Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz M (W166): Velká fotogalerie

Diskuze (5)
Jen týden nás dělí od světové premiéry nového Mercedesu třídy M. Automobilka proto uvolnila nové fotografie a také další informace.

Poptávka po velkých SUV ve světě roste, navzdory všudypřítomném tlaku na snižování emisí CO2. Trhy jako je Čína nebo USA rekordně rostou nebo se zotavují, a tak je dobré majetným zákazníkům nabídnout to, co chtějí. Nový Mercedes-Benz ML (W166) navazuje na své dva předchůdce z roku 1997 (W163) a 2005 (W164). Prodej začne už za několik týdnů, do ČR dorazí první vozy v listopadu.

Karoserie

Nová generace je větší než odcházející model, růst všemi směry je ale velmi decentní. S délkou 4,8 m, šířkou 1,93 m a výškou 1,8 m je nové ML o 24 mm delší, 16 mm širší, ale taky o 19 mm nižší. Rozvor náprav 2,92 m zůstává takřka beze změn.

Rozložení hmot auta se v zásadě nemění. Dvouprostorová karoserie s charakteristickým řešením oblasti za C-sloupkem vypadá z bočního pohledu elegantněji. Efekt faktického snížení výšky dále podporuje několik designových prvků, takže toto SUV ve třetím vydání vypadá výrazně nižší a delší než ve skutečnosti je.

Maska se snížila a rozšířila, rozměry předních světlometů se zmenšily, naopak koncová světla vypadají na první pohled větší a výrazněji zasahují do boků auta.

Tvary se designérům podařilo navrhnout tak, že v aerodynamickém tunelu naměřili koeficient odporu vzduchu jen 0,32. To je pro tak velký vůz obdivuhodně nízká hodnota. Sluší se dodat, že aerodynamika souvisí se spotřebou a o tu šlo konstruktérům především.

Motory

Malou revolucí, kterou jsme však očekávali, je instalace dvojitě přeplňovaného čtyřválce o objemu 2,1 l do modelu ML 250 CDI 4Matic. Do velkého SUV s třícípou hvězdou se vrací čtyřválcový motor. Čtyřválce byly dodávány už do první generace, ta druhá se bez nich obešla. Základní parametry motoru v ML 250 CDI jsou při tom srovnatelné s původním šestiválcem v modelu ML 300 CDI.

Ve Stuttgartu se chlubí zejména kombinovanou spotřebou 6 l/100 km, za pozornost však stojí také možnost doobjednání větší 93l palivové nádrže, místo 70litrové, s níž pak můžete teoreticky na jedno tankování ujet až 1500 km!

S nízkou spotřebou přímo souvisí nejen obvyklá opatření (pneumatiky s nižším valivým odporem, stop-start systém, dlouhé převody, minimalizované vnitřní tření), ale taky nasazení SCR-katalyzátoru. Ten současně přispěl ke snížení škodlivých emisí na úroveň Euro 6 v předstihu několika let před tím, než bude tento standard pro nová auta povinný.

Ve třídě SUV přeci jen obvyklejší šestiválcové motorizace budou zpočátku v nabídce dvě.

Turbodiesel v ML 350 CDI 4Matic také již dnes plní emisní standard Euro 6, ML s ním je současně rychlejší v normalizovaném sprintu z 0 na 100 km/h než benzinový atmosférický přímovstřikový šestiválec v ML 350 BlueEfficiency.

Výbava

Standardem pro všechny Mercedesy ML je pohon všech kol a adaptivní podvozek. Za příplatek je dodáváno vzduchové odpružení Airmatic a aktivní stabilizátory (Active Curve System).

I když zůstanete u ocelových pružin, můžete zvolit On- a Offroad-Paket, který nabízí 3 silniční režimy a 2 režimy do terénu. Počítejte mj. s přizpůsobením funkce ABS pro jízdu mimo zpevněné komunikace nebo citlivějšími reakcemi pedálu plynu pro jemné manévry v terénu. Maximální světlá výška činí 285 mm, vodou lze brodit až do hloubky 600 mm.

V každém ML najdete 9 airbagů, detekci únavy řidiče (Attention Assist), adaptivní světlomety, nebo bezpečnostní systém Pre-safe.

Nová generace Mercedesu třídy M dorazí k zákazníkům až v listopadu. Už nyní ale známe české ceny, které startují na 1.378.800,- Kč. To je o 120 tisíc korun víc než stál výběhový model, nový typ W166 ale za to nabídne mimo jiné vyšší výkon a nižší spotřebu paliva.

