Mercedes-Benz nabízí výrobcům autobusů řadu kompletních podvozků s pohonnými jednotkami. Mezi ně patří i šasi OC 500 RF, které je nabízeno ve dvou- i třínápravovém provedení s nezávislým zavěšením předních kol pro stavbu linkových a zájezdových autobusů. Všechny tyto podvozky jsou dostupné s řízením na levé nebo pravé straně.
Novinkou v nabídce jsou podvozky Mercedes-Benz OC 500 RF vyráběné ve španělském Sámano pro linkové autobusy a autokary, které jsou nyní k dispozici v dvounápravové konfiguraci s ESP.
ESP výrazně snižuje riziko smyku a Mercedes-Benz tak přispívá k zvýšení bezpečnosti autobusů a autokarů postavených na tomto podvozku. V Evropské unii bude ESP povinné pro zájezdové autobusy od roku 2014, pro linkové autobusy od roku 2015.
Podvozky OC 500 RF jsou složeny celkem z pěti modulů, které tvoří místo řidiče, přední náprava, rám vyplňující prostor mezi nápravami, zadní náprava a prostor pohonné jednotky. V něm je uložen motor, převodovka, chladící systém a výfukový systém.
V zádi podvozku mohou být vertikálně i horizontálně instalovány řadové vznětové šestiválce BlueTec s výkony od 260 kW (354 k) do 315 kW (428 k). K dispozici jsou šestistupňové manuální i automatické převodovky a dokonce i robotizovaná manuální převodovka.
Na dvounápravovém podvozku může být postavena karoserie s maximální délkou 13,5 m a na třínápravovém podvozku mohou být karoserie dlouhé až 15 m. Všechny modely stojí na kolech s pneumatikami o rozměrech 295/80 R22,5.
Samostatné podvozky sdílejí řadu komponentů se zájezdovými autobusy Mercedes-Benz Travego a jsou vybaveny sběrnicí CAN-bus se standardizovaným rozhraním pro rozšíření elektronické výbavy autobusu.
Další standardní výbavu podvozku představuje mimo jiné on-board diagnostika, kotoučové brzdy na všech kolech, již zmiňované ESP, ABS a brzdový asistent. Příplatková výbava zahrnuje retardér, regulaci prokluzu (ASR), přídavné topení a přípravu pro zástavbu klimatizace.