Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz SL má být lehčí, rychlejší a s plátěnou střechou

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 4. 10. 2018
52
2
Zobrazit náhledy (52)
Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL
Mercedes-Benz SL se připravuje na radikální generační proměnu. Ta má přinést výrazné odlehčení, sportovnější projev a zároveň hybridní pohonné systémy. Odhalení nové generace se očekává v roce 2020.

Mercedes-Benz SL se ve své šesté generaci s interním označením R231 poprvé představil na autosalonu v Detroitu v roce 2012 a v listopadu roku 2015 se pak na autosalonu v Los Angeles odehrála premiéra jeho důkladně omlazené podoby.

V následujících letech si SL žil poklidným životem bez výraznější mediální pozornosti, protože ta byla a stále je věnovaná především rodině modelů Mercedes-AMG GT.

Nyní se ovšem začínají objevovat první informace o nové generaci a podle nich chce SL chce opět představovat jeden z nejmodernějších a nejluxusnějších vozů na trhu. Zároveň má být výrazně sportovnější než tomu bylo u jeho posledních generací.

Podle informací, které zveřejnil britský magazín Autocar má nové generace SL sdílet novou hliníkovou platformu MSA s nástupcem aktuálního GT. Cílem automobilky je snížení nákladů na vývoj i výrobu a zároveň zajištění sportovnějších jízdních vlastností pro SL.

Nová platforma má pro oba modely znamenat snížení hmotnosti a lepší rozložení hmotnosti mezi nápravy. V případě SL pak máme očekávat koncepci transaxle s motorem u přední nápravy a dvouspojkovou převodovkou u nápravy zadní.

Vedle platformy a komponentů podvozku mají nové SL a GT sdílet i 48V elektrickou architekturu a vybrané pohonné jednotky, z nichž některé mají představovat hybridní systémy, kombinující zážehové motory s elektromotory.

V případě designu karoserie máme očekávat tradiční dlouhou kapotu motoru a kabinu posunutou výrazně více k zadní nápravě ve srovnání se současným provedením. Za to pak máme vděčit návratu SL k plátěné střeše. Ta potřebuje v zádi vozu ke svému uložení menší prostor než u posledních dvou generací používaná pevná skládací střecha.

Mercedes-Benz údajně navíc zvažuje, že vedle dvoumístného provedení s plátěnou střechou nabídne SL i jako kupé s pevnou střechou, v jehož případě se má inspirovat modelem SLC ze sedmdesátých a počátku osmdesátých let. Ten sdílel techniku s SL generace R107 a v nabídce značky je v osmdesátých lete vystřídalo kupé třídy S generace C126. Zda se nového kupé, vycházejícího z modelu SL, opravdu dočkáme, ale ukáže teprve čas.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

méďa
Penky
| 6. 10. 2018
Jo ten by mi slušel a možná by mi rozcuchal i mou pleš , ale reálně bych musel prožít tak 3 století abych na něj měl >:D >:D
Meďák
Drobek1985
| 5. 10. 2018
Hodně pěkné auto a ubraná hmotnost také není na škodu. Škoda, že normální člověk na takové auto jen tak nenašetří.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku