Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz M 2012 v USA: Jen šestiválce, ceny nezměněny

Diskuze (9)
Mercedes začne v USA prodávat novou generaci třídy M za stejnou cenu jako tu odcházející. Se čtyřválcem se zde nepočítá.

Mercedes-Benz třídy M se bude i ve své třetí generaci vyrábět v USA, na americkém trhu je proto v podstatě doma. Novinka se bude prodávat jako modelový rok 2012 a její ceny jsou stanoveny na 50 tisíc dolarů za benzinový šestiválec a 51 tisíc za turbodiesel. To jsou stejné sumy, jaké Mercedes požadoval za odcházející generaci.

Se čtyřválcem se pro USA nepočítá, verze s motorem V8 nebo případný hybrid či AMG zatím nebyly potvrzeny.

Zážehový ML 350 4Matic vykazuje stejné parametry jako evropská verze: 225 kW a 370 Nm. Turbodiesel ML 350 Bluetec má 177 kW místo evropských 190. Točivý moment zůstává 620 Nm.

Co všechno zatím o nové třídě M víme?

Nový Mercedes-Benz ML (W166) navazuje na své dva předchůdce z roku 1997 (W163) a 2005 (W164). Prodej začne už za několik týdnů, do ČR dorazí první vozy v listopadu.

Karoserie

Nová generace je větší než odcházející model, růst všemi směry je ale velmi decentní. S délkou 4,8 m, šířkou 1,93 m a výškou 1,8 m je nové ML o 24 mm delší, 16 mm širší, ale taky o 19 mm nižší. Rozvor náprav 2,92 m zůstává takřka beze změn.

Rozložení hmot auta se v zásadě nemění. Dvouprostorová karoserie s charakteristickým řešením oblasti za C-sloupkem vypadá z bočního pohledu elegantněji. Efekt faktického snížení výšky dále podporuje několik designových prvků, takže toto SUV ve třetím vydání vypadá výrazně nižší a delší než ve skutečnosti je.

Maska se snížila a rozšířila, rozměry předních světlometů se zmenšily, naopak koncová světla vypadají na první pohled větší a výrazněji zasahují do boků auta.

Tvary se designérům podařilo navrhnout tak, že v aerodynamickém tunelu naměřili koeficient odporu vzduchu jen 0,32. To je pro tak velký vůz obdivuhodně nízká hodnota. Sluší se dodat, že aerodynamika souvisí se spotřebou a o tu šlo konstruktérům především.

Motory

Malou revolucí, kterou jsme však očekávali, je instalace dvojitě přeplňovaného čtyřválce o objemu 2,1 l do modelu ML 250 CDI 4Matic. Do velkého SUV s třícípou hvězdou se vrací čtyřválcový motor. Čtyřválce byly dodávány už do první generace, ta druhá se bez nich obešla. Základní parametry motoru v ML 250 CDI jsou při tom srovnatelné s původním šestiválcem v modelu ML 300 CDI.

Ve Stuttgartu se chlubí zejména kombinovanou spotřebou 6 l/100 km, za pozornost však stojí také možnost doobjednání větší 93l palivové nádrže, místo 70litrové, s níž pak můžete teoreticky na jedno tankování ujet až 1500 km!

S nízkou spotřebou přímo souvisí nejen obvyklá opatření (pneumatiky s nižším valivým odporem, stop-start systém, dlouhé převody, minimalizované vnitřní tření), ale taky nasazení SCR-katalyzátoru. Ten současně přispěl ke snížení škodlivých emisí na úroveň Euro 6 v předstihu několika let před tím, než bude tento standard pro nová auta povinný.

Ve třídě SUV přeci jen obvyklejší šestiválcové motorizace budou zpočátku v nabídce dvě.

Turbodiesel v ML 350 CDI 4Matic také již dnes plní emisní standard Euro 6, ML s ním je současně rychlejší v normalizovaném sprintu z 0 na 100 km/h než benzinový atmosférický přímovstřikový šestiválec v ML 350 BlueEfficiency.

Výbava

Standardem pro všechny Mercedesy ML je pohon všech kol a adaptivní podvozek. Za příplatek je dodáváno vzduchové odpružení Airmatic a aktivní stabilizátory (Active Curve System).

I když zůstanete u ocelových pružin, můžete zvolit On- a Offroad-Paket, který nabízí 3 silniční režimy a 2 režimy do terénu. Počítejte mj. s přizpůsobením funkce ABS pro jízdu mimo zpevněné komunikace nebo citlivějšími reakcemi pedálu plynu pro jemné manévry v terénu. Maximální světlá výška činí 285 mm, vodou lze brodit až do hloubky 600 mm.

V každém ML najdete 9 airbagů, detekci únavy řidiče (Attention Assist), adaptivní světlomety, nebo bezpečnostní systém Pre-safe.

Premiéra v září, dodávky v listopadu

Mercedes-Benz ML (W166) bude oficiálně představen novinářům v nejbližších dnech.

Autosalonová premiéra je připravena na zářijové IAA do Frankfurtu.

Objednávky bude možno podávat od 11. července 2011, první zákazníci však nedostanou své vozy dříve než v listopadu 2011.

Mercedes-Benz M (W166) - Technická data nové generace
ModelML 250 BluetecML 350 BluetecML 350 BlueEfficiency
Převodovka7A7A7A
Zdvihový objem [cm3]214329873498
Válce/ventily4/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]150/-190/-225/-
Největší toč. mom. [Nm/min-1]500/-620/-370/-
Max. rychlost [km/h]210224240
Zrychlení 0-100 km/h [s]97,47,6
Komb. spotřeba [l/100 km]66,88,5
Hmotnost [kg]---
Cena [Euro]---


Diskuze (9)
17. 7. 2011 01:59
Cd [drag coefficient]
Co ma Cd s velkostou auta?

Inak W166 je sklamnie imho.
16. 7. 2011 12:54
Re: Nepovedený design
když to je právě ono.
Po technický stránce určitě nic k vytknutí nebude.
Interiér je super, ale:
predek mi prijde jak slepený C před FL z vrchu a nějaký zbytek z GL. Prostě dvě věci k sobě.
A to, co se děje okolo C sloupku mi přijde až zarážející.
Celá ta masa boku pod okny mi přijde až trochu korejská.

Ale Je třeba to vidět na živo.

Merecedesy jsou silné v tom, jakou mají sílu, když na vás dýchnou v reálu.

Zatím ale předchozí exteriér u mě boduje víc.
Vlastně s mercedes jsem byl teď na stejný designový linii na vrcholu a mám pocit, že se zase rozcházíme ( heh, jakoby je to muselo zajímat, když maximálně tak uvažuju o c-kombi:) ).
Ale teď mám pocit, že už zase nastal jiný směr a nůžky se začnou zase rozevírat (tohle, glk, připravované A).
Vrchol pro mě bude CLS shooting break, teď je c(jakékoliv), sls, e-kupé.
Avatar - CHerokee
15. 7. 2011 17:04
Re: Nepovedený design
No je to můj kamarád, hraju s ním tenis, takže myslím, že ne....tentokrát. Ví, že bych to nekoupil.
Avatar - preboha
15. 7. 2011 15:14
Re: Nepovedený design
predajca chce hlavne predat, takze ani nic ine tvrdit nemoze ;-)
Avatar - CHerokee
15. 7. 2011 14:04
Re: Nepovedený design
Interiér o dost lepší. Zepředu se mi to líbí, zezadu moc ne. Ale co jsme se baviil s prodejcem, tak ve všem předchozí generaci překonává...bude to zase špica ve své třídě.