Mercedes-Benz SLR McLaren 722 GT: pro klubové dovádění
Ve srovnání se silničním provedením je velké kupé SLR 722 GT důkladně přepracováno, aby zvládlo náročný okruhový provoz. Nových nebo inovovaných dílů je přes 400, nepotřebnosti odpadly a zůstalo jen 1390 kg auta, které je urychlováno mechanicky přeplňovaným motorem V8.
Vnější aerodynamické úpravy prozrazují, že tento Mercedes SLR by v běžném provozu neobstál. Mohutné spojlery, rozšíření blatníků pro závodní pneumatiky a detailní práce s aerodynamikou proudění vzduchu pod autem, vylepšují zatížení náprav, ovladatelnost a přenos sil na kolech kdykoli je speciál v akci.
Mechanické přeplňování kompresorem dává přetlak až 1,75 bar, motor o objemu 5,5 l má nejvyšší výkon 500 kW a točivý moment 830 Nm. Nový vzduchový filtr a sportovní výfukový systém přispívají k bezprostřednosti reakcí motoru na povely pilota. Maximální rychlost činí 315 km/h, ale podstatnější bude akcelerace a rychlosti dosahované při průjezdech zatáčkami. Z 0 na 100 km/h to McLarenu 722 GT trvá 3,3 s.
Nový podvozek má okruhové parametry, nastavitelný je odklon kol a tuhost tlumičů samostatně pro jednotlivé fáze propružení kola. Osmnáctipalcová kola mají jedinou centrální matici pro snadnou a rychlou výměnu v depu.
Okruhový speciál má i nadále pětistupňovou automatickou převodovku s řazením páčkami pod volantem. Diferenciál se zvýšenou svorností na zadní nápravě má svorný účinek 70 % při akceleraci a 80 % při brzdění motorem. Brzdová soustava odpovídá regulím FIA GT, dostala optimalizované chlazení a nastavitelné rozdělení brzdného účinku.
Uvnitř jsou dvě skořepinová sedadla se šestibodovými bezpečnostními pásy, závodní volant a ochranná klec.
21 speciálů bude prodáno pouze majitelům SLR zaregistrovaným v SLR Clubu. Pro jeho členy výrobce pořádá mj. SLR.SAFETY & SPEED ACADEMY, řidičské školení, které může piloty dovést až k závodnické okruhové licenci třídy A. K učitelům patří David Coulthard, Klaus Ludwig, Jochen Mass nebo Christina Surer.