Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz McLaren SLR Stirling Moss: Posledních 75 SLR bude stát 892.500 Euro

19. 5. 2009 • 08:13
40
5
Zobrazit náhledy (40)
Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR Mercedes-Benz SLR
Spolupráce Mercedesu a McLarenu na modelu SLR byla od začátku plánovaná jen na dobu jedné generace. Její život se blíží ke konci a na závěr vznikne 75 kusů edice Stirling Moss s otevřenou karoserií. Cena je stanovena na 892 tisíc Euro, asi 24 milionů Kč.

Verze nesoucí jméno slavného britského závodníka je inspirována otevřeným závodním speciálem Mercedes-Benz 300 SLR, se kterým Moss v roce 1955 vyhrál závod Mille Miglia. Základ zůstává shodný s předchozími verzemi moderního SLR, ale všechny podstatné stylistické detaily přebírá provedení SLR Stirling Moss od závodního vozu z 50. let.

Speciální edice tak nemá střechu ani boční okna a čelní sklo nahrazují malé štítky, které usměrňují proudění vzduchu nad hlavy řidiče a spolujezdce. Za sedadly se nachází aerodynamicky tvarované ochranné oblouky. I další prvky jako upravený tvar světlometů, přídavný nasávací otvor v pravém předním rohu kapoty nebo vyvedení výfuků už před předními dveřmi jsou jasným odkazem na 300 SLR.

S výchozím Mercedesem McLaren SLR je shodný šípovitý profil přídě a krátká a robustní záď. Celá karoserie je zhotovena z karbonu, což přineslo snížení hmotnosti o 200 kg. Difuzor v zadním nárazníku byl zvětšen, aby při poklesu hmotnosti zajistil odpovídající nárůst přítlaku na zadní nápravě. Při brzdění z rychlostí nad 120 km/h se aktivuje aerodynamická brzda, která zvyšuje brzdný účinek a zároveň zajišťuje větší stabilitu.

Kompresorem přeplňovaný osmiválec 5,4 l má výkon 478 kW, což je stejná hodnota jako ve verzi 722 Edition. Díky odlehčení a úpravám aerodynamiky se doba potřebná pro zrychlení na 100 km/h zkrátila u SLR Stirling Moss pod 3,5 sekundy, hranici 300 km/h při plné akceleraci pokoří za 26 sekund. Maximální rychlost je navzdory otevřené karoserii 350 km/h (+ 13 km/h).

Výroba bude probíhat od června do prosince, poté, co skončí produkce standardního SLR. Vznikne jen 75 očíslovaných kusů, které si smí zakoupit pouze současní majitelé některého z SLR. Zájemce musí zaplatit 892.500 Euro, což odpovídá 24 milionům Kč.

Na konci roku se Mercedes-Benz a McLaren v oblasti výroby sportovních aut rozdělí. Mercedes připravuje levnější sportovní model, McLaren vyvíjí hned dva modely vlastní konstrukce – supersport a menší model konkurující vozům Ferrari nebo Aston Martin.

Související články

Témata
Avatar - Johnny_P
21. 5. 2009 20:35
Horší mercedes není
tak to je opravdu, opravdu ale opravdu OŠKLIVÉ auto 8-s 8-s :no:
Avatar - white label
19. 5. 2009 21:49
Re: Proč...
mně se líbi...takové moderní ultimativní retro...v garáži by mi vůbec nevadil... :yes:
Avatar - THE KLF ™
19. 5. 2009 21:33
JANO SK
Tak to je len tak tak, ze to ten nas "JANO" stihol len do tych starych 12.000.000 SKK. Sakra on vzdy vie, kedy a kde ma nakupit za srotovne SLR >:-[]
19. 5. 2009 14:06
Tento mercedes
...ve mně nevím proč vyvolává záchvaty smíchu. Vím proč, protože je tak strašně ošklivý... Nic proti, ale horší mercedes sem ještě neviděl!!! :no: >:D
Články odjinud