Mercedes-Benz M (W166): Velká fotogalerie
Poptávka po velkých SUV ve světě roste, navzdory všudypřítomném tlaku na snižování emisí CO2. Trhy jako je Čína nebo USA rekordně rostou nebo se zotavují, a tak je dobré majetným zákazníkům nabídnout to, co chtějí. Nový Mercedes-Benz ML (W166) navazuje na své dva předchůdce z roku 1997 (W163) a 2005 (W164). Prodej začne už za několik týdnů, do ČR dorazí první vozy v listopadu.
Karoserie
Nová generace je větší než odcházející model, růst všemi směry je ale velmi decentní. S délkou 4,8 m, šířkou 1,93 m a výškou 1,8 m je nové ML o 24 mm delší, 16 mm širší, ale taky o 19 mm nižší. Rozvor náprav 2,92 m zůstává takřka beze změn.
Rozložení hmot auta se v zásadě nemění. Dvouprostorová karoserie s charakteristickým řešením oblasti za C-sloupkem vypadá z bočního pohledu elegantněji. Efekt faktického snížení výšky dále podporuje několik designových prvků, takže toto SUV ve třetím vydání vypadá výrazně nižší a delší než ve skutečnosti je.
Maska se snížila a rozšířila, rozměry předních světlometů se zmenšily, naopak koncová světla vypadají na první pohled větší a výrazněji zasahují do boků auta.
Tvary se designérům podařilo navrhnout tak, že v aerodynamickém tunelu naměřili koeficient odporu vzduchu jen 0,32. To je pro tak velký vůz obdivuhodně nízká hodnota. Sluší se dodat, že aerodynamika souvisí se spotřebou a o tu šlo konstruktérům především.
Motory
Malou revolucí, kterou jsme však očekávali, je instalace dvojitě přeplňovaného čtyřválce o objemu 2,1 l do modelu ML 250 CDI 4Matic. Do velkého SUV s třícípou hvězdou se vrací čtyřválcový motor. Čtyřválce byly dodávány už do první generace, ta druhá se bez nich obešla. Základní parametry motoru v ML 250 CDI jsou při tom srovnatelné s původním šestiválcem v modelu ML 300 CDI.
Ve Stuttgartu se chlubí zejména kombinovanou spotřebou 6 l/100 km, za pozornost však stojí také možnost doobjednání větší 93l palivové nádrže, místo 70litrové, s níž pak můžete teoreticky na jedno tankování ujet až 1500 km!
S nízkou spotřebou přímo souvisí nejen obvyklá opatření (pneumatiky s nižším valivým odporem, stop-start systém, dlouhé převody, minimalizované vnitřní tření), ale taky nasazení SCR-katalyzátoru. Ten současně přispěl ke snížení škodlivých emisí na úroveň Euro 6 v předstihu několika let před tím, než bude tento standard pro nová auta povinný.
Ve třídě SUV přeci jen obvyklejší šestiválcové motorizace budou zpočátku v nabídce dvě.
Turbodiesel v ML 350 CDI 4Matic také již dnes plní emisní standard Euro 6, ML s ním je současně rychlejší v normalizovaném sprintu z 0 na 100 km/h než benzinový atmosférický přímovstřikový šestiválec v ML 350 BlueEfficiency.
Výbava
Standardem pro všechny Mercedesy ML je pohon všech kol a adaptivní podvozek. Za příplatek je dodáváno vzduchové odpružení Airmatic a aktivní stabilizátory (Active Curve System).
I když zůstanete u ocelových pružin, můžete zvolit On- a Offroad-Paket, který nabízí 3 silniční režimy a 2 režimy do terénu. Počítejte mj. s přizpůsobením funkce ABS pro jízdu mimo zpevněné komunikace nebo citlivějšími reakcemi pedálu plynu pro jemné manévry v terénu. Maximální světlá výška činí 285 mm, vodou lze brodit až do hloubky 600 mm.
