Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mercedes-Benz S
Mercedes-Benz S
Mercedes-Benz S
Mercedes-Benz S
127 Fotogalerie

Mercedes-Benz S: Na jaře 2017 s faceliftem a novým dieselem

Aleš Dragoun
Čas je neúprosný a modernizace čeká za necelý rok i vlajkovou loď trojcípé hvězdy: třídu S. Dostane drobné vzhledové změny a techniku z nové E-Klasse.

Prototypy faceliftované verze generace W222 se už delší dobu testují, navíc mají zakrytou pouze masku chladiče, takže facelift bude skutečně minimální. Kolem Sindelfingenu byly k viděné i exempláře bez ní se třemi dvojitými vodorovnými lamelami, na kterých nemůže chybět chrom. Současná verze má pouze jednoduché žebrování mřížky. Přední reflektory dostanou účinnější diody.

S-Klasse s vyhlazenými vráskami by se mohla objevit ještě letos v říjnové Paříži, ale to je zatím pouze spekulace. Podle Mercedes-Benz Passion Blogu se zaleskne pod světly reflektorů až příští rok na jaře: nejpravděpodobnějším místem premiéry je pochopitelně březnová Ženeva.

Součástí modernizace jsou také lehce pozměněné, méně „plastické“ nárazníky s větší porcí chromovaných lišt, ale i ty zatím kryje kamufláž. Pochopitelně se objeví nová litá kola na výběr a rovněž nějaký ten odstín laku, který dosud chyběl. Nejdůležitější technickou novinkou je příchod turbodieselu. Nejedná se však o nový malý dvoulitrový čtyřválec.

BMW má přece třílitrový šestiválec se čtyřmi turby! Motor od Mercedesu s kódovým označením OM 656 bude slabší (250 kW/340 k a 700 N.m), ale jen o honbě za výkonem to není... Ano, Untertürkheim stále používá historický název „Ölmotor“. Jinak paleta bude čítat zážehové i vznětové jednotky a hybridy včetně plug-in provedení a AMG verze (450 kW/612 k a 900 N.m). Pravděpodobný je příchod benzinového šestiválce M256 se zhruba 320 kW (435 k).

Třída S dostane i tříramenný sportovní volant z menší E-Klasse, zapracuje se na informačním systému, kde ovládání otočným přepínačem vystřídá touchpad a zvětší se displeje. Pokud vůz nechá majitel vybavit všemi asistenty, bude mít už dnes řízení prakticky poloautomatické. Trojcípá hvězda má ovšem v záloze Drive-Pilot. U luxusní limuzíny, která polyká desetitisíce kilometrů, je taková technika využitelná snadno.

Vyspělou techniku už přestavila právě v menší řadě, která je tak v současné době na výši. Což se jaksi pro luxusní limuzínu „nehodí do krámu“. Právě ona musí být nositelem pokroku. Prodej modernizovaného „eska“ začne příští rok v srpnu.