Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz SL (R230) končí: Poslední roadster opustil linku

Mercedes-Benz SL
Mercedes-Benz SL
Mercedes-Benz SL
Mercedes-Benz SL
27 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (6)
Poslední exemplář roadsteru SL série R230 opustil továrnu v Brémách 30. listopadu 2011. Nová generace přijde v březnu.

Stříbrný exemplář modelu SL 350 se sportovním balíčkem si nikdo nekoupí, je určen pro firemní muzeum. Za deset let vzniklo 169.434 exemplářů. Zatím poslední generace byla představena na podzim 2001, v letech 2006 a 2008 prošla modernizacemi. Ta druhá byla mnohem výraznější, kdy roadster ztratil čtveřici kulatých světlometů a vysloužil si za to i kód R230 II.

Předchůdce R129 se vyráběl v letech 1989-2001 a vzniklo jich 204.940 včetně předsériových vozů ročníku 1988. Překvapivě nejoblíbenější byl osmiválcový 500 SL/SL 500 (79.827 kusů). Označení všech modelů se změnilo v roce 1993, klíč používá automobilka do současnosti. Asi nejznámější je série R107 (1971-1989). Moderní klasik se tedy vyráběl dlouhých osmnáct let a do světa se rozjel ve 237.287 exemplářů. Dalších 62.888 bylo odvozených kupé C107 (1971-1981), které vítězily v dálkových maratonech a v rally.

Řada W113 z období 1963-1971 byla díky tvaru své odnímatelné střechy nazývána Pagoda a i ona se v šedesátých letech stala poměrně úspěšným soutěžním automobilem. Vzniklo jich 48.912. Jako první se v historii objevuje malý 190 SL s kódem W121 B II. Těch mezi roky 1955-1963 vyrobili 25.881.

Čtenáře napadne, kde je Gullwing 300 SL? Ten byl vyvinut ze závodního vozu stejného jména. Legendární kupé série W198 s dveřmi připomínajícími v otevřené poloze racčí křídla nahradil v sedmapadesátém roce roadster. Dnes oba vnímáme jako předchůdce jiného auta: moderního supersportu SLS AMG. A nutno dodat, že právem. To ale stuttgartské automobilce nebrání v přípravách velké slávy. Od premiéry hliníkových závodních kupé s označením 300 SL totiž příští rok uplyne kulatých šedesát let.

Oklikou jsme se dostali zpět do současnosti a tak trochu i blízké budoucnosti. Nová generace SL R231 přijde v březnu a vrátí se alespoň trochu k původnímu významu této zkratky (sportlich leicht - sportovní lehký). Díky hliníkové konstrukci ztratí na váze 140 kg. Bude se alespoň zpočátku vyrábět opět v Brémách, kde v současnosti pracuje 12.700 lidí a nedávno tam postavili šestimiliontý vůz s trojcípou hvězdou. V roce 2014 se její produkce s největší pravděpodobností přesune do Stuttgartu a prostřídá se s třídou C.

Vstoupit do diskuze (6)