Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz GLK 200 CDI: Nový základ se 105 kW s manuální převodovkou, ale bez 4Maticu

Diskuze (7)
Mercedes-Benz GLK 200 CDI je variantou, kterou stuttgartští míří přímo proti základní specifikaci BMW X1. Nová verze kombinuje 105kW turbodiesel, manuální převodovku a pohon jen zadních kol.

Když BMW X1 loni vstoupilo na trh, překvapilo dvěma motorizacemi v Evropě nevídanými – verze sDrive18d a sDrive20d kombinují karoserii SUV s pohonem pouze zadních kol. Mercedes během několika měsíců kontroval: jeho GLK se začalo prodávat s motorem 220 CDI a také pohonem zadních kol (GLK 220 CDI má 125 kW a BMW X1 sDrive20d 130 kW).

Nyní přichází další odpověď a má jméno GLK 200 CDI. Opět bez 4Maticu a dvoulitrový turbodiesel je tentokrát naladěn na 105 kW (X1 sDrive18d má také 105 kW), to je o 5 kW více, než má stejný agregát ve třídách C a E. Tak jako u 220 CDI je i u 200 CDI standardem šestistupňová manuální převodovka. Volbou nového základního motoru přitom zákazník ušetří 66 tisíc Kč.

Sériová výbava je přitom u všech čtyřválcových GLK shodná. Obsahuje mimo jiné 7 airbagů, dvouzónovou klimatizaci Thermatic, látkové čalounění, stahování předních i zadních oken, rádio s podporou MP3 a připojením Aux-in, Bluetooth hands-free a 17palcová litá kola.

Verze 4Matic mají navíc i pohon všech kol, sedmistupňovou automatickou převodovku 7G-Tronic a tempomat s omezovačem rychlosti. Šestiválcové motory mají také parametrické řízení a objem palivové nádrže zvětšený z 59 na 66 litrů.

Pro motory 200 CDI a 220 CDI se navíc nabízí zvýhodněná Edice 2010 s rozšířenou výbavou. Přidává zadní parkovací senzory, kůží potažený volant, lepší audio, vyhřívání předních sedadel a přední mlhovky.

Mercedes-Benz třída GLK - ceny dieselových motorů (srpen 2010)
MotorGLK 200 CDIGLK 220 CDIGLK 220 CDI
4Matic
GLK 250 CDI
4Matic
GLK 350 CDI
4Matic
Převodovka6M (7A)6M (7A)7A7A7A
Zdvihový objem [cm3]21432143214321432987
Válce/ventily4/44/44/44/46/4
Největší výkon [kW/min-1]105/3200125/3200-4800125/3200-4800150/4200165/3800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]350/1200-2800400/1400-2800400/1400-2800500/1600-1800510/1600-2400
Max. rychlost [km/h]195 (190)205 (205)205210220
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,3 (10,8)8,5 (8,7)8,87,97,5
Komb. spotřeba [l/100 km]6,0 (6,3)6,0 (6,3)6,76,77,9
Cena [Kč]888.000,-944.400,-1.056.000,-1.107.600,-1.224.000,-
Cena Edice 2010 [Kč]890.400,-946.800,-1.062.000,---

Paket Sport exteriér (+47 tisíc Kč) se skládá z 19palcových kol, sportovního podvozku sníženého o 20 mm, sady chromovaných doplňků karoserie a spoilerů v barvě auta. Sport interiér (+26 tisíc Kč) přidává čalounění v kombinaci látka/umělá kůže Artico, hliníkový dekor, sportovní pedály, sportovní design přístrojového štítu, multifunkční volant s pádly pro řazení a sadu vnitřního osvětlení.

V nabídce je také sada spoilerů Styling Offroad (+27 tisíc Kč), která naopak ladí design do „terénního“ stylu. Má prahy a nárazníky v barvě karoserie s černými ochrannými díly, optický ochranný kryt vpředu i vzadu, 17palcová kola a masku chladiče se dvěma lamelami. Offroad Technik (+18 tisíc Kč) má funkční přední a zadní kryt karoserie, displej Comand APS s offroad funkcemi, kožený volant s pádly pro řazení offroad režim ESP.

AMG paket s 20palcovými koly a bodykitem vyjde na 103 tisíc Kč.

Automatická převodovka a tempomat je pro motory GLK 200 CDI a GLK 220 CDI za příplatek 61 tisíc Kč.

Majitel získá při nákupu u českých autorizovaných prodejců bezplatné servisní prohlídky po dobu 6 let nebo 120 tisíc km.

Mercedes-Benz třída GLK - ceny benzinových motorů (srpen 2010)
MotorGLK 300 4MaticGLK 350 4Matic
Převodovka7A7A
Zdvihový objem [cm3]29963498
Válce/ventily6/46/4
Největší výkon [kW/min-1]170/6000200/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]300/2500-5000350/2400-5000
Max. rychlost [km/h]210230
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,66,7
Komb. spotřeba [l/100 km]10,210,4
Cena [Kč]1.159.200,-1.224.000,-

Diskuze (7)
15. 8. 2010 09:57
Re: GLK versus X1 je nesmysl
má se porovnávat v dané třídě. vzít nejlevnější modely je trochu hloupost, zvlášť když M-B v té menší třídě zástupce nemá
Avatar - dochtor
14. 8. 2010 14:45
Re: GLK versus X1 je nesmysl
To by mohol autor porovnať aj najlacnejšie SUV od Porsche. Nakoniec porovnať sa dá čokoľvek...
Avatar - WinDiesel
14. 8. 2010 09:46
Re: GLK versus X1 je nesmysl
Jasně, ale pokud přímý konkurent, tedy X3, existuje -je třeba porovnávat porovnávatelné verze... Lze zmínit i nejlevnější verze, ale jen pro informaci... Mno, nejsem novinář, nebudu jim přikazovat co mají dělat, jen jsem vyjádřil svůj názor.
Mercedes dělá na menším bratříčkovi GLK, a potm se bude porovnávat.
13. 8. 2010 22:51
Re: GLK versus X1 je nesmysl
Já zase napsal "z hlediska nejlevnější nabídky SUV obou prémiových značek" a proto se asi autor článku zmiňuje o X1.
13. 8. 2010 22:33
Re: GLK versus X1 je nesmysl
napsal přece X3