V každém ML najdete 9 airbagů, detekci únavy řidiče (Attention Assist), adaptivní světlomety, nebo bezpečnostní systém Pre-safe.
Nová generace Mercedesu třídy M dorazí k zákazníkům až v listopadu. Už nyní ale známe české ceny, které startují na 1.378.800,- Kč. To je o 120 tisíc korun víc než stál výběhový model, nový typ W166 ale za to nabídne mimo jiné vyšší výkon a nižší spotřebu paliva.
Mercedes-Benz M (W166) - Technická data nové generace | |||
Model | ML 250 Bluetec | ML 350 Bluetec | ML 350 BlueEfficiency |
Převodovka | 7A | 7A | 7A |
Zdvihový objem [cm3] | 2143 | 2987 | 3498 |
Válce/ventily | 4/4 | 6/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 150/4200 | 190/3600 | 225/6500 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 500/1600-1800 | 620/1600-2400 | 370/3500-5250 |
Max. rychlost [km/h] | 210 | 224 | 235 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,0 | 7,4 | 7,6 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,0 | 6,8 | 8,5 |
Hmotnost [kg] | 2150 | 2175 | 2130 |
Cena [Kč] | 1.378.800,- | 1.438.800,- | 1.426.800,- |
Cena AMG Style [Kč] | 1.434.000,- | 1.494.000,- | 1.482.000,- |
Cena Edition 1 [Kč] | 1.654.680,- | 1.714.680,- | 1.702.680,- |
Standardní výbava znamená slušný základ. Nechybí automatická převodovka s řazením pod volantem, multifunkční volant potažený kůží Nappa, dvouzónová klimatizace Thermatic, tempomat Speedtronic, rádio s CD/USB a Bluetooth, vyhřívaná zpětná zrcátka nebo dešťový senzor. Interiér je čalouněný kombinací látka/umělá kůže Artico.
Po stránce bezpečnostní jsou standardem LED denní světla, zadní světla jsou také ze světelných diod, pozornost řidiče hlídá Attention Assist, na případnou nehodu připravuje Pre-Safe. Třída M má stejně jako v minulé generaci standardně sedm airbagů (včetně kolenního pro řidiče).
Podvozek standardně spoléhá na ocelové pružiny, v případě čtyřválcové verze ML 250 BlueTec má sníženou světlou výšku. Všechny motorizace dostanou automatickou převodovku 7G-Tronic Plus, která umožňuje samočinné vypínání motoru při stání.
Součástí základní výbavy jsou 17palcová litá kola, v případě benzinového ML 350 BlueEfficiency rovnou 18palcová.
Hned od počátku Mercedes nabídne oblíbený zvýhodněný paket AMG Style. Za 55 tisíc korun přidává exteriérový AMG paket, zatmavená skla, ambientní osvětlení a palubní desku potaženou umělou kůží Artico. Přitom běžně stojí jen samotný AMG paket 73 tisíc.
Kdo se chce víc odlišit, může sáhnout po exklusivním paketu Edition 1. Obsahuje AMG paket, k tomu 20palcová AMG kola, designo černý strop, kůži designo exklusiv, dekor v provedení jasan nebo topol, kůží obšitou palubní desku a výplně dveří. Funkční výbava je obohacena o vyhřívání sedadel a boční airbagy vzadu.
Z běžné příplatkové výbavy jmenujme nejpopulárnější položky. Vzduchový podvozek Airmatic se bude dodávat za 49 tisíc korun. Intelligent-Light systém (bi-xenonová světla s natáčením, adaptivní dálková světla) vyjde na 45 tisíc korun. Navigace může být Becker (23 tisíc Kč), nebo Comand Online s diskem a měničem na DVD (84 tisíc Kč).
Sada On&Offroad za 55 tisíc korun zlepší průchodnost terénem – M získá uzávěru předního a zadního diferenciálu, ochranný kryt motoru, zesílené podběhy.a speciální nastavení elektronických systémů (ABS, ESP, ETS). Nutností je však mít ve voze Airmatic a systém Comand Online