Mercedes-Benz M (W166) - Technická data nové generace
ModelML 250 BluetecML 350 BluetecML 350 BlueEfficiency
Převodovka7A7A7A
Zdvihový objem [cm3]214329873498
Válce/ventily4/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]150/4200190/3600225/6500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]500/1600-1800620/1600-2400370/3500-5250
Max. rychlost [km/h]210224235
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,07,47,6
Komb. spotřeba [l/100 km]6,06,88,5
Hmotnost [kg]215021752130
Cena [Kč]1.378.800,-1.438.800,-1.426.800,-
Cena AMG Style [Kč]1.434.000,-1.494.000,-1.482.000,-
Cena Edition 1 [Kč]1.654.680,-1.714.680,-1.702.680,-

Standardní výbava znamená slušný základ. Nechybí automatická převodovka s řazením pod volantem, multifunkční volant potažený kůží Nappa, dvouzónová klimatizace Thermatic, tempomat Speedtronic, rádio s CD/USB a Bluetooth, vyhřívaná zpětná zrcátka nebo dešťový senzor. Interiér je čalouněný kombinací látka/umělá kůže Artico.

Po stránce bezpečnostní jsou standardem LED denní světla, zadní světla jsou také ze světelných diod, pozornost řidiče hlídá Attention Assist, na případnou nehodu připravuje Pre-Safe. Třída M má stejně jako v minulé generaci standardně sedm airbagů (včetně kolenního pro řidiče).

Podvozek standardně spoléhá na ocelové pružiny, v případě čtyřválcové verze ML 250 BlueTec má sníženou světlou výšku. Všechny motorizace dostanou automatickou převodovku 7G-Tronic Plus, která umožňuje samočinné vypínání motoru při stání.

Součástí základní výbavy jsou 17palcová litá kola, v případě benzinového ML 350 BlueEfficiency rovnou 18palcová.

Hned od počátku Mercedes nabídne oblíbený zvýhodněný paket AMG Style. Za 55 tisíc korun přidává exteriérový AMG paket, zatmavená skla, ambientní osvětlení a palubní desku potaženou umělou kůží Artico. Přitom běžně stojí jen samotný AMG paket 73 tisíc.

Kdo se chce víc odlišit, může sáhnout po exklusivním paketu Edition 1. Obsahuje AMG paket, k tomu 20palcová AMG kola, designo černý strop, kůži designo exklusiv, dekor v provedení jasan nebo topol, kůží obšitou palubní desku a výplně dveří. Funkční výbava je obohacena o vyhřívání sedadel a boční airbagy vzadu.

Z běžné příplatkové výbavy jmenujme nejpopulárnější položky. Vzduchový podvozek Airmatic se bude dodávat za 49 tisíc korun. Intelligent-Light systém (bi-xenonová světla s natáčením, adaptivní dálková světla) vyjde na 45 tisíc korun. Navigace může být Becker (23 tisíc Kč), nebo Comand Online s diskem a měničem na DVD (84 tisíc Kč).

Sada On&Offroad za 55 tisíc korun zlepší průchodnost terénem – M získá uzávěru předního a zadního diferenciálu, ochranný kryt motoru, zesílené podběhy.a speciální nastavení elektronických systémů (ABS, ESP, ETS). Nutností je však mít ve voze Airmatic a systém Comand Online

Diskuze (5)
Avatar - EricCartman
5. 9. 2011 17:35
Re: krasne auticko
Ač fanoušek MB, jsem z toho trochu rozpačitý. To auto na mě působí z fotek jako hrozně vysoké a úzké. Už to vypadá skoro jak ta obluda Q7. A nemůžu si pomoct, ale zadní světla mi (nevím proč) neustále navozují myšlenky na nějaký starý typ SsangYongu. Tak doufám, že reálné setkání bude lepší a nové MLko bude zrát jako víno :-)
Avatar - Pekelná Micinka
5. 9. 2011 12:20
Neu?
Musím říct, že ty změny jsou tak malé, že bych ho na silnici přehlédl.
Avatar - CHerokee
5. 9. 2011 10:04
Re: krasne auticko
Souhlasím. Jen výrobou nestíhají pokrýt ani půlu poptávky... :-(
Avatar - 3_diamanty
5. 9. 2011 07:28
krasne auticko
interier je priam dokonaly a exterier - cim sa na neho viac pozeram tym sa mi viac paci ;-)

najelegantnejsie a najdokonalejsie SUV je tu :yes: