Nádrže na vodík pak doplňuje lithium-iontová baterie s kapacitou 13,8 kWh, kterou lze na plnou kapacitu dobít za 1,5 hodiny.

Podle materiálů automobilky má GLC F-Cell nabízet stejně jako GLC Plug-in Hybrid možnost výběru z jízdních režimů Eco, Comfort a Sport. Při využití vodíku se má dojezd pohybovat okolo 437 km a v případě potřeby může tento automobil pouze za využití energie z baterie ujet až 49 km/h. Automobilka pak vedle dojezdu zmiňuje i maximální rychlost, kterou elektronicky omezila na 160 km/h.

Mercedes-Benz prozatím neuvedl bližší informace ohledně uvedení modelu GLC F-Cell na trh, ale očekává se, že jich dočkáme v nejbližších měsících.

Související články

Témata
15. 9. 2017 10:39
Re: složitá mašinka
Spalovací motor není komplikovaný a drahý? Palivové články jsou relativně jednoduché, jen se máme pořád hodně co učit.
Avatar - Blue Sun
15. 9. 2017 07:39
Re: složitá mašinka
Složitá mašinka to je, celá elektrárna je dost komplikovaný a výrobně drahý přístroj.
14. 9. 2017 17:07
Re: složitá mašinka
Není to složitá mašinka. Každý vodíkomobil je v podstatě elektromobil s vyrovnávací baterií, tady je ta baterka akorát trochu větší. Vodíkomobily nedávají finanční smysl ani v porovnání s elektromobily natož spalovacími vozy.
14. 9. 2017 13:28
Re: složitá mašinka
Mne by stacil aj ten ich hybrid GLC 350e. Vyzera to na seriozneho kandidata na dalsie auto.
Avatar - Magister
14. 9. 2017 12:06
složitá mašinka
Ještě tomu chybí solár na střechu 8-s. Raději GLC 43 AMG.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud