Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz třída B (2009) na českém trhu: ceny od 542 tisíc Kč, v nabídce je BlueEfficiency i pohon na CNG

4. 8. 2008 • 07:59
57
Zobrazit náhledy (57)
Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B
Ve stejnou dobu jako technicky spřízněná třída A, přichází na český trh i facelift třídy B. Nejlevnější provedení B 150 vyjde na 542 tisíc Kč, nabídku benzinových motorů rozšiřují verze BlueEfficiency, které jsou bez příplatku.

Facelift Mercedesu třídy B není opticky nijak zásadní změnou. Nová větší maska chladiče se třemi stříbrně lakovanými vodorovnými lištami auto vizuálně rozšiřuje, nový nárazník má výrazně větší otvor pro nasávání vzduchu. Zpětná zrcátka, dveřní kliky a další plastové doplňky jsou nyní ve všech verzích lakovány v barvě karoserie. Modifikovaná zadní světla jsou vizuálně spojena a v horní části splývají bez hran s tvary karoserie. Nad registrační značkou je nová chromovaná lišta, která současně slouží jako klika pátých dveří, a úprav doznal i zadní nárazník.

Pro faceliftovanou třídu B budou na výběr čtyři benzinové a dva dieselové motory. Zážehové pohonné jednotky zastupují upravené B 150, B 170, B 200 a B 200 Turbo. B 150 a B 170 jsou dostupné také v provedení BlueEfficiency (bez příplatku), které zahrnuje funkci ECO start/stop. Proti běžným podobným systémům se v tomto případě motor vypíná ještě před zastavením auta, pokud je v nízkých rychlostech vyřazen neutrál a řidič brzdí. K nastartování dojde okamžitě po uvolnění brzdy nebo při vyšlápnutí spojky. Podstatou celého systému je generátor, který v sobě spojuje současně startér a alternátor. Podle Mercedesu lze takto v kombinovaném cyklu dosáhnout až o 9 % nižší spotřeby benzinu.

Nabídku vznětových motorů tvoří B 180 CDI a B 200 CDI. Konstrukčními úpravami byla jejich spotřeba snížena o 7 %, takže B 180 CDI má jedno natankování v kombinovaném cyklu dojezd až 1000 km.

Mercedes-Benz třída B facelift - ceny na českém trhu
Motor B 150 B 150 BlueEfficiency B 170 B 170 BlueEfficiency
Zdvihový objem [cm3] 1498 1498 1699 1699
Válce/ventily 4/2 4/2 4/2 4/2
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] 70/5200 70/5200 85/5500 85/5500
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] 140/3500-4000 140/3500-4000 155/3500-4000 155/3500-4000
Max. rychlost [km/h] 174 (168) 174 184 (180) 184
Zrychlení 0-100 km/h [s] 13,2 (14,2) 13,2 11,3 (12,0) 11,3
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,6 (6,9) 6,2 6,8 (7,1) 6,4
Cena [Kč] 542.000,- 542.000,- 577.000,- 577.000,-

Údaje v závorkách platí pro bezestupňovou převodovku Autotronic.

Novinkou je B 170 NGT BlueEfficiency (Natural Gas Technology). Jeho motor může spalovat benzin, ale díky modifikacím sacího potrubí a vstřikovačů také zemní plyn. V obou případech je výkon motoru shodný – 85 kW. Automobil má kromě nádrže na benzin také tlakové nádrže na plyn, které pojmou 16 kg paliva, což stačí na ujetí 300 km. Základní objem zavazadlového prostoru je tímto zásahem snížen z 422 na 128 litrů, ale, jak podotýká Mercedes, i to je pro běžný každodenní provoz dostačující. Oproti výchozímu modelu B 200 je B 170 NGT BlueEfficiency o 56 tisíc Kč dražší.

Standardní výbava všech motorizací obsahuje čelní airbagy a boční airbagy s doplňkovou ochranou hlavy (okenní airbagy + 7 tisíc Kč, boční airbagy vzadu + 10 tisíc Kč), aktivní opěrky hlavy vpředu, brzdový asistent, stabilizační systém ESP a protiprokluzový systém ASR. Dále má třída B v základu například klimatizaci, elektrické ovládání předních oken nebo palubní počítač.

V ceně třídy B jsou obsaženy předepsané servisní prohlídky dle servisní knížky včetně provozních náplní po dobu 6 let nebo ujetých 120 000 km.

Mercedes-Benz třída B facelift - ceny na českém trhu
Motor B 170 NGT BlueEfficiency B 200 B 200 Turbo B 180 CDI B 200 CDI
Zdvihový objem [cm3] 2034 2034 2034 1991 1991
Válce/ventily 4/2 4/2 4/2 4/4 4/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] 85/5750 100/5500 142/5500 80/4200 103/4200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] 165/3500-4000 185/3500-4000 280/1800-4850 250/1600-2600 300/1600-3000
Max. rychlost [km/h] 184 (180) 196 (190) 225 (128) 183 (178) 200 (195)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,4 (13,2) 10,1 (10,2) 7,6 (7,4) 11,3 (11,8) 9,6 (9,7)
Komb. spotřeba [l/100 km] 7,3 (7,6)/4,9 (5,1)* 7,2 (7,3) 7,9 (8,1) 5,2 (5,6) 5,4 (6,0)
Cena [Kč] 677.000,- 621.000,- 705.000,- 611.000,- 705.000,-

Údaje v závorkách platí pro bezestupňovou převodovku Autotronic. Hvězdičkou označená spotřeba se týká provozu na plyn.

Výbavu lze výrazně rozšířit Rodinným paketem v ceně 25.000,- Kč. Ten obsahuje autorádio, parkovací asistent, přední mlhovky, vyhřívání předních sedadel a integrované dětské sedačky v zadních sedadlech. Dalším zvýhodněným balíčkem je Sada chromových doplňků – chromované ochranné lišty, rámečky kolem mlhových světel, madlo zavazadlového prostoru a maska chladiče vyjdou dohromady na 7.500,- Kč. Sada Sport (příplatek 17 až 38 tisíc Kč v závislosti na motorizaci) obsahuje 17palcová litá kola, sadu chromových doplňků, sportovní podvozek, kůží potažený volant, hlavici řadicí páky a madlo ruční brzdy, sportovní pedály a čalounění v kombinaci umělá kůže Artico/látka.

Bezestupňová převodovka Autotronic je za příplatek 51 tisíc Kč (nelze pro B 150 BlueEfficiency a B 170 BlueEfficiency). Přestavba na čtyřmístnou verzi N1 stojí 35.700,- Kč.

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud